اخبار داغ

معاون نهاد رهبری در دانشگاه های کشور؛

محرم و صفر، نقطه اتصال انسان به ولایت الهی است/ جریان اربعین، جلوه ای از جامعه مهدوی است

محرم و صفر، نقطه اتصال انسان به ولایت الهی است/ جریان اربعین، جلوه ای از جامعه مهدوی است
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با بیان اینکه جامعه حسینی واسطه اتصال جامعه نبوی با جامعه مهدوی است، گفت: جریان اربعین در واقع تجلی گاه تحقق وعده الهی مبنی بر حکومت مستضعفان بر جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، حجت الاسلام علی تقوی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور پیش از ظهر امروز در همایش نقش اربعین در احیای نهضت امام حسین(ع) که در  سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به تبیین فلسفه عزاداری در ایام محرم و صفر برای اهل بیت(ع) به خصوص سید و سالار شهیدان پرداخت و گفت:  محرم و صفر در تاریخ اسلام به هم گره خورده اند به طوری زنده نگه داشتن این ایام منجر به خنثی شدن تمامی توطئه ها بر علیه اسلام در همه دوران شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی در ادامه سخنان خود به ابعاد فردی عزاداری و انجام اعمال ماه های محرم و صفر پرداخت و گفت: بزرگان اسلام از اعمال فردی محرم و صفر به  عنوان منازل سلوک نام برده و بهترین نقطه برای رسیدن به سلوک را جریان امام حسین(ع)، محرم و صفر نام برده اند.

,

تقوی با بیان اینکه بدون تمسک به اهل بیت(ع) تکمیل مراحل سلوک امکان ندارد، گفت: بدون توسل به امام حسین(ع) سلوک ممکن نیست.

,

وی اعمال خاص عرفای بزرگ اسلام همچون آیت الله قاضی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان را متذکر شد و گفت: این شخصیت بزرگ عرفانی در مجالس عزاداری برای اباعبداله الحسین(ع) کفش عزاداران حسینی را جفت می کرد که نشان از اهمیت این ایام برای مسلمانان دارد.

,

معاون نماد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایام محرم و صفر در وجود هر آدمی طوفان به پا می کند، گفت: این ایام موجب می شود که انسان سالک، راه صد ساله را در مدت کوتاهی طی کند.

,

وی سخنان امام خمینی(ره) در مورد شهدا را یادآور شد و گفت: چنانچه امام خمینی (ره) در مورد شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس نیز بارها این نکته را متذکر شدند که شهدا توانستند راه صدساله عرفا در طی کردن منازل سلوک را یک شبه بپیمایند.

,

تقوی با بیان اینکه ما به ولایت الهی وابسته هستیم، گفت: از ابتدای خلقت و نبوت ، یک ولایت الهی شکل گرفته و برای این مسیر نیز راهنمایانی به عنوان پیامبران شریعی و تبلیغی نیز مبعوث شدند تا انسان را به سعادت برسانند.

,

وی در ادامه سخنان خود به رسالت ائمه معصومین(ع) نیز اشاره کرد و گفت: بعد از بعثت پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام، کار هدایت و راهنمایی از جامعه نبوی به جامعه علوی منتقل شد و فرزندان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از طرف خداوند متعال مأمور هدایت انسان شدند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه جریان نبوی با اتصال به جریان مهدوی تکمیل خواهد شد، گفت: بحث مهدویت نیز به دلیل کوتاهی خود مردم در انجام وظایف در دوران امام عصر بوجود آمد و در واقع این خود مردم هستند که زمینه ساز غیبت منجی عالم بشریت شدند.

,

وی در ادامه سخنان خود به تبیین موضوع غیبت امام زمان(عج) پرداخت و گفت: وقتی مسئله غیبت بوجود آمد، مردم متوجه مسئله محدودیت شدند.

,

تقوی تشکیل جامعه حسینی را تنها راه جبران خلاء جامعه مهدوی عنوان کرد و گفت: مردم تا زمانیکه جامعه حسینی را تجربه نکنند نمی توانند به جامعه مهدوی وارد شوند

,

اربعین، جلوه ای  از جامعه مهدوی است

, اربعین، جلوه ای  از جامعه مهدوی است, اربعین، جلوه ای  از جامعه مهدوی است,

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به تشریح ویژگی های جامعه مهدوی پرداخت و گفت: گذشت، ایثار، ازدیاد مهربانی ها، انفاق، از خود گذشتگی و فقرزدایی از جمله ویژگی های جامعه مهدوی است که گوشه هایی از آن در جامعه حسینی به خصوص در ایام اربعین مشهود است و در واقع می توان گفت: اربعین، جلوه کوچکی از جامعه مهدوی است.

,

وی از قیام امام حسین(ع) به عنوان نقطه انتقال جامعه نبوی به جامعه مهدوی نام برد و گفت: خداوند متعال آسمان و زمین را به واسطه نور ائمه معصومین(ع) خلق کرد و در این میان نیز بهشت را که زیباترین صورت خلقت است، از نور امام حسین(ع) آفرید.

,

محرم و صفر ، نقطه اتصال انسان به ولایت الهی است

, محرم و صفر ، نقطه اتصال انسان به ولایت الهی است, محرم و صفر ، نقطه اتصال انسان به ولایت الهی است,

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در ادامه سخنان خود به تبیین اوصاف بهشت بر طبق آیات و روایات پرداخت و گفت: همه زیبایی ها و زشتی های عالم خلقت در جریان کربلا به تصویر کشیده شده است.

,

وی از محرم به عنوان نقطه اتصال انسان به ولایت نام برد و گفت: محرم و صفر در واقع نقطه اتصال وجود مسلمانان به ولی زمان و تقویت این رابطه است.

,

تقوی با بیان اینکه صحنه کربلا میدان عمل به ادعاها بود، گفت: معلوم نیست داعیه داران امروز نیز در زمان ظهور چقدر به عهد و پیمان خود با امامشان پایبند بمانند.

,

اربعین، بزرگترین میتینگ سیاسی مسلمانان

, اربعین، بزرگترین میتینگ سیاسی مسلمانان, اربعین، بزرگترین میتینگ سیاسی مسلمانان,

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در ادامه سخنان خود به تبیین بُعد سیاسی جریان اربعین پرداخت و گفت: اربعین در واقع بزرگترین و بی حاشیه ترین میتینگ سیاسی در جهان است که در آن علاوه بر اینکه از سلاح خبری نیست بلکه اوج اتحاد و همدلی مسلمانان نیز به تصویر کشیده می شود.

,

وی از کنگره جهانی اربعین به عنوان محفل قدرت نمایی مستضعفین در جهان نام برد و گفت: اربعین در واقع یادآور  این وعده الهی است که در آخرالزمان، مستضعفین بر جهان حاکم خواهند شد و به زودی نیز محقق خواهد شد.

,

تقوی با بیان اینکه ایمان به خداوند متعال کارها را به جلو می برد، گفت: 8سال دفاع مقدس خود بهترین گواه و سند برای اثبات تحقق وعده های الهی است.

,

وی از آزادسازی خرمشهر به عنوان یکی از مصادیق تحقق وعده های الهی نام برد و گفت: آزادی این شهر با قدرت بشری که تنها سلاحش، سلاح شکار پرنده بود، ممکن نبود بنابراین طبق فرموده امام خمنی(ره) آزادی خرمشهر از وعده های الهی بود.

,

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در پایان سخنان خود به وضعیت فعلی نیز اشاره کرد و گفت: با نگاه به تاریخ به خوبی می توان وضعیت فعلی حاکم بر کشور را با جنگ احزاب در صدر اسلام مقایسه کرد .

,

وی تصریح کرد: اگر ما خودمان در داخل متحد عمل کنیم، همه تحریم های دشمنان هر قدر  هم طول بکشد کارساز نیست.

,

تقوی  قدرت استکبار در جنگ پوشالی سوریه را یاداور شد و گفت: همه جبهه کفر در جنگ سوریه و در قالب داعش در برابر جبهه مقاومت، بر گرفته از اراده الهی شکست خوردند و نتوانستند علی رغم هزینه های گزاف و جنایات بشری کاری از پیش ببردندو این تنها به خاطر تحقق وعده الهی بود.

,

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور  با بیان اینکه جریان اربعین تجلیگاه تحقق وعده الهی است گفت:  جریان اربعین حسینی در واقع به شیعیان روحیه امید می دهد، چراکه این همایش عظیم میلیونی مسلمانان در واقع خط نشان برای نابودی جبهه کفر و الحاد است.

,

وی با بیان اینکه قدرت شرق و غرب در برابر اراده الهی هیچ است، گفت: با توکل بر خداوند متعال، ایران اسلامی در کوران حوادث به قدرتمندین کشور در منطقه تبدیل شده و در حال تبدیل شدن به ابرقدرت جهانی نیز است. چراکه استکبار جهانی در 40 سال گذشته هرچه در توان داشت انجام داد ولی کار به جایی نبرد و این خود از مصادیق تحقق وعده های الهی است.

,

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در پایان سخنان خود نقش هدایتگری امام حسین(ع) در بشریت و تشکیل جامعه جسینی را یادآور شد و گفت: جامعه حسینی در واقع مقدمه ای برای شکل گیری جامعه مهدوی و حاکم شدن مستضعفین بر جهان است.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه