اخبار داغ

با زائران اربعین_26/

تمامی مسیرهای مواصلاتی مهران باز است/ اعز‌ام صددرصد ناوگان ‌کشور به مرزها/ تردد 3 و نیم میلیون نفر از مرزهای ایران در ایام اربعین

تمامی مسیرهای مواصلاتی مهران باز است/ اعز‌ام صددرصد ناوگان ‌کشور به مرزها/ تردد 3 و نیم میلیون نفر از مرزهای ایران در ایام اربعین
رئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی کشور به خروج بیش از سه میلیون زائر و ورود یک‌میلیون و 300هزار نفر به کشور اشاره کرد و گفت: هنوز بیش از یک‌میلیون و 700 هزار زائر ایرانی در کشور عراق هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تنها دو روز به اربعین سال 98 باقی مانده و در این میان خیل عظیم عاشقان رهسپار دیار کربلا شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

تمامی مسیرهای مواصلاتی مهران باز است/ یک‌طرفه شدن ایلام- مهران فعلاً منتفی است

, تمامی مسیرهای مواصلاتی مهران باز است/ یک‌طرفه شدن ایلام- مهران فعلاً منتفی است,

سردار سید کمال هادیانفر از اجرای طرح‌های محدودیت در صورت سنگین شدن بار ترافیک خبر داد و افزود: با توجه به اینکه  56 درصد تردد بخصوص در موج بازگشت از طریق مرز مهران انجام می‌شود این مرز مرکز توجه پلیس راهور در موج بازگشت زائران حسینی خواهد بود.

,

رئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی کشور به خروج بیش از سه میلیون زائر و ورود یک‌میلیون و 300هزار نفر به کشور اشاره کرد و گفت: هنوز بیش از یک‌میلیون و 700 هزار زائر ایرانی در کشور عراق هستند.

,

وی با اشاره به اینکه 97 درصد زائران از طریق مرزهای زمینی و 3 درصد از طریق مرزهای هوایی تردد داشته‌اند، گفت: در صورت تمرکز زائران بر روزهای شنبه و یکشنبه برای برگشت، قطعاً ترافیک سنگین در محورهای استان و مرز خواهیم داشت.

,

هادیانفر خاطرنشان شد: بر همین اساس طرح‌های اضطراری و محدودیت‌های ترافیکی، یک‌طرفه کردن بعضی از محورها در استان برای کاهش بار ترافیکی اجرایی می‌شود.

,

ررئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی کشور از اجرای طرح وزارت راه و شهرسازی یعنی طرح جابجایی دومرحله‌ای در صورت سنگین شدن بار ترافیکی اشاره کرد و افزود: در صورت همکاری زائران برای آغاز برگشت از روز پنج‌شنبه قطعا محدودیت ترافیکی خیلی کمتر خواهد شد و نیازی به اجرایی طرح های وزارتخانه راه و شهرسازی نیست.

,

 

,

۹۵ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در مرز مهران و پایانه اندیمشک مستقر شد

, ۹۵ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در مرز مهران و پایانه اندیمشک مستقر شد, ۹۵ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در مرز مهران و پایانه اندیمشک مستقر شد,

میثم قدمی در جمع خبرنگاران این شهرستان در ارتباط با کار انتقال زائران اربعین اظهارداشت: از آغاز طرح اربعین حسینی بیش از 780 سرویس توسط ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس، میدل باس و ون از لرستان به مرز مهران و اندیمشک اعزام شد که در مجموع بیش از 26 هزار زائر را به مرز انتقال دادند.

,

وی با بیان اینکه طرح اربعین حسینی از هفدهم مهر ماه آغاز  شده است افزود: در ایام مذکور بیش از 23 هزار نفر توسط ناوگان لرستان با بیش از 614 دستگاه سرویس اتوبوس به مرز مهران اعزام شدند.

,
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان به افزایش چند برابری تعداد زائران اربعین نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: با توجه به این افزایش با اعزام بیش از 166 دستگاه مینی بوس، میدل باس و ون به مرز مهران و اندیمشک نزدیک سه هزار و 200 نفر از زائران به مرز مهران جابه‌جا شدند.
,

وی با بیان اینکه 95 دستگاه اتوبوس لرستان در مرز مهران و پایانه اندیمشک استقرار یافته است عنوان کرد: پیش بینی می‌شود اوج بازگشت زائران از 24 تا 29 مهر ماه باشد که برنامه‌ریزی انجام شد تا از 24 مهر ماه 95 دستگاه از ناوگان اتوبوسرانی استان در مرز مهران و پایانه اندیمشک مستقر شود تا نسبت به بازگشت زائران اقدام کنند.

,

قدمی بیان کرد: در روزهای آینده نیز تعداد این اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد به طوری‌که این تعداد تا سقف160دستگاه در روز نیز افزایش پیدا می‌کند.

,

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح اربعین حسینی تاکنون باتوجه به همکاری بی شائبه ناوگان مسافربری استان 348 حلقه لاستیک تشویقی به ناوگان فعال در این طرح تحویل شد.

,

 

,

تردد بیش از ۳ میلیون نفر از مرزهای ایران برای زیارت عتبات عالیات

, تردد بیش از ۳ میلیون نفر از مرزهای ایران برای زیارت عتبات عالیات, تردد بیش از ۳ میلیون نفر از مرزهای ایران برای زیارت عتبات عالیات,

رئیس ستاد اربعین وزارت کشور گفت: از روز اول محرم که برای عزیمت به عراق روادید حذف شد، تاکنون بالغ بر بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات از مرزهای کشور خارج شدند که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به کشور بازگشتند.

,

وی همچنین افزود: روند بازگشت افزایش یافته است و تمام تدابیر لازم از جمله خدمت‌رسانی و جابه‌جایی زائران فراهم شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه