اخبار داغ

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات درگز خبر داد؛

حرکت کاروان 150 نفری پیاده رضوی از درگز به مشهد مقدس

حرکت کاروان 150 نفری پیاده رضوی از درگز به مشهد مقدس
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات درگز گفت: کاروان پیاده 150 نفری عاشقان امام رضا (ع)، ظهر امروز با شوق زیارت و شرکت در عزاداری امام رضا (ع) به سمت مشهد حرکت کرد؛ کاروانیان پس از 7 روز پیاده روی به حرم امام رضا (ع) خواهند رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قربان محمد حقیقی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امام رضا (ع) ظهر امروز از حرکت کاروان پیاده عاشقان رضا (ع) از درگز به سمت مشهد مقدس خبر داد و اظهار کرد: ائمه معصومین علیهم‌السلام ثواب بسیار زیادی برای زیارت امام رضا (ع) قائل شده اند، این ثواب برای کسانی که رنج سفر را به جان خریده و با پای پیاده طی طریق می کنند قطعا بیشتر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات درگز عنوان کرد: پیاده روی زائران علاوه بر بعد فردی که صیقل دهنده روح و جان آنهاست دارای بعد اجتماعی بوده که به مراتب مهم تر و با ارزش تر است؛ در روزگار فعلی که از سوی استکبار جهانی یک بایکوت رسانه ای بسیار قوی علیه اسلام در حال انجام شدن است تنها چنین حرکاتی می تواند رسانه ها را در برابر خود تسلیم کرده و پیام الهی را به گوش جهانیان برساند.

,

وی تاکید کرد: به برکت همین حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین و شهادت امام رضا (ع) شاهد هستیم که خیل عظیمی از غیرمسلمانان در حال حرکت به سمت کربلای معلی و دریافت پیام اباعبدالله الحسین (ع) هستند؛ این عمل یک حرکت اجتماعی برای بیدار کردن کسانی است که غافل بوده یا خود را به خواب غفلت زده اند.

,

حقیقی تصریح کرد: هر کس در مراسم پیاده روی اربعین و یا مناسبت های مذهبی همچون شهادت امام رضا (ع) شرکت می کند، به جهانی شدن هدف و قیام ابی عبدالله، فراگیر شدن گفتمان مقاومت ائمه و در نهایت به اتفاق افتادن ظهور حضرت مهدی (عج) کمک کرده است.

,

 مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات درگز توضیح داد: کاروان پیاده عاشقان رضا (ع) درگز برای بیستمین سال متوالی است که با فرارسیدن این ایام به قصد شرکت در عزاداری و زیارت مضجع نورانی امام رضا (ع) راهی مشهد می شود.

,

وی ابراز کرد: قطعا در این مسیر پیاده روی 7 روزه سختی ها و مشکلات زیادی از جمله تاول زدن پای کاروانیان، مواجه شدن با برف و باران و مسیرهای سخت و صعب العبور وجود دارد اما آنچنان عشقی در بین کاروانیان وجود دارد که هیچ یک از مشکلات ذکر شده اصلا به حساب نمی آید.

,

حقیقی گفت: البته مردمی که منزل آنها در مسیر حرکت واقع شده با چنان شور و علاقه ای از زائران استقبال و پذیرایی کرده و امکانات خود را در اختیار آنان قرار می دهند که گاهی انسان شرمنده این همه سخاوت می‌شود.

,

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات درگز تبیین کرد: امسال قریب به 150 نفر از مردم درگز در این راهپیمایی حضور دارند که طبق سنت هر ساله در میانه راه عده ای هم به جمع زائران اضافه شده و این حماسه را پرشور تر خواهند کرد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر کس یک بار در این مراسم شرکت کند قطعا سالهای آینده با اشتیاق بیشتری برای فرارسیدن چنین روزهایی انتظار می کشد؛ انشالله بتوانیم با چنین حرکاتی لیاقت شفاعت امام رضا (ع) در شب اول قبر و سختی های پس از مرگ را کسب کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه