اخبار داغ

قدم به قدم تا حرم خورشید خراسان؛

پذیرایی یاران خراسانی از زائران دهه آخر صفر با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های اسکان زائران/ ورود ۱۰ هزار زائر پیاده به تربت حیدریه

پذیرایی یاران خراسانی از زائران دهه آخر صفر با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های اسکان زائران/ ورود ۱۰ هزار زائر پیاده به تربت حیدریه
با پایان یافتن همایش جهانی اربعین حسینی، همه نگاه‌ها به روزهای پایانی ماه صفر و ورود کاروان‌های زیارتی و پیاده حضرت رضا(علیه السلام) به مشهد مقدس دوخته شده تا بار دیگر جلوه‌ای از حماسه اربعین حسینی این بار در مسیرهای مواصلاتی به مشهدالرضا(ع) تداعی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امتداد حماسه اربعین حسینی در دهه پایانی ماه صفر محورهای مواصلاتی به مشهدالرضا(ع) را همچون مسیر نجف به کربلا مزین به زائران و عاشقانی کرده که با پای پیاده به پابوسی ضامن آهو آمدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

زائران پیاده آسمان هشتم در دهه پایانی ماه صفر و در محورهای مواصلاتی شمال، جنوب و غرب به مشهد و تجمیع آنها در مناطقی همچون محور تربت حیدریه به باغچه- ملک آباد و دروازه قوچان، نگاه هر بیننده و رهگذری را به خود جلب می کند، عاشقان، مسیر عشق را با پای تاول زده و بدنی خسته به شوق رسیدن به وصال می پیمایند.

,

با پایان حماسه میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلا، جاماندگان این حرکت عظیم جهان اسلام، این روزها سعی می کنند خود را به امامی برسانند که به فرموده حضرت جوادالائمه(ع) “ثواب زیارت با معرفت پدرم علی بن موسی(ع) در توس افضل از زیارت جد غریبم حسین(ع) در کربلاست، زیرا امام حسین(ع) را عامه و خاصه زیارت می کنند اما پدرم را جز شیعیان اثنی عشری کسی زیارت نمی‌کند.”

, ثواب زیارت با معرفت پدرم علی بن موسی(ع) در توس افضل از زیارت جد غریبم حسین(ع) در کربلاست، زیرا امام حسین(ع) را عامه و خاصه زیارت می کنند اما پدرم را جز شیعیان اثنی عشری کسی زیارت نمی‌کند, ثواب زیارت با معرفت پدرم علی بن موسی(ع) در توس افضل از زیارت جد غریبم حسین(ع) در کربلاست، زیرا امام حسین(ع) را عامه و خاصه زیارت می کنند اما پدرم را جز شیعیان اثنی عشری کسی زیارت نمی‌کند,

ایام پایانی ماه صفر محورهای منتهی به مشهد الرضا(ع) مملو از خیل عظیمی از زائران و مجاورانی است که با پای پیاده در مسیر عشق قدم نهاده و با نوای رضا غریب الغربا در آستانه ورود به حریم قدس رضوی قرار گرفتند.

,

, ,

محور تربت حیدریه یکی از مسیر های اصلی زائران پیاده جنوب کشور محسوب می شود که سالانه بالغ بر ۲۰ هزار زائر پیاده از اقصی نقاط کشور در دهه پایانی ماه صفر از این مسیر خود را به پابوسی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می رسانند.

,

با توجه به حجم تردد زائران پیاده از شهرهای جنوبی کشور و اینکه محور تربت حیدریه تنها شاهراه اصلی جنوب کشور به شهر مشهد می باشد ایستگاههای صلواتی و موکب های زیادی توسط مردم و خیرین در این مسیر برپاه شده که شکوه و عظمت این حرکت از ورودی شهر تربت حیدریه تا ورودی مشهد الرضا(ع) جلوه بیشتری را به خود اختصاص داده است.

,

, ,

مردم شهرستانهای تربت حیدریه، نیشابور و قوچان همچون شور و حال اربعین حسینی در عراق، بعنوان خادمان دروازه های ورودی به مشهد مقدس بصورت خودجوش با برپائی ایستگاههای صلواتی و موکب های اسکان در شهرها و روستاها خدمات گسترده ای را به زائران ارائه می کنند.

,

حمام سنتی دهستان "منظر" با طعم مهمان نوازی

, حمام سنتی دهستان "منظر" با طعم مهمان نوازی,

, ,

دهستان پنج هزار نفری "منظر" در یک کیلومتری شهر تربت حیدریه همه ساله پذیرای زائران پیاده امام مهربانی هاست و در طول یک هفته پایانی ماه صفر علاوه بر مساجد و حسینیه ها، برخی منازل نیز در خدمت زائران رضوی قرار می گیرد.

,

اما آن چیزی که اغلب زائران پیاده جنوب کشور را مشتاق کرده که خود را شب به منظر برسانند دو باب حمام عمومی و سنتی این روستاست که بصورت شبانه روزی در خدمت زائران امام رضا(ع) است.

,

عضو شورای اسلامی روستای منظر در این خصوص به خبرنگار ما گفت: از مجموع ۲۷ مسجد در این روستا هر شب ۲۱ مسجد و حسینیه به زائران امام رضا(ع) خدمات اسکان می دهند.

,

علی اکبر اسلامی گفت: علاوه بر مساجد و تکایا اهالی روستا مشتاقانه منازل خود را در اختیار زوار حربم قدس رضوی قرار داده و با شوق مثال زدنی خود از زائران پذیرایی می کنند.

,

وی بیان داشت: علاوه بر دو باب حمام سنتی روستا و یک ایستگاه صلواتی، یک تیم چند نفره از جوانان داوطلب هلال احمر خدمات امدادی و کمک های اولیه از جمله ماساژ درمانی را به زائران ارائه می کنند.

,

ورود 10 هزار زائر پیاده به تربت حیدریه

, ورود 10 هزار زائر پیاده به تربت حیدریه,

, ,

دبیر خدمات سفر تربت حیدریه در این خصوص اظهار کرد: تا صبح امروز بالغ بر 10 هزار نفر در قالب کاروان های زیارتی با پای پیاده از شهر تربت حیدریه عبور کردند.

,

علی محمدی گفت: این زائران از شهرستانهای  قاین، گناباد، فردوس، بجستان، بردسکن، خلیل اباد، مرندیز، کاشمر، مه ولات، خواف و رشتخوار هستند که بصورت پیاده و طبق برنامه قصد دارند در آستانه رحلت حضرت رسول(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا(ع) خود را به مشهد برسانند.

,

وی به محل اسکان زائران در تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: اقامت زائران در آستان مقدس احمدالرضا(ع)، پارک شهید خاکسار، دهستان منظر، مسجد شهرک، مجتمع امام رضا(ع)، روستای کامه، رباط سنگ، مسجدحشمت آباد و اسداباد می باشد.

,

مردم خونگرم "جلگه رخ" میزبان زائران آسمان هشتم

, مردم خونگرم "جلگه رخ" میزبان زائران آسمان هشتم,

, ,

استقبال و پذیرایی از کاروان های پیاده در بخش رخ از افتخارات اهالی خونگرم‌ این منطقه به شمار می رود.

,

 هرساله به دلیل قرار گرفتن بخش رخ در مسیر راه، پذیرایی از زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) انجام می گیرد و  مردم این منطقه به صورت خودجوش به استقبال زائران ثامن الحجج (ع) می روند و آنان را در منازل خود اسکان داده و از آنان به نحو مطلوب پذیرایی می کنند.

,

همه مردم سعی دارند در میزبانی از زائران ثامن الحجج (ع) بر یکدیگر سبقت بگیرند و از سویی دیگر خیران منطقه نیز مشارکت بسیار خوبی در پذیرایی و اطعام زائران حضرت ثامن الحجج (ع) دارند.

,

وقتی که در مسیر زائران پیاده قدم بر می داری احساس شور و شعف می کنی، هنگامی که می بینی زنی با کودک خردسال و یا نوزاد در بغل و کالسکه و یا پیرمردی که عصا زنان در کنار جوانان و نوجوانان گام بر می دارد و قوت قلب آنها می شود.

,

محدودیت ترافیکی از روز شنبه تا پایان صفر در محورهای مواصلاتی تربت حیدریه به مشهد

, محدودیت ترافیکی از روز شنبه تا پایان صفر در محورهای مواصلاتی تربت حیدریه به مشهد,

سرهنگ حسین میش مست فرمانده پلیس راه تربت حیدریه با بیان اینکه رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند، افزود: با توجه به اینکه برخی مسیرها کوهستانی است و مسیری برای تردد زائران وجود ندارد رانندگان وسایل نقلیه دقت لازم را داشته باشند و از طرفی زائران پیاده حتما در مسیر پیاده روی در خلاف جهت خودروها حرکت کنند.

,

وی تصریح کرد: با توجه به حضور گسترده زائران حریم قدس رضوی در ایام پایانی ماه صفر، تردد خودروهای سنگین به استثنای خودروهای حامل سوخت و مواد فاسد شدنی در جاده تربت حیدریه به مشهد از ساعت ۶ صبح روز شنبه چهارم آبان تا ۱۸ شب به مدت چهار روز ممنوع می باشد.

,

فرمانده پلیس راه تربت حیدریه در توصیه ای به زائران پیاده گفت: زائران پیاده امام رضا علیه السلام حتما خلاف جهت مسیر جاده ها حرکت کنند و از جلیقه های مخصوص کاروانهای پیاده به تن داشته باشند تا مشکلی برای آنها رخ ندهد.

,

رئیس جمعیت هلال احمر: نیروهای امدادی هلال احمر در پایگاههای ثابت و سیار جاده ای به زائران خدمات ارائه می کند

, رئیس, جمعیت هلال احمر: نیروهای امدادی هلال احمر در پایگاههای ثابت و سیار جاده ای به زائران خدمات ارائه می کند,

رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه گفت: طرح همسفران خورشید همزمان با اربعین حسینی در شهرستان تربت حیدریه تشکیل شده و نیروهای امدادی و داوطلب در 3 پایگاه ثابت و دو پایگاه سیار جاده ای به زائران خدمات امدادی و کمک های اولیه را ارائه می کنند.

,

سعید فکوری بیان داشت: تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر متشکل از 200 امدادگر برادر و خواهر، اعم از پزشک و پرستار و با بکارگیری چندین دستگاه آمبولانس در محور های اصلی و فرعی تربت حیدریه به مشهد به زائران خدمات امدادی ارائه می کنند.

,

بنابراین گزارش، این راه و رسم عاشقی همه ساله پر شورتر از قبل برگزار می شود و مردم بصورت خودجوش صحنه‌هایی را رقم می زنند که عشاق الحسین(ع) در مسیر نجف به کربلا متجلی کردند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه