اخبار داغ

کارشناس مذهبی در گفتگو با مرآت؛

"اخلاق مداری" از مهم ترین ویژگی های اخلاقی امام رضا(ع) است/ شناخت، اولین قدم برای اجرای سبک زندگی ائمه اطهار در جامعه

"اخلاق مداری" از مهم ترین ویژگی های اخلاقی امام رضا(ع) است/ شناخت، اولین قدم برای اجرای سبک زندگی ائمه اطهار در جامعه
کارشناس مذهبی با بیان اینکه اخلاق مداری از مهم ترین خصوصیت فردی امام رضا(ع) است، گفت: شناخت و معرفت اولین قدم برای اجرای سبک زندگی ائمه در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام محمد حسن رستمیان کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مرآت، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا(ع) به همه ی مسلمین جهان، گفت: امروز شاهد خیل مشتاقان و زائران برای سالروز شهادت امام رضا(ع) در جوار ایشان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کارشناس مذهبی با بیان اینکه یازدهم ذی القعده ولادت ایشان به ثبت رسیده است، افزود: رضا، صابر و وفی از القاب امام رئوف است، اما مشهورترین لقب رضا نام دارد که نشان از رضایت به مقدرات الهی و خشنودی خداوند به ایشان است.

,

رستمیان ادامه داد: اگر بخواهیم از شخصیت امام رضا(ع) سخن بگوییم باید از سبک زندگی ایشان درس گرفته و آن را مورد بررسی قرار دهیم که اخلاق مداری و ممتاز بودن از مهم ترین خصوصیت فردی ایشان است.

,

وی با بیان اینکه در تاریخ و درسیره امام رضا (ع) شخصی نقل می کند که هرگز ندیده ام ایشان در سخن گفتن با کسی درشتی کند، عنوان کرد: آداب نشستن ایشان به گونه ای بود که هرگزکسی رنجیده نمی شد.

,

کارشناس مذهبی مطرح کرد: خنده حضرت رضا(ع) طبسم بود و می توان گفت تقوای ایشان در تاریخ زبان زد است.

,

رستمیان با اشاره به اینکه ایشان نسبت به سخاوت، فضل و بخشش، انسانی سخاوتمند بودند، اظهار کرد: حدیثی از امام رضا(ع) نقل شده است که فرمودند: انسان سخاوتمند از غذای دیگران می خورد تا دیگران هم از غذای او بخورند، یعنی ایشان اهل رفت و آمد و صله رحم هستند.

,

وی با توجه به روایتی که حضرت یک سال در روز عرفه تمام ثروت خود را بین نیازمندان تقسیم کردند، گفت: این عمل یک درس و الگو برای مسلمانان است که زندگی افراد به خصوص ثروتمندان باید همراه با درس و سخاوت باشد.

,

کارشناس مذهبی صبر و مقاومت را از دیگر ویژگی های شخصیتی ایشان نام برد و افزود: حضرت رضا(ع) در مقابل بی احترامی برخی افراد سکوت می کردند.

,

رستمیان با بیان اینکه محبت و احترام به خانواده را از دیگر ویژگی های اخلاقی امام رضا(ع) دانست و اظهار کرد: ایشان همیشه فرزند خود را با کنیه مورد خطاب قرار می دادند که یک احترام به آن شخص است.

,

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم سبک زندگی ائمه را در زندگی خود به اجرا در بیاوریم شناخت و معرفت اولین قدم برای اجرای سبک زندگی است، اذعان کرد: اثر و ثمره اجرای سبک زندگی ائمه در گام دوم باید مورد توجه قرار گیرد.

,

کارشناس مذهبی ادامه داد: کارشناسان باید بیشتر در خصوص آداب و اخلاق اجتماعی قرآن و اهل بیت برای مردم سخن بگویند که برای این امر می توان در عصر ارتباطات از رسانه ها و شبکه های اجتماعی استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه