اخبار داغ

مدیرکل گمرکات کرمانشاه:

فعالیت تجاری مرزهای کرمانشاه بدون توقف ادامه دارد

فعالیت تجاری مرزهای کرمانشاه بدون توقف ادامه دارد
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: فعالیت تجاری در همه مرزهای استان بدون توقف ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با اشاره به فعالیت مرزهای استان کرمانشاه اظهار داشت: تنها در روز گذشته در حوزه صادرات بیش از ۷۵۰ کامیون از مرز پرویز خان و بیش از ۱۰۰ کامیون از مرز خسروی صادرات شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی با بیان اینکه این آمار نشان می دهد فعالیت تجاری مرزهای مذکور همچنان ادامه دارد، افزود: از نیمه آبان ماه تا ایام منتهی به عید نوروز صادرات میوه و تره بار به اقلام صادراتی مرز پرویز خان اضافه می شود.

,

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی صادرات میوه و تره بار به کردستان عراق افزایش می یابد در نتیجه حجم صادرات روزانه به بالای ۷۰۰ کامیون خواهد شد.

,

این مسئول عنوان کرد: در مرز خسروی نیز تاکنون روزانه ۳۰۰ کامیون صادرات انجام می شد اما به دلیل تغییرات فصلی تقاضای میوه و تره بار در عراق و کاهش تقاضا میزان صادرات به ۱۵۰ کامیون در روز می رسد.

,

حیدری بیان کرد: همچنین میزان صادرات در مرز شیخ صله نیز بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کامیون در روز است.

,

وی گفت: همه محصولاتی که عراق تقاضا می کند نظیر مصالح ساختمانی، میوه و تره بار و محصولات کشاورزی و محصولات پتروشیمی به این کشور صادر می شود.

,

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ۷ ماهه سال جاری ۶۴۴ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۶۴ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۴۱ تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است، ادامه داد:  این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن ۲۸ درصد کاهش داشته است.

,

این مسئول همچنین با اشاره به واردات کالا نیز عنوان کرد: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در ۷ ماهه سال جاری ۳۷ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۶۶ دلار به وزن ۱۸ هزارو ۴۴۱ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۳۶ درصد و از حیث وزن ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه