اخبار داغ

رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه:

وقف بر اساس نیازهای روز مورد توجه قرار گیرد

وقف بر اساس نیازهای روز مورد توجه قرار گیرد
رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: واقفان خیراندیش، با مشاوره های صحیح بر اساس نیازهای روز جامعه وقف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بابایی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اینکه توسعه موقوفات منفعتی با توجه به نیاز روز جامعه از جمله راهبردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور است که موفقیت در این حوزه به کمک مردم و واقفان نیاز دارد، اظهار داشت: بطور میانگین وقف مساجد و حسینیه ها بیشترین نوع وقف را به خود اختصاص داده است که نیاز به تغییر در نوع وقف با توجه به نیازهای روز جامعه میان واقفان خیراندیش وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی، افزود: ما به دنبال افزایش موقوفات منفعتی به ویژه با توجه به لزوم ارتقای سهم وقف در بهبود وضعیت معیشتی جامعه هستیم و امیدواریم مردم نیز کمک کار ما در این خصوص باشند.

,

رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه ابراز کرد: کمک به دانش آموزان بی بضاعت و بیماران صعب العلاج و نیز کمک به نشر قرآن در حال حاضر جزو نیازهای اساسی بوده و مردم لازم است تا در این زمینه اهتمام ورزند.

,

بابایی با اشاره به امامزادگان و بقاع ارومیه اذعان کرد: در ارومیه ۸ امامزاده وجود دارد که امامزاده غریب حسن (ع) و امامزاده محمد و ابراهیم (ع) شاخص ترین آنهاست، امامزاده غریب حسن که به عنوان یکی از امامزادگان مطرح کشوری است بیشتر برنامه های فرهنگی در این امامزاده برگزار می شود.

,

وی، با اشاره به جزئیات موقوفات و رقبات ارومیه گفت: در حال حاضر ۱ هزار و ۲۸۵ مورد موقوفه در ارومیه وجود دارد که ۲۱ مورد آن غیر متصرفی و ۲۱۲ مورد متصرفی است. ۱ هزار و ۵۲ مورد نیز وقف انتفاعی و شامل مساجد و حسینیه هاست.

,

رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه، ابراز کرد: ۹ هزار و ۱۶۱ رقبه تعداد کل رقبات موقوفات ارومیه است که ۳ هزار و ۸۸۲ رقبه متصرفی و ۴هزار و ۳۰۳ رقبه غیرمتصرفی است. ۹۰۴ رقبه نیز به صورت اشتراک التولیه اداره می شود.

,

بابایی تصریح کرد: امسال ۳۰ پرونده جاری وقف در محاکم قضایی استان وجود دارد که ۲۰ پرونده به نفع موقوفه رای آورده و ۵ پرونده در حال رسیدگی است و ۵ پرونده مصالحه شده و مختومه شده است.

,

وی با اشاره به تلاش اوقاف در خصوص سنددار کردن موقوفات، بیان کرد: اخذ سند مالکیت اولین حوزه کاری اوقاف است که تا امروز ۷۰۵ مورد از موقوفه رجبعلی خان سند اخذ شده و مربوط به وقف های روستایی و مسکونی هستند و سند مالکیت مربوط به کهریز، امام کندی و جبل کندی به تعداد ۱۲۰۰ مورد امسال به اتمام می رسد.

,

رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه با اشاره به اینکه اخذ سند مالکیت برای موقوفات با مشارکت بنیاد مسکن و ثبت اسناد بوده، گفت: از میان ۳۸۸۲ رقبه استان ۲۲۰۰ رقبه سنددار شده و بالای ۶۰ درصد سند مالکیت اخذ شده است و موقوفات فاقد سند تا سال آینده اخذ سند خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه