اخبار داغ

دانا از لاکچری‌بازی با طعم دانشجویی گزارش می‌دهد؛

ماجرای جلسات دفاع از پایان‌نامه با طعم دسر پاناکوتا و آجیل چهارمغز

ماجرای جلسات دفاع از پایان‌نامه با طعم دسر پاناکوتا و آجیل چهارمغز
برگزاری لوکس جلسات دفاع از پایان نامه ها در برخی دانشگاه ها به سمتی رفته که کنار حواشی فروش پایان نامه و مدرک علمی به معضل جدیدی برای جامعه علمی کشور تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها برخی تصاویر از "بسته های پذیرایی در جلسات دفاع از پایان نامه" در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که با دنبال کردن مطالب مرتبط با آن نشان می دهد که این اتفاق پدیده ای است که مدت‌هاست رواج دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جلساتی که تبدیل به مراسمی برای تجمل‌گرایی  شده تا موضوع اصلی که علم باشد به حاشیه رفته و هرچه لوکس بودن میز پذیرایی این جلسات به متن اصلی تبدیل شود.

,

 

,

لایک بیشتر یا نمره بالاتر؛ مسئله این است!

, لایک بیشتر یا نمره بالاتر؛ مسئله این است!,

البته جدا از اینکه برگزاری این جلسات و انتشار تصاویر آن در شبکه های اجتماعی بیشتر برای کسب لایک بیشتر در صفحات شخصی دانشجویان در اینستاگرام باشد اما آنچه بیشتر خودنمایی می کند تاثیر این پذیرایی مفصل در میزان نمره‌دهی استادان باشد؛  بیشتر دانشجویان  اعتقاد دارند که میان نوع پذیرایی با کیفیت پایان‌نامه ارائه شده نسبت معکوس برقرار است. پایان نامه بی کیفیت تر، بسته های پذیرایی میز جلسه دفاع پرتر و لوکس تر!

,

حواشی فراوان پذیرایی در مراسم پایان‌نامه سبب شده تا دانشگاه تهران مصوب کند پذیرایی دفاع فقط آب معدنی باشد! در دی ماه سال ۹۷ هم دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه ممنوعیت پذیرایی اجباری و تهیه هدیه در جلسات دفاع پایان‌نامه و رساله در دانشگاه آزاد را ابلاغ کرد.

,

, ,

در بندی از این بخشنامه آمده است: با توجه به این‌که برخی دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در زمان برگزاری جلسات دفاع از پایان‌نامه و رساله متحمل هزینه‌هایی اجباری برای تهیه اقلام پذیرایی و بعضا هدیه شده‌اند، بدین وسیله موکدا اعلام می‌شود انجام این امور به هر نحو ممکن ممنوع است.

,

در اینستاگرام یکی از کاربران عکسی از چند ظرف میوه، فینگرفود و چند نوع شیرینی را با هشتگ پایان نامه به اشتراک گذاشته است و کاربر دیگری به استفاده یکی از دانشجویان در جلسات دفاع از تشریفات هتل برای پذیرایی اشاره کرده است! کاربر دیگری می گوید: «استاد راهنمای من، به دلیل کم بودن شیرینی خامه ای در جلسه دفاع به من نمره کم داد!» البته این ها ادعا هایی است که صحت و سقم آن ها باید سنجیده شود.

,

 

,

فروشگاه هایی برای عرضه خدمات لوکس

, فروشگاه هایی برای عرضه خدمات لوکس,

با وجود این مصوبات و غیرقانونی شدن این لاکچری بازی ها، تصاویر مراسم دفاع و فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده این خدمات از این حکایت دارد که این ماجرا همچنان ادامه دارد.

,

عبارات "بسته پذیرایی جلسه دفاع" را که در گوگل جستجو می کنیم لینک هایی با عناوین "تزئین میز دفاع پایان نامه"، " پکیج پذیرایی دفاع" و " نمونه پذیرایی دفاع" را برای جست وجوی آسان تر پیشنهاد می دهد.

,

, ,

گشت و گذار در این سایت های فروش آنلاین نشان می‌دهد اغلب آنها دو نوع بسته ارائه می کنند؛ یکی خوراکی، نوشیدنی و بسته بندی بر اساس سلیقه مشتریان تعیین می شود و در شیوه دیگر بسته با سلیقه این سایت ها عرضه می شود.

,

برخی از این سایت‌ها حتی توصیه می‌کنند که برای موفقیت در ارائه پایان‌نامه چه بسته‌های پذیرایی باید تهیه کرد!

,

یکی از این فروشگاه‌های آنلاین پیش از پیشنهادهای خود متنی نوشته که جالب است: پذیرایی از حضار و استادان یکی از این دغدغه‌های مهم در مراسم دفاع از پایان‌نامه است که می‌تواند نظر استادان را تغییر دهد. پذیرایی جلسه دفاع باید ویژگی‌هایی خاص داشته باشد که در ادامه باهم آنها را مرور خواهیم کرد.

,

یکی از این فروشگاه ها در صفحه مربوط به خود نوشته: شما دانشجویان گرامی می توانید با استفاده از این بسته ها از استرس و نگرانی های بیهوده خلاص شوید و به جای استرس پذیرایی می توانید با خیال راحت بر روی جلسه دفاع خود متمرکز شوید.

,

 

,

یک بسته پذیرایی چقدر آب می خورد؟

, یک بسته پذیرایی چقدر آب می خورد؟,

تقسیم‌بندی یکی از این فروشگاه‌ها به این شکل است: میوه،‌ نوشیدنی، شیرینی و تنقلات، لقمه و ساندویچ، دستمال و چاقو،‌ بسته‌های پیشنهادی و نوع بسته‌بندی.

,

برای تهیه یک بسته پذیرایی متوسط با این توضیح که به عنوان مثال برای میوه نه از موز که گران‌ترین میوه و نه از نارنگی که کمترین قیمت را داشت استفاده کنیم، اینطور می شود: سیب، آبمیوه، کیک مافین درجه یک، ساندویچ کلاب مرغ یا گوشت با پنیر، پک دستمال، چاقو، نمک به همراه جعبه‌های بسته‌بندی قیمت حدودی ۱۸هزار تومان می شود که اگر برای ۳۰ نفر در نظر گرفته شود، رقمی در حدود ۵۲۰ هزار تومان خواهد شد.

,

, ,

اگر شما بخواهید از بسته های پیشنهادی استفاده کنید هم این بسته‌ها از ۲۵ هزار تومان آغاز و به ۵۰ هزار تومان هم می‌رسد.

,

یکی از همین بسته‌ها که شامل این اقلام است: ته‌چین مرغ، پنکیک نوتلا، اسپرینگ رول گوشت، رول کلاسیک کوکو و آب پرتقال طبیعی با قیمت هر بسته ۳۳ هزار تومان، برای ۳۰ نفر حدود ۹۹۰ هزار تومان آب می‌خورد.

,

البته وقتی خود این پایان‌نامه‌ها را می‌توان با خرج مبالغی خرید خیلی هم نباید از برگزاری این جلسات با این شیوه تعجب کرد.

,

در یکی از این فروشگاه ها  هم هر سینی غذا با محتویاتی مانند رولت گوشت یا مرغ و سبزیجات، چیزی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان قیمت دارد و اگر غذای آسیایی مثل سوشی بخواهید، برای هر سینی ۱۹۰ هزار تومان باید پرداخت کنید.

,

این پُز جدید البته بدجوری بازار رقابت میان بعضی دانشجویان را داغ کرده است؛ البته  دانشجویانی که معمولاً به طبقه مرفه جامعه تعلق دارند و بعضی‌هاشان اصلاً برای این کار مدیر برنامه استخدام می‌کنند.

,

در فضای مجازی هم بحث دفاع از پایان نامه و پذیرایی این جلسه داغ و هم پیج‌هایی که شیرینی‌های مخصوص جلسه دفاع تولید می‌کنند پررونق است. یکی از کاربران عکسی از چند ظرف میوه، فینگرفود و چند نوع شیرینی را با هشتگ پایان‌نامه به اشتراک گذاشته است و کاربر دیگری به استفاده یکی از دانشجویان در جلسات دفاع از تشریفات هتل برای پذیرایی اشاره کرده است! کاربر دیگری می‌گوید: «استاد راهنمای من، به دلیل کم بودن شیرینی خامه‌ای در جلسه دفاع به من نمره کم داد!» البته این‌ها ادعا‌هایی است که صحت و سقم آن‌ها باید سنجیده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه