اخبار داغ

شاخص گزارش می‌دهد؛

گلایه رئیس اتحادیه نانوایان قزوین از ثبات نرخ‌ها/ نان استاندارد تولید نمی‌شود

گلایه رئیس اتحادیه نانوایان قزوین از ثبات نرخ‌ها/ نان استاندارد تولید نمی‌شود
رئیس اتحادیه نانوایان قزوین گفت: هزینه‌های آب، برق، گاز، بیمه و دستمزد کارگری افزایش یافته است در حالی که نانوایان در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌برند که در شان این قشر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، در روزهای اخیر شاهد انتشار خبری مبنی بر اعلام سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده درباره الزام نصب نرخنامه در نانوایی‌ها بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

طبق این خبر هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و نصب نکردن نرخنامه، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

,

برای بررسی وضعیت نانوایان و نرخ نان در استان قزوین به سراغ رئیس اتحادیه نانوایان استان رفتیم که دل دردمند و پرگلایه از عدم تغییر ۵ ساله نرخ نان در این استان و شرایط نامساعد معیشتی نانوایان و از طرفی کاهش کیفیت نان در قزوین داشت.

,

مصیب بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: در خصوص وضعیت قیمت نان در استان قزوین هنوز هم درب به پاشنه قدیم می‌چرخد و هیچ تغییری نکرده است.

, شاخص،,

وی با اشاره به اینکه تصویب نرخ نان مسئله استانی است، افزود: در ماه‌های اخیر چند استان نرخ جدید برای نان را تصویب کردند اما در قزوین هنوز تعیین نشده است.

,

رئیس اتحادیه نانوایان قزوین با بیان اینکه تغییر قیمت نان در دستور کار مسئولین استان است، گفت: یک ماه است که دستورالعمل افزایش قیمت‌ها ابلاغ شده اما مدیران استانی همچنان تعلل می‌کنند.

,

, ,

 

,

این مسئول اذعان داشت: ما با وضعیت امروز کار می‌کنیم اما حقوق ۵ سال قبل را دریافت می‌کنیم و در نتیجه می‌بینیم که وزن چانه در نانوایی‌ها روز به روز کاهش پیدا کرده است.

,

وی ادامه داد: اگر قرار باشد نانوایان به وزن ۵سال قبل نان تولید کنند باید کارگاه خود را تعطیل کنند چرا که نرخ آرد ۱۵ هزارتومان گران‌تر شده و از طرفی هزینه‌های تولید نان ۳۰۰ برابر شده است.

,

بهرامی تاکید کرد: این مسائل بر کاهش کیفیت نان تاثیر گذاشته است و مقصر اصلی هم مدیران استانی هستند که بدون دلیل در افزایش نرخ نان تعلل می‌کنند.

,

رئیس اتحادیه نانوایان قزوین یادآور شد: بسیاری از نانوایان هم هستند که وزن چانه را تغییر نداده و همانند گذشته نان تولید می‌کنند اما به لحاظ اقتصادی و معیشتی در مضیقه هستند.

,

وی ادامه داد: هزینه‌های آب، برق، گاز، بیمه و دستمزد کارگری افزایش یافته است در حالی که نانوایان در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌برند که در شان این قشر نیست.

,

, ,

 

,

بهرامی اضافه کرد: ما اکنون با این شرایط واقعا نان صلواتی عرضه می‌کنیم یعنی هرچه درآمد داریم بابت هزینه‌های انرژی و سایر هزینه‌ها به دولت برمی‌گردانیم؛ به جای اینکه دولت به ما سوبسید دهد ما به آن سوبسید می‌دهیم.

,

رئیس اتحادیه نانوایان قزوین با بیان اینکه حدود ۷۴۰ واحد نانوایی در سطح استان داریم، گفت: انتظارات ما از دولت این است که واقع بین باشد و یک نرخ متعارف به نانوایان بدهد تا ما هم بتوانیم با نانوای متخلف برخورد کنیم.

,

این مسئول بیان کرد: وقتی نمی‌توانیم حق خود را از دولت بگیریم زورمان به چانه خمیری که در دست داریم می‌رسد لذا وزن چانه کاهش پیدا کرده و دیگر نان استاندارد لازم را ندارد و کیفیت پایین آمده است.

,

وی تصریح کرد: مشکل دیگر این است که آرد تولدی در سطح استان قزوین کیفیت ندارد و موجب کاهش کیفیت نان شده که برای حل این مشکل به ارگان‌های مختلف نامه نگاری کردیم.

,

بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون نان لواش تنوری ۲۲۰ تومان، نان لواش گردان ۲۰۰ تومان، نان سنگک دولتی ۷۵۰ تومان و آزاد هزارتومان، نان بربری ۶۰۰ تومان و تافتان ۲۳۰ تومان در سطح استان عرضه می‌شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه