اخبار داغ

آخرین اخبار از زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری در آذربایجان شرقی؛

5 کشته و 348 مصدوم/ 6 شهر و ۱۴۵ روستا تحت تأثیر زلزله/ آغاز اسکان اضطراری و برگشت آرامش به منطقه+عکس

5 کشته و 348 مصدوم/ 6 شهر و ۱۴۵ روستا تحت تأثیر زلزله/ آغاز اسکان اضطراری و برگشت آرامش به منطقه+عکس
ساعت ٠٢:١٧ امروز زمین لرزه ٥.٩ ریشتری در عمق ۸ کیلومتری، منطقه «تَرْک» از توابع شهرستان میانه در استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند که گزارش اولیه حاکی از تخریب سه روستاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساعت ٠٢:١٧ امروز زمین لرزه ٥.٩ ریشتری در عمق ٢کیلومتری شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محل وقوع زلزله ٢٠کیلومتری ترک ـ ٢٢کیلومتری سراب نزدیک‌ترین منطقه به مراکز استان در ٧٩ کیلومتری اردبیل اعلام شده است.

۸ گروه ارزیاب اورژانس در حال فعالیت هستند و تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به منطقه اعزام شده و به استان‌های مجاور اعلام آماده‌باش شده است.

گزارش فرمانداران

یعقوبی معاون فرماندار میانه گفت: گروه‌های ارزیاب به روستاهای منطقه زلزله زده شهرستان اعزام شده‌اند. ریزش ساختمان از برخی روستاها گزارش شده و احتمال صدمات مالی و جانی وجود دارد.

در همین حال، فرماندار بستان‌آباد گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در شهرستان بستان آباد گزارش نشده است. مردم آرامش خود را حفظ کنند. تیم‌های ارزیاب همچنان در منطقه حضور دارند.

فرماندار سراب نیز به خبرنگار فارس گفت: حدود ۷۰ نفر مصدوم در شهرستان سراب داشتیم که به صورت سرپایی درمان شدند. در بعضی از روستاها تعدادی از احشام و حیوانات در زیر آوار مانده‌اند که با هماهنگی دهیاران و گروه‌های امدادی اقدامات لازم در حال انجام است.


تلف شدن احشام در جریان زلزله میانه

آذربایجان روی خط لرزش

تا لحظه مخابره خبر ۱۷ پس لرزه دیگر استان آذربایجان‌شرقی را به لرزه درآورد. این پس لرزه‌ها در نیم ساعت اول در ساعت ۲و ۲۰ دقیقه به ۴.۱ ریشتر، ۲ و ۲۵ دقیقه با بزرگی ۴.۱ ریشتر، ۲ و ۳۹ دقیقه به بزرگی ۴.۳ ریشتر و ۲ و ۴۳ دقیقه به بزرگی ۲.۸ ریشتر، ساعت ۲ و ۴۸ دقیقه به بزرگی ۳.۱ ریشتر، ۲ و ۴۹ دقیقه به بزرگی ۳ ریشتر، ۲ و ۵۶ دقیقه به بزرگی ۳ و ۹ ریشتر به مرکزیت ترکمنچای آذربایجان‌شرقی وقوع یافته است. از ساعت ۳ بامداد این پس لرزه‌ها همچنان ادامه داشته که بزرگ‌ترین آن به بزرگی ۴.۳ ریشتر در ساعت ۳ و ۲ دقیقه روی داده است. بعد از این پس لرزه، ساعت ۳ و ۷ دقیقه به بزرگی ۳.۳ ریشتر، ۳ و ۱۷ دقیقه با بزرگی ۳.۱ ریشتر، ۲ و ۲۹ دقیقه به بزرگی ۳.۷ ریشتر و از درساعات ۲ و ۳۲، ۲ و ۲۶، ۲ و ۲ و ۳۹ و ۲ و ۴۲ همگی به بزرگی ۲.۵ ریشتر پس لرزه‌های روی داده است.

مرگ یک نفر در روستایی از توابع میانه

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه تاکنون یک نفر فوتی در روستای ورنکش میانه بر اثر زلزله گزارش شده است.

محمدباقر هنربر در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: متاسفانه تاکنون یک نفر فوتی در روستای ورنکش میانه بر اثر زمین‌لرزه نیمه‌شب جمعه گزارش شده است.

وی افزود: بر اثر زلزله دو مورد آتش‌سوزی در روستاهای ترکمنچای و چند مورد ریزش دیوار گزارش شده است.

براساس این گزارش، تاکنون و در مدت یک ساعت پس از زلزله در شرق آذربایجان‌شرقی ۷۰ نفر برای مداوا به اورژانس شهرستان سراب مراجعه کرده‌اند. علت مراجعه  بیشتر این افراد شوک، ترس، استرس و حالات روحی بعد از زلزله گزارش شده است.

البته چند نفر نیز بر اثر افتادن از پله، دچار آسیب شده بودند که مداوا شدند و یک فرد مسن نیز که دچار حمله قلبی شده بود، احیا شد.

فرماندار میانه از ریزش کوه در جاده میانه ـ بستان آباد بر اثر زلزله بامداد امروز خبرداد. محمدرضا مشایخی گفت: برای بازگشایی مسیر ماشین آلات لازم توسط اداره راهداری شهرستان اعزام شده است.

تعداد کشته‌ها و مصدومان زلزله آذربایجان شرقی

رئیس اورژانس کشور گفت: گزارش‌های واصله از تیم‌های ارزیاب و نیروهای امدادی اورژانس از مناطق زلزله‌زده حاکی از آن است که تاکنون یک تن در پی این زمین‌لرزه در روستای ورنکش جان خود را از دست داده است. همچنین برابر آخرین آمارها تاکنون ۱۵ نفر نیز دچار مصدومیت شدند که اقدامات اولیه درمانی روی آنان انجام شده است. همچنین چند دستگاه اتوبوس آمبولانس به این مناطق اعزام شده‌ است.

اورژانس کشور در خبر تکمیلی از جان باختن سه نفر و مصدومیت ٢٠ نفر تا این لحظه (۴ و ۴۰ دقیقه) در پی زلزله ۵.٩ ریشتری در آذربایجان شرقی خبر داد.

افزایش فوتی‌های زلزله آذربایجان شرقی به ۵ نفر

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه تاکنون ۵ نفر بر اثر زلزله ۵.۹ ریشتری میانه فوت کرده‌اند و امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

کریمی نژاد سرپرست پلیس راه استان آذربایجان شرقی گفت: بر اثر زلزله در ۹ نقطه ریزش کوه در جاده های شهرستان میانه اتفاق افتاده بود که با همکاری راهداری و پلیس راه استان پاکسازی شده و تردد در جاده‌های استان روان و عادی است.

منصوری کارشناس اداره هواشناسی  آذربایجان شرقی گفت: براساس پیش بینی‌ها در سه روز آینده هوا در شهرستان میانه پایدار و بدون بارش خواهد بود.

بازگشت مردم به منازلشان

این زلزله که در بیشتر مناطق آذربایجان شرقی احساس شد، موجی از ترس و وحشت را در میان مردم ایجاد کرده بود و شهروندان مناطقی که زلزله در آن‌ها احساس شده بود، به پارک‌ها و فضاهای باز پناه برده بودند. اکنون که پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۹ ریشتری میانه نیز رو به کاهش است، بسیاری از مردم که به بیرون از خانه‌ها رفته بودند به تدریج به منازل خود باز می‌گردند.

براساس گزارش‌های رسیده بیشترین خسارات زلزله در ۴ روستا از جمله در روستاهای ورنکش و ورزقان بوده است.

۲۵۱ مصدوم و پنج فوتی بر اثر زلزله آذربایجان شرقی

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تا ساعت ۶:۴۵ صبح امروز جمعه  آمار مصدومین در شهرستان‌های میانه، سراب و هشترود ۲۵۱ نفر است و پنج نفر نیز فوتی ثبت شده است.

فرزاد رحمانی افزود: از این تعداد ۱۳مصدوم بستری و بقیه تحت مراقبت‌های درمانی سرپایی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: عمده این افراد دچار حملات عصبی و ترس شده‌اند.

 توزیع اقلام امدادی در میان زلزله‌زدگان میانه

علی شهودی، مدیر روابط عمومی هلال احمر آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: زلزله در بخش ترک شهرستان میانه روستای ورنکش ۵ کشته و ۱۱ مصدوم بر جای گذاشت. همچنین  ۶۰ واحد تخریب شده است.

وی افزود: عملیات آواربرداری در روستای ورنکش تمام شده است.

شهودی گفت: زلزله در روستاهای برزریق، اشتینار، قشلاق بخش ترک شهرستان تخریب چندین واحد ساختمان شده است.

شهودی اضافه کرد: اقلام امدادی از قبیل چادر و مواد غذایی از شهرستان میانه و تبریز بارگیری و به روستاهای زلزله زده ارسال شده است.

6 شهر و ۱۴۵ روستا تحت تأثیر زلزله آذربایجان شرقی

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی، ۳۰ تیم عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند؛ دو بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند.
 
وی گفت: تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است؛ ۷ روستا بیشترین خسارت داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است. 
 
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر متذکر شد: اسکان اضطراری در ورنکش شروع شده است؛ همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه و سبدهای غذایی ۷۲ ساعته به منطقه اعزام شده است؛ ضمن اینکه با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود. 
 
سلیمی افزود: در این زمین لرزه، ۶ شهر، ۱۴۵ روستا تحت تأثیر بوده‌اند. زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است. غیر از ورنکش، آسیب‌دیدگی‌ها در بقیه مناطق ترک‌خوردگی سقف و دیوارها بوده است. 
 
وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 6 شهر و 145 روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته که جمعیتی بالغ بر 121 هزار نفر را شامل می‌شود. این زلزله در شهرهای میانه، سراب، بستان‌آباد، ترک،هشترود،  ترکمنچای و روستاها احساس شد؛ ضمن اینکه در استان اردبیل نیز در شهرهای نیر، سرعین و کوثر نیز احساس شده است؛ البته بیشترین خسارت مربوط به روستای ورکش در میانه است.
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تاکنون 57 مورد پس‌لرزه گزارش شده است، گفت: تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و 110 امدادگر در قالب 34 تیم کار امدادرسانی را آغاز کرده‌اند.
 
مرتضوی از مصدومیت 348 نفر تاکنون خبر داد و گفت: 5 نفر در روستای ورنکش میانه جان باختند؛ ضمن اینکه تاکنون 65 روستا ارزیابی شده‌اند.
 
وی اضافه کرد: 40 باب خانه در روستای ورنکش، ترک و ترکمنچای کاملا ویران شده‌اند؛ ضمن اینکه در محورهای مواصلاتی ریزش کوه داشتیم.
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه آتش‌سوزی‌هایی نیز بر اثر نشت گاز و اختلال در شبکه مخابراتی نیز ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: دو فروند بالگرد به منطقه اعزام شده و اقلام و مواد غذایی ارسال شده است؛ ضمن اینکه اسکان اضطراری و ایجاد اردوگاه برای اسکان موقت آغاز شده است،
 
مرتضوی با بیان اینکه نیروهای امدادی در استان‌های گیلان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی در حالت آماده‌باش هستند، یادآور شد: سجادی سرپرست معاونت عملیات امداد ونجات در منطقه حضور دارد و به صورت مستمر هماهنگی لازم با سازمان‌های مرتبط مانند هواشناسی، مدیریت راه‌های کشور و هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت وجود داشته و در حال انجام خدمات لازم هستیم.
 
آغاز اسکان اضطراری در روستای زلزله‌زده «ورنکش» میانه/ آخرین آمار امدادرسانی
 
مدیر روابط عمومی امداد و نجات هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: از بامداد امروز ۳۰ تیم عملیاتی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی مشغول امداد رسانی به هم‌وطنان هستند.
 
علی شهودی اظهار داشت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی، ۳۰ تیم عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند. دو بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند.
 
وی گفت: تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است. ۷ روستا بیشترین خسارت داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است. 
 
مدیر روابط عمومی امداد و نجات هلال احمر گفت: اسکان اضطراری در ورنکش  در محوطه مدرسه شهید سلطانی آغاز شده  و همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه، سبدهای غذایی ۷۲ ساعته به منطقه اعزام شده با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود. 
 
وی افزود: دراین زمین لرزه، ۶ شهر، ۱۴۵ روستا تحت تاثیر بوده اند. زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است. غیر از ورنکش، آسیب‌دیدگی ها در بقیه مناطق ترک‌خوردگی سقف و دیوارها بوده است. 
 
تلف شدن 1150 رأس دام و خسارت به 270 جایگاه دامی
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: زلزله شب گذشته آذربایجان شرقی، تاکنون به 1150 راس دام سبک و سنگین و بیش از 270 جایگاه دامی این استان خسارت وارد کرد.
 
اکبر فتحی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خسارت وارده به بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر اثر زلزله تا ساعت 12 صبح امروز اظهار داشت: تاکنون خسارت وارده به بیش از 270 واحد جایگاه نگهداری دام گزارش شده که در این بین 300 راس دام سنگین و 850  راس دام سبک در اثر تخریب اماکن دامی تلف شده اند که اقدامات لازم در خصوص دفن بهداشتی آنها در حال پیگیری و انجام است.
 
وی به خسارت وارده به شهرستان میانه اشاره کرد و افزود: براساس گزارش‌های اولیه تاکنون ۶۵۰ راس دام سبک و ۲۵۰ راس دام سنگین در تعداد ۱۶ روستا در شهرستان میانه تلف شده اند و به ۱۷۰ واحد اماکن دامی این شهرستان خسارت 40 الی 100 درصدی وارد شده است.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به خسارت وارده به شهرستان سراب در اثر این زلزله اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین در شهرستان سراب تلف شده است و به ۱۰۰ واحد دامی نیز خسارت وارد شده است.
 
وی افزود: در مجموع براساس گزارش های جمع بندی شده تا ساعت یازده صبح امروز ۸۵۰ راس دام سبک و ۳۰۰ راس دام سنگین در استان آذربایجان شرقی تلف شده اند و ۲۷۰ واحد دامی و تعدادی از ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی نیز خسارت دیده است که آمار نهایی و تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
فتحی  افزود: با پیگیری همکاران ما در معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و  اداره کل دامپزشکی استان و مدیریت های جهاد کشاورزی میانه و سراب، روند عملیات دفن بهداشتی دام های تلف شده در جریان زلزله به خوبی در حال انجام انجام شد.
 
وی تصریح کرد: اکیپ های خدمت رسان اداره کل دامپزشکی استان جهت دفن بهداشتی و ضدعفونی اماکن دامی در شهرستان های زلزله زده حضور پیدا کردند.
 
فتحی با بیان اینکه آمار دقیق و خسارات نهایی وارده به جایگاه های دام و زیرساخت های مختلف بخش کشاورزی بر اثر زلزله متعاقباً اعلام خواهد شد افزود: کارشناسان تعیین خسارت و تعدادی از مدیران سازمان در مناطق زلزله زده حضور یافته اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

,

محل وقوع زلزله ٢٠کیلومتری ترک ـ ٢٢کیلومتری سراب نزدیک‌ترین منطقه به مراکز استان در ٧٩ کیلومتری اردبیل اعلام شده است.

,

۸ گروه ارزیاب اورژانس در حال فعالیت هستند و تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به منطقه اعزام شده و به استان‌های مجاور اعلام آماده‌باش شده است.

,

, ,

گزارش فرمانداران

, گزارش فرمانداران,

یعقوبی معاون فرماندار میانه گفت: گروه‌های ارزیاب به روستاهای منطقه زلزله زده شهرستان اعزام شده‌اند. ریزش ساختمان از برخی روستاها گزارش شده و احتمال صدمات مالی و جانی وجود دارد.

,

در همین حال، فرماندار بستان‌آباد گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در شهرستان بستان آباد گزارش نشده است. مردم آرامش خود را حفظ کنند. تیم‌های ارزیاب همچنان در منطقه حضور دارند.

,

فرماندار سراب نیز به خبرنگار فارس گفت: حدود ۷۰ نفر مصدوم در شهرستان سراب داشتیم که به صورت سرپایی درمان شدند. در بعضی از روستاها تعدادی از احشام و حیوانات در زیر آوار مانده‌اند که با هماهنگی دهیاران و گروه‌های امدادی اقدامات لازم در حال انجام است.

,


تلف شدن احشام در جریان زلزله میانه

, ,
, تلف شدن احشام در جریان زلزله میانه,

آذربایجان روی خط لرزش

, آذربایجان روی خط لرزش,

تا لحظه مخابره خبر ۱۷ پس لرزه دیگر استان آذربایجان‌شرقی را به لرزه درآورد. این پس لرزه‌ها در نیم ساعت اول در ساعت ۲و ۲۰ دقیقه به ۴.۱ ریشتر، ۲ و ۲۵ دقیقه با بزرگی ۴.۱ ریشتر، ۲ و ۳۹ دقیقه به بزرگی ۴.۳ ریشتر و ۲ و ۴۳ دقیقه به بزرگی ۲.۸ ریشتر، ساعت ۲ و ۴۸ دقیقه به بزرگی ۳.۱ ریشتر، ۲ و ۴۹ دقیقه به بزرگی ۳ ریشتر، ۲ و ۵۶ دقیقه به بزرگی ۳ و ۹ ریشتر به مرکزیت ترکمنچای آذربایجان‌شرقی وقوع یافته است. از ساعت ۳ بامداد این پس لرزه‌ها همچنان ادامه داشته که بزرگ‌ترین آن به بزرگی ۴.۳ ریشتر در ساعت ۳ و ۲ دقیقه روی داده است. بعد از این پس لرزه، ساعت ۳ و ۷ دقیقه به بزرگی ۳.۳ ریشتر، ۳ و ۱۷ دقیقه با بزرگی ۳.۱ ریشتر، ۲ و ۲۹ دقیقه به بزرگی ۳.۷ ریشتر و از درساعات ۲ و ۳۲، ۲ و ۲۶، ۲ و ۲ و ۳۹ و ۲ و ۴۲ همگی به بزرگی ۲.۵ ریشتر پس لرزه‌های روی داده است.

,

, ,

مرگ یک نفر در روستایی از توابع میانه

, مرگ یک نفر در روستایی از توابع میانه,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه تاکنون یک نفر فوتی در روستای ورنکش میانه بر اثر زلزله گزارش شده است.

,

محمدباقر هنربر در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: متاسفانه تاکنون یک نفر فوتی در روستای ورنکش میانه بر اثر زمین‌لرزه نیمه‌شب جمعه گزارش شده است.

,

وی افزود: بر اثر زلزله دو مورد آتش‌سوزی در روستاهای ترکمنچای و چند مورد ریزش دیوار گزارش شده است.

,

براساس این گزارش، تاکنون و در مدت یک ساعت پس از زلزله در شرق آذربایجان‌شرقی ۷۰ نفر برای مداوا به اورژانس شهرستان سراب مراجعه کرده‌اند. علت مراجعه  بیشتر این افراد شوک، ترس، استرس و حالات روحی بعد از زلزله گزارش شده است.

,

البته چند نفر نیز بر اثر افتادن از پله، دچار آسیب شده بودند که مداوا شدند و یک فرد مسن نیز که دچار حمله قلبی شده بود، احیا شد.

,

فرماندار میانه از ریزش کوه در جاده میانه ـ بستان آباد بر اثر زلزله بامداد امروز خبرداد. محمدرضا مشایخی گفت: برای بازگشایی مسیر ماشین آلات لازم توسط اداره راهداری شهرستان اعزام شده است.

,

تعداد کشته‌ها و مصدومان زلزله آذربایجان شرقی

, تعداد کشته‌ها و مصدومان زلزله آذربایجان شرقی,

رئیس اورژانس کشور گفت: گزارش‌های واصله از تیم‌های ارزیاب و نیروهای امدادی اورژانس از مناطق زلزله‌زده حاکی از آن است که تاکنون یک تن در پی این زمین‌لرزه در روستای ورنکش جان خود را از دست داده است. همچنین برابر آخرین آمارها تاکنون ۱۵ نفر نیز دچار مصدومیت شدند که اقدامات اولیه درمانی روی آنان انجام شده است. همچنین چند دستگاه اتوبوس آمبولانس به این مناطق اعزام شده‌ است.

,

اورژانس کشور در خبر تکمیلی از جان باختن سه نفر و مصدومیت ٢٠ نفر تا این لحظه (۴ و ۴۰ دقیقه) در پی زلزله ۵.٩ ریشتری در آذربایجان شرقی خبر داد.

,

, ,

افزایش فوتی‌های زلزله آذربایجان شرقی به ۵ نفر

, افزایش فوتی‌های زلزله آذربایجان شرقی به ۵ نفر,

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه تاکنون ۵ نفر بر اثر زلزله ۵.۹ ریشتری میانه فوت کرده‌اند و امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

,

کریمی نژاد سرپرست پلیس راه استان آذربایجان شرقی گفت: بر اثر زلزله در ۹ نقطه ریزش کوه در جاده های شهرستان میانه اتفاق افتاده بود که با همکاری راهداری و پلیس راه استان پاکسازی شده و تردد در جاده‌های استان روان و عادی است.

,

منصوری کارشناس اداره هواشناسی  آذربایجان شرقی گفت: براساس پیش بینی‌ها در سه روز آینده هوا در شهرستان میانه پایدار و بدون بارش خواهد بود.

,

بازگشت مردم به منازلشان

, بازگشت مردم به منازلشان,

این زلزله که در بیشتر مناطق آذربایجان شرقی احساس شد، موجی از ترس و وحشت را در میان مردم ایجاد کرده بود و شهروندان مناطقی که زلزله در آن‌ها احساس شده بود، به پارک‌ها و فضاهای باز پناه برده بودند. اکنون که پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۹ ریشتری میانه نیز رو به کاهش است، بسیاری از مردم که به بیرون از خانه‌ها رفته بودند به تدریج به منازل خود باز می‌گردند.

,

براساس گزارش‌های رسیده بیشترین خسارات زلزله در ۴ روستا از جمله در روستاهای ورنکش و ورزقان بوده است.

,

۲۵۱ مصدوم و پنج فوتی بر اثر زلزله آذربایجان شرقی

, ۲۵۱ مصدوم و پنج فوتی بر اثر زلزله آذربایجان شرقی,

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تا ساعت ۶:۴۵ صبح امروز جمعه  آمار مصدومین در شهرستان‌های میانه، سراب و هشترود ۲۵۱ نفر است و پنج نفر نیز فوتی ثبت شده است.

,

فرزاد رحمانی افزود: از این تعداد ۱۳مصدوم بستری و بقیه تحت مراقبت‌های درمانی سرپایی قرار گرفتند.

,

وی خاطرنشان کرد: عمده این افراد دچار حملات عصبی و ترس شده‌اند.

,

 توزیع اقلام امدادی در میان زلزله‌زدگان میانه

,  توزیع اقلام امدادی در میان زلزله‌زدگان میانه,

علی شهودی، مدیر روابط عمومی هلال احمر آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: زلزله در بخش ترک شهرستان میانه روستای ورنکش ۵ کشته و ۱۱ مصدوم بر جای گذاشت. همچنین  ۶۰ واحد تخریب شده است.

,

وی افزود: عملیات آواربرداری در روستای ورنکش تمام شده است.

,

شهودی گفت: زلزله در روستاهای برزریق، اشتینار، قشلاق بخش ترک شهرستان تخریب چندین واحد ساختمان شده است.

,

شهودی اضافه کرد: اقلام امدادی از قبیل چادر و مواد غذایی از شهرستان میانه و تبریز بارگیری و به روستاهای زلزله زده ارسال شده است.

,

6 شهر و ۱۴۵ روستا تحت تأثیر زلزله آذربایجان شرقی

, 6 شهر و ۱۴۵ روستا تحت تأثیر زلزله آذربایجان شرقی,
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی، ۳۰ تیم عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند؛ دو بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند.
,
 
,
وی گفت: تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است؛ ۷ روستا بیشترین خسارت داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است. 
,
 
,
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر متذکر شد: اسکان اضطراری در ورنکش شروع شده است؛ همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه و سبدهای غذایی ۷۲ ساعته به منطقه اعزام شده است؛ ضمن اینکه با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود. 
,
 
,
سلیمی افزود: در این زمین لرزه، ۶ شهر، ۱۴۵ روستا تحت تأثیر بوده‌اند. زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است. غیر از ورنکش، آسیب‌دیدگی‌ها در بقیه مناطق ترک‌خوردگی سقف و دیوارها بوده است. 
,
 
,
وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 6 شهر و 145 روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته که جمعیتی بالغ بر 121 هزار نفر را شامل می‌شود. این زلزله در شهرهای میانه، سراب، بستان‌آباد، ترک،هشترود،  ترکمنچای و روستاها احساس شد؛ ضمن اینکه در استان اردبیل نیز در شهرهای نیر، سرعین و کوثر نیز احساس شده است؛ البته بیشترین خسارت مربوط به روستای ورکش در میانه است.
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تاکنون 57 مورد پس‌لرزه گزارش شده است، گفت: تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و 110 امدادگر در قالب 34 تیم کار امدادرسانی را آغاز کرده‌اند.
 
مرتضوی از مصدومیت 348 نفر تاکنون خبر داد و گفت: 5 نفر در روستای ورنکش میانه جان باختند؛ ضمن اینکه تاکنون 65 روستا ارزیابی شده‌اند.
 
وی اضافه کرد: 40 باب خانه در روستای ورنکش، ترک و ترکمنچای کاملا ویران شده‌اند؛ ضمن اینکه در محورهای مواصلاتی ریزش کوه داشتیم.
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه آتش‌سوزی‌هایی نیز بر اثر نشت گاز و اختلال در شبکه مخابراتی نیز ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: دو فروند بالگرد به منطقه اعزام شده و اقلام و مواد غذایی ارسال شده است؛ ضمن اینکه اسکان اضطراری و ایجاد اردوگاه برای اسکان موقت آغاز شده است،
 
مرتضوی با بیان اینکه نیروهای امدادی در استان‌های گیلان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی در حالت آماده‌باش هستند، یادآور شد: سجادی سرپرست معاونت عملیات امداد ونجات در منطقه حضور دارد و به صورت مستمر هماهنگی لازم با سازمان‌های مرتبط مانند هواشناسی، مدیریت راه‌های کشور و هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت وجود داشته و در حال انجام خدمات لازم هستیم.
 
آغاز اسکان اضطراری در روستای زلزله‌زده «ورنکش» میانه/ آخرین آمار امدادرسانی
 
مدیر روابط عمومی امداد و نجات هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: از بامداد امروز ۳۰ تیم عملیاتی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی مشغول امداد رسانی به هم‌وطنان هستند.
 
علی شهودی اظهار داشت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی، ۳۰ تیم عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند. دو بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند.
 
وی گفت: تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است. ۷ روستا بیشترین خسارت داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است. 
 
مدیر روابط عمومی امداد و نجات هلال احمر گفت: اسکان اضطراری در ورنکش  در محوطه مدرسه شهید سلطانی آغاز شده  و همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه، سبدهای غذایی ۷۲ ساعته به منطقه اعزام شده با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود. 
 
وی افزود: دراین زمین لرزه، ۶ شهر، ۱۴۵ روستا تحت تاثیر بوده اند. زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است. غیر از ورنکش، آسیب‌دیدگی ها در بقیه مناطق ترک‌خوردگی سقف و دیوارها بوده است. 
 
تلف شدن 1150 رأس دام و خسارت به 270 جایگاه دامی
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: زلزله شب گذشته آذربایجان شرقی، تاکنون به 1150 راس دام سبک و سنگین و بیش از 270 جایگاه دامی این استان خسارت وارد کرد.
 
اکبر فتحی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خسارت وارده به بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر اثر زلزله تا ساعت 12 صبح امروز اظهار داشت: تاکنون خسارت وارده به بیش از 270 واحد جایگاه نگهداری دام گزارش شده که در این بین 300 راس دام سنگین و 850  راس دام سبک در اثر تخریب اماکن دامی تلف شده اند که اقدامات لازم در خصوص دفن بهداشتی آنها در حال پیگیری و انجام است.
 
وی به خسارت وارده به شهرستان میانه اشاره کرد و افزود: براساس گزارش‌های اولیه تاکنون ۶۵۰ راس دام سبک و ۲۵۰ راس دام سنگین در تعداد ۱۶ روستا در شهرستان میانه تلف شده اند و به ۱۷۰ واحد اماکن دامی این شهرستان خسارت 40 الی 100 درصدی وارد شده است.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به خسارت وارده به شهرستان سراب در اثر این زلزله اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین در شهرستان سراب تلف شده است و به ۱۰۰ واحد دامی نیز خسارت وارد شده است.
 
وی افزود: در مجموع براساس گزارش های جمع بندی شده تا ساعت یازده صبح امروز ۸۵۰ راس دام سبک و ۳۰۰ راس دام سنگین در استان آذربایجان شرقی تلف شده اند و ۲۷۰ واحد دامی و تعدادی از ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی نیز خسارت دیده است که آمار نهایی و تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
فتحی  افزود: با پیگیری همکاران ما در معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و  اداره کل دامپزشکی استان و مدیریت های جهاد کشاورزی میانه و سراب، روند عملیات دفن بهداشتی دام های تلف شده در جریان زلزله به خوبی در حال انجام انجام شد.
 
وی تصریح کرد: اکیپ های خدمت رسان اداره کل دامپزشکی استان جهت دفن بهداشتی و ضدعفونی اماکن دامی در شهرستان های زلزله زده حضور پیدا کردند.
 
فتحی با بیان اینکه آمار دقیق و خسارات نهایی وارده به جایگاه های دام و زیرساخت های مختلف بخش کشاورزی بر اثر زلزله متعاقباً اعلام خواهد شد افزود: کارشناسان تعیین خسارت و تعدادی از مدیران سازمان در مناطق زلزله زده حضور یافته اند.
,
وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 6 شهر و 145 روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته که جمعیتی بالغ بر 121 هزار نفر را شامل می‌شود. این زلزله در شهرهای میانه، سراب، بستان‌آباد، ترک،هشترود،  ترکمنچای و روستاها احساس شد؛ ضمن اینکه در استان اردبیل نیز در شهرهای نیر، سرعین و کوثر نیز احساس شده است؛ البته بیشترین خسارت مربوط به روستای ورکش در میانه است.
,
 
,
سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تاکنون 57 مورد پس‌لرزه گزارش شده است، گفت: تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و 110 امدادگر در قالب 34 تیم کار امدادرسانی را آغاز کرده‌اند.
,
 
,
مرتضوی از مصدومیت 348 نفر تاکنون خبر داد و گفت: 5 نفر در روستای ورنکش میانه جان باختند؛ ضمن اینکه تاکنون 65 روستا ارزیابی شده‌اند.
,
 
,
وی اضافه کرد: 40 باب خانه در روستای ورنکش، ترک و ترکمنچای کاملا ویران شده‌اند؛ ضمن اینکه در محورهای مواصلاتی ریزش کوه داشتیم.
,
 
,
سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه آتش‌سوزی‌هایی نیز بر اثر نشت گاز و اختلال در شبکه مخابراتی نیز ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: دو فروند بالگرد به منطقه اعزام شده و اقلام و مواد غذایی ارسال شده است؛ ضمن اینکه اسکان اضطراری و ایجاد اردوگاه برای اسکان موقت آغاز شده است،
,
 
,
مرتضوی با بیان اینکه نیروهای امدادی در استان‌های گیلان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی در حالت آماده‌باش هستند، یادآور شد: سجادی سرپرست معاونت عملیات امداد ونجات در منطقه حضور دارد و به صورت مستمر هماهنگی لازم با سازمان‌های مرتبط مانند هواشناسی، مدیریت راه‌های کشور و هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت وجود داشته و در حال انجام خدمات لازم هستیم.
,
 
,
آغاز اسکان اضطراری در روستای زلزله‌زده «ورنکش» میانه/ آخرین آمار امدادرسانی
 
مدیر روابط عمومی امداد و نجات هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: از بامداد امروز ۳۰ تیم عملیاتی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی مشغول امداد رسانی به هم‌وطنان هستند.
 
علی شهودی اظهار داشت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی، ۳۰ تیم عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند. دو بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند.
 
وی گفت: تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است. ۷ روستا بیشترین خسارت داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است. 
 
مدیر روابط عمومی امداد و نجات هلال احمر گفت: اسکان اضطراری در ورنکش  در محوطه مدرسه شهید سلطانی آغاز شده  و همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه، سبدهای غذایی ۷۲ ساعته به منطقه اعزام شده با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود. 
 
وی افزود: دراین زمین لرزه، ۶ شهر، ۱۴۵ روستا تحت تاثیر بوده اند. زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است. غیر از ورنکش، آسیب‌دیدگی ها در بقیه مناطق ترک‌خوردگی سقف و دیوارها بوده است. 
 
تلف شدن 1150 رأس دام و خسارت به 270 جایگاه دامی
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: زلزله شب گذشته آذربایجان شرقی، تاکنون به 1150 راس دام سبک و سنگین و بیش از 270 جایگاه دامی این استان خسارت وارد کرد.
 
اکبر فتحی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خسارت وارده به بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر اثر زلزله تا ساعت 12 صبح امروز اظهار داشت: تاکنون خسارت وارده به بیش از 270 واحد جایگاه نگهداری دام گزارش شده که در این بین 300 راس دام سنگین و 850  راس دام سبک در اثر تخریب اماکن دامی تلف شده اند که اقدامات لازم در خصوص دفن بهداشتی آنها در حال پیگیری و انجام است.
 
وی به خسارت وارده به شهرستان میانه اشاره کرد و افزود: براساس گزارش‌های اولیه تاکنون ۶۵۰ راس دام سبک و ۲۵۰ راس دام سنگین در تعداد ۱۶ روستا در شهرستان میانه تلف شده اند و به ۱۷۰ واحد اماکن دامی این شهرستان خسارت 40 الی 100 درصدی وارد شده است.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به خسارت وارده به شهرستان سراب در اثر این زلزله اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین در شهرستان سراب تلف شده است و به ۱۰۰ واحد دامی نیز خسارت وارد شده است.
 
وی افزود: در مجموع براساس گزارش های جمع بندی شده تا ساعت یازده صبح امروز ۸۵۰ راس دام سبک و ۳۰۰ راس دام سنگین در استان آذربایجان شرقی تلف شده اند و ۲۷۰ واحد دامی و تعدادی از ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی نیز خسارت دیده است که آمار نهایی و تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
فتحی  افزود: با پیگیری همکاران ما در معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و  اداره کل دامپزشکی استان و مدیریت های جهاد کشاورزی میانه و سراب، روند عملیات دفن بهداشتی دام های تلف شده در جریان زلزله به خوبی در حال انجام انجام شد.
 
وی تصریح کرد: اکیپ های خدمت رسان اداره کل دامپزشکی استان جهت دفن بهداشتی و ضدعفونی اماکن دامی در شهرستان های زلزله زده حضور پیدا کردند.
 
فتحی با بیان اینکه آمار دقیق و خسارات نهایی وارده به جایگاه های دام و زیرساخت های مختلف بخش کشاورزی بر اثر زلزله متعاقباً اعلام خواهد شد افزود: کارشناسان تعیین خسارت و تعدادی از مدیران سازمان در مناطق زلزله زده حضور یافته اند.
,
آغاز اسکان اضطراری در روستای زلزله‌زده «ورنکش» میانه/ آخرین آمار امدادرسانی
, آغاز اسکان اضطراری در روستای زلزله‌زده «ورنکش» میانه/ آخرین آمار امدادرسانی,
 
,
مدیر روابط عمومی امداد و نجات هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: از بامداد امروز ۳۰ تیم عملیاتی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی مشغول امداد رسانی به هم‌وطنان هستند.
,
 
,
علی شهودی اظهار داشت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی، ۳۰ تیم عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند. دو بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند.
,
 
,
وی گفت: تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است. ۷ روستا بیشترین خسارت داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است. 
,
 
,
مدیر روابط عمومی امداد و نجات هلال احمر گفت: اسکان اضطراری در ورنکش  در محوطه مدرسه شهید سلطانی آغاز شده  و همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه، سبدهای غذایی ۷۲ ساعته به منطقه اعزام شده با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود. 
,
 
,
وی افزود: دراین زمین لرزه، ۶ شهر، ۱۴۵ روستا تحت تاثیر بوده اند. زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است. غیر از ورنکش، آسیب‌دیدگی ها در بقیه مناطق ترک‌خوردگی سقف و دیوارها بوده است. 
,
 
,
تلف شدن 1150 رأس دام و خسارت به 270 جایگاه دامی
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: زلزله شب گذشته آذربایجان شرقی، تاکنون به 1150 راس دام سبک و سنگین و بیش از 270 جایگاه دامی این استان خسارت وارد کرد.
 
اکبر فتحی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خسارت وارده به بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر اثر زلزله تا ساعت 12 صبح امروز اظهار داشت: تاکنون خسارت وارده به بیش از 270 واحد جایگاه نگهداری دام گزارش شده که در این بین 300 راس دام سنگین و 850  راس دام سبک در اثر تخریب اماکن دامی تلف شده اند که اقدامات لازم در خصوص دفن بهداشتی آنها در حال پیگیری و انجام است.
 
وی به خسارت وارده به شهرستان میانه اشاره کرد و افزود: براساس گزارش‌های اولیه تاکنون ۶۵۰ راس دام سبک و ۲۵۰ راس دام سنگین در تعداد ۱۶ روستا در شهرستان میانه تلف شده اند و به ۱۷۰ واحد اماکن دامی این شهرستان خسارت 40 الی 100 درصدی وارد شده است.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به خسارت وارده به شهرستان سراب در اثر این زلزله اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین در شهرستان سراب تلف شده است و به ۱۰۰ واحد دامی نیز خسارت وارد شده است.
 
وی افزود: در مجموع براساس گزارش های جمع بندی شده تا ساعت یازده صبح امروز ۸۵۰ راس دام سبک و ۳۰۰ راس دام سنگین در استان آذربایجان شرقی تلف شده اند و ۲۷۰ واحد دامی و تعدادی از ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی نیز خسارت دیده است که آمار نهایی و تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
فتحی  افزود: با پیگیری همکاران ما در معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و  اداره کل دامپزشکی استان و مدیریت های جهاد کشاورزی میانه و سراب، روند عملیات دفن بهداشتی دام های تلف شده در جریان زلزله به خوبی در حال انجام انجام شد.
 
وی تصریح کرد: اکیپ های خدمت رسان اداره کل دامپزشکی استان جهت دفن بهداشتی و ضدعفونی اماکن دامی در شهرستان های زلزله زده حضور پیدا کردند.
 
فتحی با بیان اینکه آمار دقیق و خسارات نهایی وارده به جایگاه های دام و زیرساخت های مختلف بخش کشاورزی بر اثر زلزله متعاقباً اعلام خواهد شد افزود: کارشناسان تعیین خسارت و تعدادی از مدیران سازمان در مناطق زلزله زده حضور یافته اند.
,
تلف شدن 1150 رأس دام و خسارت به 270 جایگاه دامی
, تلف شدن 1150 رأس دام و خسارت به 270 جایگاه دامی,
 
,
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: زلزله شب گذشته آذربایجان شرقی، تاکنون به 1150 راس دام سبک و سنگین و بیش از 270 جایگاه دامی این استان خسارت وارد کرد.
,
 
,
اکبر فتحی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خسارت وارده به بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر اثر زلزله تا ساعت 12 صبح امروز اظهار داشت: تاکنون خسارت وارده به بیش از 270 واحد جایگاه نگهداری دام گزارش شده که در این بین 300 راس دام سنگین و 850  راس دام سبک در اثر تخریب اماکن دامی تلف شده اند که اقدامات لازم در خصوص دفن بهداشتی آنها در حال پیگیری و انجام است.
,
 
,
وی به خسارت وارده به شهرستان میانه اشاره کرد و افزود: براساس گزارش‌های اولیه تاکنون ۶۵۰ راس دام سبک و ۲۵۰ راس دام سنگین در تعداد ۱۶ روستا در شهرستان میانه تلف شده اند و به ۱۷۰ واحد اماکن دامی این شهرستان خسارت 40 الی 100 درصدی وارد شده است.
,
 
,
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به خسارت وارده به شهرستان سراب در اثر این زلزله اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین در شهرستان سراب تلف شده است و به ۱۰۰ واحد دامی نیز خسارت وارد شده است.
,
 
,
وی افزود: در مجموع براساس گزارش های جمع بندی شده تا ساعت یازده صبح امروز ۸۵۰ راس دام سبک و ۳۰۰ راس دام سنگین در استان آذربایجان شرقی تلف شده اند و ۲۷۰ واحد دامی و تعدادی از ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی نیز خسارت دیده است که آمار نهایی و تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.
,
 
,
فتحی  افزود: با پیگیری همکاران ما در معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و  اداره کل دامپزشکی استان و مدیریت های جهاد کشاورزی میانه و سراب، روند عملیات دفن بهداشتی دام های تلف شده در جریان زلزله به خوبی در حال انجام انجام شد.
,
 
,
وی تصریح کرد: اکیپ های خدمت رسان اداره کل دامپزشکی استان جهت دفن بهداشتی و ضدعفونی اماکن دامی در شهرستان های زلزله زده حضور پیدا کردند.
,
 
,
فتحی با بیان اینکه آمار دقیق و خسارات نهایی وارده به جایگاه های دام و زیرساخت های مختلف بخش کشاورزی بر اثر زلزله متعاقباً اعلام خواهد شد افزود: کارشناسان تعیین خسارت و تعدادی از مدیران سازمان در مناطق زلزله زده حضور یافته اند.
,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه