اخبار داغ

با گذشت دو سال از یک افتتاح سوری؛

مجتمع مشاغل آلاینده درگز همچنان خالی است/ حرف صاحبان مشاغل درباره این مجتمع

مجتمع مشاغل آلاینده درگز همچنان خالی است/ حرف صاحبان مشاغل درباره این مجتمع
پس از گذشت دو سال از افتتاح مجتمع مشاغل آلاینده صدرا در شهرستان درگز، هنوز هیچ یک از واحدهای تجاری سطح شهر حاضر به اخذ غرفه و آغاز فعالیت در این مجتمع نشده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یکی از مسائلی که امروزه به نوعی معضل برای مردم تبدیل شده بحث حضور مشاغل آلاینده در داخل شهرها و سروصدا و آلودگی ناشی از آن است؛ البته در برخی از کلان شهرها و مراکز استان انتقال این دسته از مشاغل به خارج از شهر انجام شده اما در بسیاری از شهرها از جمله درگز هنوز اقدام چشم گیری در این خصوص صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مجتمع مشاغل آلاینده درگز که بیش از 2 سال از افتتاح سوری و تشریفاتی آن توسط مسئولین شهرستان می گذرد همچنان در انتظار پذیرش صاحبان مشاغلی است که حرفه آنان برای همشهریان عامل مزاحمت و ناراحتی شده است.

,

یکی از همشهریان درگزی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه مشاغل آلاینده علاوه بر ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی، چهره شهر را هم زشت کرده اند.؛ برخی از این مشاغل همچون صافکاری و تعمیرگاه ها کارهای خود را در سطح پیاده رو انجام می دهند و مانع رفت و آمد مردم می شوند، وقتی هم به آنها بابت این رفتار اعتراض می کنیم با واکنش بد آنها مواجه می شویم.

,

مجتبی محمدی که منزل او در طبقه فوقانی یک واحد جوشکاری است تصریح کرد: صدای ناهنجار فرز و ابزارآلات این شغل آسایش را از خانواده ما سلب کرده است؛ تاکنون شکایت خود را به چندین اداره گزارش کرده و خواهان انتقال آنها شده ایم اما از سوی مسئولین اقدامی صورت نگرفته است.

,

یک تعمیرکار درگزی در توضیح این مساله به خبرنگار ما گفت: می شود گفت مجتمع صدرا جز یک چهار دیواری امکانات دیگری ندارد، هر کس می خواهد در اینجا ساکن شود باید خودش امتیازات آب و برق و غیره را دریافت کند که این کار هزینه زیادی در بر دارد.

,

, ,

وی افزود: این مجتمع در خوشبینانه ترین حالت 80 واحد تجاری دارد که نسبت به کل واحدهای سطح شهر واقعا ناچیز است؛ هیچ کس حاضر نیست امکانات و دسترسی راحت شهر را از دست داده و به مجتمعی برود که از شهر فاصله داشته و هیچ کس در آنجا ساکن نیست.

,

رمضان یزدان پناه شهردار درگز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این مجتمع دارای مالک شخصی است و شهرداری فقط وظیفه زیرساخت و آسفالت محوطه را بر عهده داشته که این را هم به درستی انجام داده است.

,

وی افزود: البته با عقد تفاهم نامه ای بین شهرداری و آستان قدس درگز از ابتدای سال جاری موضوع مالکیت، پلاک گذاری و سند رسمی این واحدها هم در حال مرتفع شدن است؛ کسانی که تمایل دارند می توانند با مراجعه به شهرداری و واریز حق و حقوقات شهرداری و آستان قدس نسبت به دریافت سند رسمی اقدام نموده و با دریافت امتیازات، شغل خود را راه اندازی کنند.

,

, ,

ذکر این نکته ضروری است که طبق نامه ارسالی شبکه بهداشت و درمان به فرمانداری درگز صدور پروانه فعالیت برای مشاغل آلاینده ای که قصد فعالیت در سطح شهر و خیابان های اصلی را دارند ممنوع است اما متاسفانه این ممنوعیت هم موجب نشده که صاحبان مشاغل، کارگاه خود را به مجتمع صدرا انتقال دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه