اخبار داغ

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

افزایش سالانه ۱۰۰هزار مبتلا به سرطان در کشور

افزایش سالانه ۱۰۰هزار مبتلا به سرطان در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان در کشور داریم گفت: ایران در خصوص مبتلا به سرطان رشد افزایشی دارد و این نگران کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   به نقل از دیار آفتاب؛ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت امروز در آیین بزرگداشت پروفسور اردشیر قوام زاده(پدر پیوند مغز و استخوان ایران) گفت: تنها فعالیت های علمی و دانشی از برجستگی های دکتر قوام زاده نیست بلکه حضور مستمر ایشان در سایر فعالیت های اجتماعی و میزان دقت، اندازه گیری و حساسیت ایشان در خدمت به مردم از ویژگی های برجسته شان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

حریر چی اظهار کرد: وفاداری به اصول علمی و راهنمای برجسته بالینی از برجستگی های دیگر دکتر قوام زاده است که ایشان را از سایر اساتید دیگر برجسته تر کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان در کشور داریم که این رقم نگران کننده نیست ادامه داد: اما ایران در خصوص مبتلا به سرطان رشد افزایشی دارد و این نگران کننده است.

,

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: عوامل بروز سرطان در ایران به سه عامل مهم افزایش سن، زندگی ناسالم و پرخطر و عوامل محیطی از جمله آلودگی و استرس های محیطی برمی گردد.

,

حریرچی اضافه کرد: در آینده پیش بینی ۲ برابری سرطان در ایران می شود که بسیار نگران کننده است و باید در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای بیماران سرطانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کشور می شود گفت: از این مبلغ ۳۱۰۰ میلیارد تومان آن به صورت مستقیم و نقدی است و ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن تنها صرف داروهای شیمی درمانی می شود.

,

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه امروز خیلی از داروهای گران قیمت شیمی درمانی لازم نیست و از دکتر قوام زاده می توان تجویز مناسب آن را الگو گرفت افزود: نسخه های دکتر قوام زاده به مراتب و چندین برابر از کسان دیگر ارزان تر و موثر تر هستند.

,

حریرچی بیان کرد: درمانی که مطابق با نیازهای بیمار باشد از خصوصیات برجسته دکتر قوام زاده است که تاثیر بسیار مناسبی در روند بهبود بهداشت و درمان کشور داشته است.

,

وی ادامه داد: این جلسه نیاز دکتر قوام زاده نیست بلکه نیاز امروز ماست و امروز باید به همه دستندرکاران این جلسه تبریک گفت که این شخصیت بزرگ را شناخته اند و برای شناخت آن می کوشند.

,

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: جوانان باید الگوهای بسیار بالاتری برای خود در نظر بگیرند و ایران اسلامی پر از الگوهای برتر است که باید به نسل جوان معرفی شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه