اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

رده بندی فیلم های سینمایی به سمت 18+ می رود؟

رده بندی فیلم های سینمایی به سمت 18+ می رود؟
یک جریان و حرکت تازه ای با حضور صحنه های جنسی در "سمفونی نهم" در سینمای کشور راه می افتد اگر از همین الان جلوی آن را نگیرند، سینمایی که فیلم هایی مانند "رحمان 1400" با آن شوخی ها و متلک های جنسی اش، در آن جایی برای عرض اندام داشته باشد، باید هم منتظر ظهور چنین فیلم هایی با محتوای جنسی و شنیع باشد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم "سمفونی نهم" ساخته محمدرضا هنرمند کارگردانی ایرانی است که از 8 آبان ماه امسال بر روی پرده رفته است؛ در فیلم سمفونی نهم آخرین ساخته محمدرضا هنرمند شاهد صحنه ای هستیم که در آن زن و مرد اقدام به بوسیدن عاشقانه یکدیگر می کنند که درست زمان بوسیدن تصویر فید می شود اما اقدام به بوسیدن و صدای آن را مخاطب می بیند و می شنود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمدرضا هنرمند تا به حال در رشته‌های بازیگری، تدوین، فیلمنامه نویسی و کارگردانی فعالیت داشته‌است؛ هنرمند کارگردانی است که از آخرین ساخته سینمایی وی 18 سال می گذرد و یک وقفه 18 ساله تا قبل از ساختن سمفونی نهم داشته است که گویا در این دو دهه بیکاری به یادگیری صحنه های اروتیک و طراحی آن ها پرداخته است.

, محمدرضا هنرمند, هنرمند ,

نتیجه تصویری برای فیلم «سمفونی نهم

, نتیجه تصویری برای فیلم «سمفونی نهم,

یک جریان و حرکت تازه ای با حضور این صحنه های جنسی در "سمفونی نهم" در سینمای کشور راه می افتد اگر از همین الان جلوی آن را نگیرند، سینمایی که فیلم هایی مانند "رحمان 1400" با آن شوخی ها و متلک های جنسی اش، در آن جایی برای عرض اندام داشته باشد، باید هم منتظر ظهور چنین فیلم هایی با محتوای جنسی و شنیع باشد.

,

بعد از آن در فیلم سینمایی مطرب ساخته مصطفی کیایی هم که هم اکنون در حال اکران در سینماهای سراسر کشور است چنین صحنه هایی را می بینیم، که الناز شاکردوست در فیلم مثلا برادرش را در آغوش می گیرد و او را می بوسد و صدای بوسیدنش شنیده می شود، و بارها در فیلم شاهد هستیم که به مسائل زناشویی می پردازد و به اتاق خواب اشاره می کند.

,

یک مسئله ای که به ذهن می رسد این است که طرح رده بندی سنی فیلم های سینمایی هدف خاصی را دنبال می کند و وجود چنین صحنه هایی در این فیلم نیز نشانگر آغاز یک موج جدید در سینما است که گویا در آینده ای نه چندان دور احتمال این که فیلم های با رده بندی سنی +18 نیز در سینما حضور داشته باشند به دور از ذهن نیست.

,

در سینمای پیش از انقلاب نیز که فضای جامعه را تا حدودی از مذهبی بودن دور کرده بودند و فیلم فارسی هایی که روی پرده سینماها می رفتند، چنین فیلم هایی جنبه عمومی نداشتند و همه مردم نمی توانستند دست خانواده شان را بگیرند و به تماشای چنین فیلم هایی بروند؛ تکرار سینمای پیش از انقلاب پس گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی قابل تامل است و باید مسئولین ذیربط پاسخگوی چنین فاجعه ای در سینما و فرهنگ این کشور باشند.

,

نتیجه تصویری برای فیلم «سمفونی نهم لب گرفتن

, نتیجه تصویری برای فیلم «سمفونی نهم لب گرفتن,

در واقع بیش از کارگردان این فیلم مسئولین سینمایی وزارت ارشاد و همیطنور شورای صدور پروانه نمایش سینمایی باید برای وجود داشتن چنین صحنه هایی در این فیلم پاسخگو باشند، هنرمند را که به حال خود بگذارند ممکن است دوست داشته باشد هر چه که می خواهد بسازد و هر چه چیزی را به تصویر بکشد، اما مسئولین مرتبط این حوزه باید پاسخگو باشند که چگونه با وجود نظارتی که بر روی فیلم ها دارند، چنین صحنه هایی را نادیده می گیرند.

,

حضور صحنه های جنسی نیز به متلک ها و شوخی های جنسی در فیلم های سینمایی اضافه شده است. سینمای به ابتذال کشیده شده ایران به سمتی می رود که باید مردم را تشویق کنیم فیلم های خارجی را ببینند اما به سمت فیلم های این چنین سخیف و مبتذل سینمای به گل نشسته ایران نروند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه