اخبار داغ

رئیس پلیس‌ راه استان قم:

نبود پمپ‌بنزین در جاده گرمسار-قم ۵ نفر را به کام مرگ کشاند/ تصادف با شتر یکی از حوادث جاده گرمسار

نبود پمپ‌بنزین در جاده گرمسار-قم ۵ نفر را به کام مرگ کشاند/ تصادف با شتر یکی از حوادث جاده گرمسار
سرهنگ پناهی با اشاره به نبودپمپ‌بنزین درچندکیلومتری ابتدایی جاده گرمسار به قم، گفت: درسال جاری5 نفر ازهم‌وطنانمان به این همین خاطرجان خودرا ازدست دادند رانندگانی که ازسمت گرمساربه قم حرکت می‌کردندبه دلیل اتمام بنزین توقف کرده وبرای تهیه بنزین به لاین مخالف حرکت کرده‌اند که همین مسئله باعث تصادف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا،اظهار کرد:  شرایط خاص باعث می شود بخشی  از آزاد راه های کشور روشنایی داشته باشند از همین رو در بخش های از آزاد راه قم گرمسار روشنایی وجود دارد و از لحاظ ایمنی این آزادراه شرایط بدی ندارد.

رئیس پلیس راه استان قم خاطرنشان کرد: تنها مشکل جدی که در این آزادراه وجود دارد از سمت گرمسار به قم است و آن هم نبود پمپ بنزین در چند کیلومتری اولیه این جاده است ، رانندگانی که از سمت مشهد یا گرمسار به سمت قم در حرکت هستند اگر در این مسیر بنزین تمام کنند به پمپ بنزین دسترسی ندارند.

پناهی افزود: در سال جاری 5 نفر از هم‌وطنانمان به این خاطر جان خود را از دست دادند رانندگانی که از سمت گرمسار به قم حرکت می کردند به دلیل اتمام بنزین توقف کرده و به خاطر نبود پمپ بنزین  برای تهیه بنزین به لاین مخالف حرکت کرده اند که همین مسئله باعث تصادف شده است.

رئیس پلیس راه استان قم تصریح کرد: در بخشی هایی از جاده گرمسار گارد ریل نصب شده است اما این جاده از جاده های خلوت کشور محسوب می شود مخصوصاً از سمت گرمسار به قم رانندگان به علت خلوتی دچار خواب آلودگی می شوند که این مسئله باعث شده واژگونی خودرو در لاین گرمسار به قم هم زیاد باشد  در سال جاری در این محور 9 تصادف منجر به فوت براثر واژگونی خودرو ثبت شده است.

وی ادامه داد: نبود امکانات کافی از جمله مجتمع های رفاهی و خدماتی در جاده گرمسار باعث می شود اکثر رانندگان دچار خستگی و خواب آلودگی شوند.

رانندگان در طول روز از جاده گرمسار تردد کنند

وی در پاسخ به این سؤال که جاده قم گرمسار از لحاظ روشنایی و نصب گارد ریل استانداردهای لازم را دارد؟ گفت: طبق گفته مسئولان حمل و نقل این جاده نسبت به بقیه جاده ها مناسب است اما مشکل اصلی در این جاده نبود خدمات بین راهی از جمله از سمت گرمسار است.

رئیس پلیس راه استان قم تأکید کرد: رانندگانی که قرار است از جاده قم-گرمسار تردد کنند سعی داشته باشند که در طول روز رانندگی کنند همچنین با توجه به اینکه اکثر رانندگان از سمت مشهد به قم ساعت های زیادی رانندگی کردند حتماً استراحت بین راه داشته باشند و هرلحظه  احساس خستگی کردند در یک نقطه امن متوقف شوند و بعد از استراحت به راه خود ادامه دهند.

پناهی عنوان کردند: یکی دیگر از مشکلات در جاده گرمسار مخصوصاً بعد از تاریکی، تردد شترها در این جاده است که چندین مورد برخورد و تصادف با شتر در جاده گرمسار ثبت شده است.

قم نیازمند یک کمربندی مناسب است

وی با اشاره به اینکه اکثر جاده های منتهی به قم وضعیت خوبی دارند گفت: تنها مشکل جاده ای استان قم نبود کمربندی است کمربندی موجود را هم نمی توان یک کمربندی برون شهری نامید زیرا هم ترافیک درون شهری و برون شهری در این کمربندی وجود دارد که این مسئله خود عامل حوادث ترافیکی می شود خودروها از جاده با سرعت 120 کیلومتر وارد کمربندی می شوند از طرفی خودروهای درون شهری با سرعت 10 کیلومتر وارد این کمربندی می شوند این ها با هم همخوانی ندارد به همین خاطر در کمربندی های قم شاهد بیشترین تصادفات هستیم.

رئیس پلیس راه استان قم افزود: نیاز مبرم وجود دارد که یک کمربندی مجزا در قم احداث شود که مختص ورود خودروهای برون شهری باشد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رانندگان در طول روز از جاده گرمسار تردد کنند,
,
,
,
,
,
,
,
, قم نیازمند یک کمربندی مناسب است,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه