اخبار داغ

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس:

فرآیند تأمین آب استان تا 30 سال آینده مشخص شود/ سفر روحانی مشکلی از مشکلات یزد را حل نکرد

فرآیند تأمین آب استان تا 30 سال آینده مشخص شود/ سفر روحانی مشکلی از مشکلات یزد را حل نکرد
نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این‌که گفته شود آب استان یزد تا 30 سال آینده تضمین است کفایت نمی‌کند و باید مشخص شود که با چه فرآیندی این کار انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا بابیان این‌که مردم استان یزد در خصوص مباحث مختلفی مانند بالا رفتن نرخ بیکاری و تورم، تعطیلی کارخانجات و مسائل معیشتی دردمند هستند، اظهار داشت: پیام مردم به رئیس‌جمهور روشن و شفاف بود ولی جز یک سری مسائل کلی که  در جلسات و سخنرانی‌ها بیان شد؛ راهکاری برای حل مشکلات آن‌ها در جریان این سفر دیده نشد؛ این در حالی است که انتظار این بود که به مسائل و مشکلاتی که استان درگیر آن است توجه و رسیدگی  و به مردم استان امید داده می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

نماینده سابق مردم یزد در مجلس ادامه داد: بهتر بود قبل از سفر رئیس‌جمهور، تیمی از طرف ایشان به یزد می‌آمد و طی یک کار تحقیقاتی و پژوهشی مشکلات استان شناسایی و بررسی و با مردم نیز در میان گذاشته می‌شد و برای حل آن‌ها یک برنامه زمان‌بندی‌شده ارائه می‌شد که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و سخنانی مطرح شد که واقعاً به نفع مردم یزد نبود و برای آن‌ها گران نیز بود.

,

باید فرآیند تأمین آب استان تا 30 سال آینده مشخص شود

, باید فرآیند تأمین آب استان تا 30 سال آینده مشخص شود, باید فرآیند تأمین آب استان تا 30 سال آینده مشخص شود,

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور پیرامون موضوع آب در استان یزد گفت: این‌که گفته شود آب استان یزد تا 30 سال آینده تضمین است کفایت نمی‌کند و باید مشخص شود که با چه فرآیندی این کار انجام می‌شود. همین اکنون در استان یزد تنش آبی وجود دارد و سهم استان از خط اول انتقال آب که کاهش‌یافته بود را به سطح اول آن برنگرداند؛ تصمیمی که در شورای عالی آب‌گرفته شد و متأسفانه برخی در استان نیز با آن‌همراهی کردند.

,

جوکار ادامه داد: رئیس‌جمهور اعلام کرد که آب موردنیاز برای کشاورزی استان نیز از آب انتقالی از خلیج‌فارس تأمین شود که این صحبت نیز غیرقابل‌قبول است زیرا آبی که هر مترمکعب آن 25 هزار تومان هزینه دارد چگونه برای کشاورزی استفاده شود درحالی‌که  مردم یزد حتی در تأمین آب شرب خود نیز دچار مشکل هستند.

,

بی‌توجهی به تأمین اعتبار خط دوم انتقال آب پروژه را تعطیل کرد

, بی‌توجهی به تأمین اعتبار خط دوم انتقال آب پروژه را تعطیل کرد, بی‌توجهی به تأمین اعتبار خط دوم انتقال آب پروژه را تعطیل کرد,

وی بابیان این‌که رئیس‌جمهور در سفر قبلی خود یزد را اولین شهری که آب خلیج‌فارس به آن می‌رسد دانست درحالی‌که این سخن رئیس‌جمهور نیز مطابق واقعیت نبود؛  افزود: در جریان سفر قبلی رئیس‌جمهور به یزد و در جلسه شورای اداری گفته شد که خط  دوم انتقال آب به یزد مشکل اعتبار دارد و باید اعتبار موردنیاز آن تزریق شود و برای همین خط که اکنون در حال اجرا است اعتبار تأمین کنید که به این موضوع توجهی نشد و اکنون این پروژه و حتی کارگاه آن‌هم تعطیل‌شده است.

,

نماینده سابق پارلمانی سپاه گفت: در بودجه سال 98 برای خط دوم انتقال آب به یزد فقط 6 میلیارد تومان اعتبار گذاشته‌شده است که با این اعتبار فقط  6 کیلومتر از این پروژه اجرا می‌شود با این وضعیت مردم یزد چه امیدی باید داشته باشند.

,

اعتباری بیشتر از بودجه سالانه  در سفر روحانی به یزد اختصاص داده نمی‌شود

, اعتباری بیشتر از بودجه سالانه  در سفر روحانی به یزد اختصاص داده نمی‌شود, اعتباری بیشتر از بودجه سالانه  در سفر روحانی به یزد اختصاص داده نمی‌شود,

جوکار تصریح کرد: تصمیمات و اعتباراتی که در جریان سفر ریاست جمهوری برای استان در نظر گرفته‌شده در قالب همان بودجه‌های سالانه است و اعتبار اضافه‌تری به استان داده نمی‌شود و در قانون بودجه سالانه اگر برای آب استان پیش‌بینی لازم انجام شود آب استان تضمین خواهد بود وگرنه هیچ تضمین دیگری برای انتقال آب وجود ندارد.

,

وی با اشاره به وضعیت بد بیکاری در استان یزد و نگرانی مردم در این خصوص گفت: نرخ بیکاری استان یزد به 15.2 درصد رسیده است که در تاریخ سابقه ندارد و برای از بین بردن این نگرانی باید دلایل و عوامل بالا رفتن نرخ بیکاری استان موردبررسی قرار گیرد و راهکار اساسی ارائه شود اما با وعده و وعید می‌خواهند مسائل را حل کنند که امکان‌پذیر نیست.

,

جوکار اظهار داشت: باوجود آنکه در انتخابات ریاست جمهوری، یزد یکی از استان‌هایی بود که بالاترین میزان رأی را به روحانی داد اما مردم استان تاکنون از آن بهره‌ای نبرده‌اند و شاهد اقدام چشم‌گیری از سوی ریاست جمهوری برای استان نبوده‌اند و این سفر هم نتوانست پیوند خوبی را بین مردم  و دولت ایجاد کند و شکاف را عمیق‌تر کرد و مشکلی از مشکلات یزد حل نشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه