اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

وحدت مسلمانان جهان بخش عمده‌ای از دسیسه‌های دشمنان اسلام را خنثی کرده است/ هفته وحدت فرصتی برای ارزیابی عوامل عقب ماندگی کشورهای اسلامی است

وحدت مسلمانان جهان بخش عمده‌ای از دسیسه‌های دشمنان اسلام را خنثی کرده است/ هفته وحدت فرصتی برای ارزیابی عوامل عقب ماندگی کشورهای اسلامی است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نامگذاری هفته وحدت باعث شده است تا با شکل گیری حرکت‌های عمیق بین‌ مسلمانان جهان، بخش عمده‌ای از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکای شیطان و همچنین وهابیت خنثی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان؛ اظهار کرد: هفته وحدت هفته تدریب بین فرق مختلف اسلامی است و مسلمانان جهان در این هفته فرصت دارند تا گذشته و تاریخ گذشته خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در واقع هفته وحدت فرصتی است تا مسلمانان عواملی که باعث انحطاط و عقب ماندگی کشورهای اسلامی و همچنین سلطه نظام استکبار شده است را مورد ارزیابی قرار دهند و از بروز فتنه ها در بین کشورهای اسلامی جلوگیری کنند.

,

سعیدی نامگذاری هفته وحدت را ابتکار حضرت امام (ره) عنوان کرد و گفت: نامگذاری این هفته باعث شده است تا حرکت های عمیقی بین‌مسلمانان جهان در جهت شکل گیری وحدت انجام بگیرد و بخش عمده‌ای از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکای شیطان و همچنین وهابیت خنثی شود.

,

وی به بروز و ظهور جریان تکفیری ها و خشونت و تروریسم در سال های اخیر در بین کشورها و جامعه اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث شد جریان مخوف تکفیری رو به انحطاط گذاشته شود و موجبات شکست آن ها را فراهم کرد، توجه به حبل المتین یعنی وحدت بود.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: یکی از تاثیرات وحدت این بود که عناصر مختلف مسلمانان در کشورهای اسلامی جمع شدند و جبهه واحدی علیه استکبار و فتنه های آنها شکل گرفت که با تمام توان در مقابل آنان ایستادگی کرد.

,

سعیدی در ادامه با بیان ویژگی های پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: پیامبر بزرگوار اسلام ویژگی های مختلفی داشتند که امروز باید سرلوحه کار همه مسلمانان جهان قرار گیرد و یکی از این ویژگی ها این بود که پیامبر اسلام پیامبر رحمت و مهربانی بود.

,

وی بیان کرد: مسلمانان باید مهربانی و محبت را در برخورد با یکدیگر مدنظر قرار دهند و در مقابل دشمنان جهان اسلام شدت رفتار را داشته باشند.

,

این‌نماینده مجلس بخشش و گذشت را یکی دیگر از ویژگی‌های پیامبر برشمرد و یادآور شد: بخشش و گذشت می تواند خیلی از مشکلات و گره های زندگی ما را پوشش دهد تا در مقابل خطاها و لغزش های دیگران چشم‌پوشی کرد و با گذشت و مهربانی با آن ها رفتار کرد.

,

سعیدی خاطر نشان کرد: ایثار و فداکاری که یک امتیاز مهم در دین اسلام محسوب می‌شود، عامل بسیاری از موفقیت ها و مردمی بودن پیامبر و مسئولان در جامعه اسلامی است و همه باید با این روحیه آشنا شویم و تلاش کنیم آن را در زندگی خود جاری کنیم.

,

وی اضافه کرد: پرهیز از اختلاف و تفرقه افکنی و تاکید بر باور های مشترک مسلمانان و مقابله با هرگونه فتنه و دسیسه های کسانی که می‌خواهند به نوعی در جامعه و فرق اسلامی و مذهبی اختلاف بیاندازند و از آب گل آلود ماهی بگیرند نیز باید در دستور کار مسلمانان قرار گیرد.

,

این‌نماینده مجلس در پایان مطرح کرد: بنابراین این هفته فرصت خوبی است تا با تاکید بر توصیه های پیامبر در جهت وحدت و صمیمیت بین مسلمانان تلاش شود و در این راستا توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) که همیشه ما را به پرهیز از طرح مسائل و موضوعاتی که زمینه را برای بروز شعله های آتش اختلاف و فتنه بین مسلمانان فراهم می کند دعوت کرده اند بی تاثیر نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه