اخبار داغ

۱۵ هزار متقاضی در روز اول ثبت‌نام طرح‌مسکن ملی

۱۵ هزار متقاضی در روز اول ثبت‌نام طرح‌مسکن ملی
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، آمار ثبت‌نام‌شدگان برنامه اقدام ملی مسکن را در نخستین روز ثبت‌نام این طرح در ۴ استان اعلام کرد و گفت: مهلت ثبت‌نام در این استان‌ها ساعت ۲۴ روز جمعه به پایان می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روزنامه ایران، پروانه اصلانی آمار ثبت‌نام‌شدگان در برنامه اقدام ملی مسکن را تا ساعت ۱۶ روز ۲۱ آبانماه در چهار استان سیستان‌وبلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی اعلام کرد. به‌گفته وی، در سیستان‌وبلوچستان ۷۷۱۱ نفر، خراسان‌جنوبی ۲۳۶۵ نفر، خراسان‌شمالی ۱۰۶۴ نفر و قم ۴۴۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در استان قم ثبت‌نام به میزان سهمیه رسیده است و در این استان فعلاً امکان ثبت‌نام برای متقاضیان جامانده وجود ندارد. اصلانی خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان، در شهر‌های مهرستان، سوران، میرجاوه و زاهدان، در خراسان جنوبی، شهر‌های بیرجند، قائن، فردوس، نهبندان، عشق آباد، طبس و سرایان، استان قم تمامی شهر‌ها و در استان خراسان شمالی در شهر شیروان، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به تعداد سهمیه در نظر گرفته شده رسیده است. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه ثبت‌نام در دو شهر قم و کهک به حد نصاب رسیده است، گفت: در مجموع در استان‌های قم ۵ شهر، در سیستان و بلوچستان ۱۸ شهر، در خراسان‌جنوبی ۲۳ شهر و در خراسان‌شمالی نیز ۵ شهر در برنامه اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. اصلانی افزود: در شهر‌هایی که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان هنوز به حد نصاب نرسیده باشد، متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز جمعه ثبت‌نام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
اصلانی همچنین تأکید کرد: رصد و پایش در حد امکان در هنگام ثبت‌نام انجام و سایر مواردی که نیاز به استعلام و بررسی بیشتر دارد در مراحل دیگر تکمیل خواهد شد. وی تأکید کرد:، چون ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در طرح اقدام ملی مسکن قرار است در ۲ سال انجام شود، تلاش ما این است همزمان با ثبت‌نام پایش و راستی‌آزمایی اطلاعات را نیز پیش ببریم. اگر افرادی در رصد و پایش حذف شوند به تعداد حذف‌شدگان، سامانه برای افراد دیگر دوباره باز می‌شود و فرصت ثبت‌نام به جاماندگان داده می‌شود. اصلانی گفت: سهمیه در نظر گرفته شده در هر شهر بر اساس متراژ زمینی است که در آن شهر برای ساخت مسکن مهیا شده است. ممکن است در برخی شهر‌ها ظرفیت برنامه بیشتر از سهمیه در نظر گرفته شده برای آن شهر باشد به همین دلیل در صورت تأمین مجدد زمین، سامانه مجدداً برای شهر‌هایی که ثبت‌نام آن‌ها به اتمام رسیده، باز خواهد شد.
,
 
,
سهمیه تهران در طرح ملی مسکن
,
همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از مشخص شدن سهمیه استان تهران در برنامه اقدام ملی مسکن خبر داد. رضا نگهبان در گفتگو با فارس افزود: بازشماری سریع املاک و تک برگی شدن اسناد، پیش زمینه و اساس معرفی زمین در طرح اقدام ملی تولید مسکن است. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برنامه طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ۶۱ هزار و ۹۳۷ واحد مسکونی مشخص و تعیین شد. نگهبان تصریح کرد: وظیفه استان تهران تولید مسکن مشارکتی به میزان ۲۹۵۰ واحد مسکونی، تامین زمین برای اقشار ویژه به میزان ۱۰۰۰ واحد، تکمیل واحد‌های نیمه تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت به میزان ۱۹۸۷ واحد، واگذاری در قالب سایر تفاهمنامه‌ها به تعداد ۵۰۰۰ واحد است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه