اخبار داغ

رئیس اتحادیه خبازان میاندورود:

قیمت فعلی نان هزینه نانوایی و کارگر را تامین نمی‌کند/ بیشتر نانوایی‌ها در حال فرسودگی است

قیمت فعلی نان هزینه نانوایی و کارگر را تامین نمی‌کند/ بیشتر نانوایی‌ها در حال فرسودگی است
رئیس اتحادیه خبازان میاندورود قیمت نان را بسیار کم دانست و گفت: با این قیمت هزینه نانوایی و کارگر تامین نمی‌شود و دیگر کسی راغب نیست در نانوایی کار کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دوستدار در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه میاندورود 122 نانوایی دارد، اظهار کرد: 85 نانوایی دولتی و مابقی آزادپز نیمه دولتی هستند که از این تعداد هفت نانوایی لواش، یکی سنگک و دو نانوایی نان محلی و مابقی بربری هستند.

وی با بیان اینکه قیمت نان نانوایی‌های آزادپز 750 و هزار تومان با وزن چانه 400 و 570 گرم است، بیان کرد: نانوایی‌ها همزمان نمی‌توانند از هر دو قیمت استفاده کنند.

رئیس اتحادیه خبازان و قنادان میاندورود درباره تعطیلی نانوایی‌ها، خاطرنشان کرد: هر نانوایی چهار روز در ماه تعطیلی دارد که برای انجام نظافت شخصی و عمومی مشخص شده و این تعطیلات در سامانه اداره غله مشخص شده است و این تعطیلات را کارگروه آرد و نان مشخص می‌کند.

دوستدار با بیان اینکه روستاهای تجن‌لته و قاجارخیل خورندین نانوایی ندارند، تصریح کرد: سهمیه نانوایی‌ها بر حسب جمعیت و سهمیه‌ای که در گذشته براساس خرید از سامانه داشتند است.

وی درباره ساعت پخت نانوایی‌ها، گفت: شروع کار نانوایی‌ها در شیفت صبح از ساعت پنج و بعدازظهر از ساعت 2 و نیم است و زمان پایان براساس سهمیه متغیر است.

دوستدار با بیان اینکه در سال جاری طبق بازدیدهای کارگروه، 16 پرونده تخلف ثبت شد، تاکید کرد: عمده تخلف‌ها شامل کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و گران فروشی بوده است که در مجموع بیش از 45 میلیون تومان ارزش ریالی تخلف ثبت شده برای واحدهای متخلف بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در تامین آرد مشکلی نداریم اما کیفیت آرد مشکل دارد، افزود: میزان کیفیت آرد هر کارخانه در هر مرحله متفاوت است و هر نانوایی طبق کیفیت آرد بخواهد میزان شلی و سفتی را مشخص کند خسته کننده است و آرد تمام می‌شود و سهمیه دیگر می‌رسد.

دوستدار قیمت نان را بسیار کم دانست و گفت: با این قیمت هزینه نانوایی و کارگر تامین نمی‌شود و دیگر کسی راغب نیست در نانوایی کار کند و اگر افراد حاضر بازنشسته شوند جایگزین پیدا کردن سخت است.

رئیس اتحادیه خبازان میاندورود با بیان اینکه اکثر نانوایی‌ها در حال فرسودگی است، خاطرنشان کرد: صاحبان نانوایی‌ها دوست دارند بازسازی انجام دهند اما هزینه آن را ندارند و اگر بخواهند وام بگیرند با کمترین بهره هم باشد، درآمدی ندارند که بازپرداخت وام را بدهند و به صرفه نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه