اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

نگران تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه نیستیم

نگران تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه نیستیم
استاندار کرمانشاه در مورد موضوع تحقیق و تفحص از استانداری گفت: ما تابع قانون هستیم و جای نگرانی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از اتفاقات بسیار بزرگ سال جاری بازگشایی مرز خسروی بود که فرصت بی بدیل و افتخاری بزرگ برای خدمت مردم استان کرمانشاه به زوار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: دومین کار خوب در استان کرمانشاه رسمی شدن سه مرز شوشمی، شیخ صله و سومار بود و معتقدیم که مرزها فرصت خوبی برای توسعه استان هستند.

,

استاندار کرمانشاه تدوین سندهای اشتغال، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را از دیگر اقدامات خوب در سال جاری عنوان کرد و گفت: مجموع این اقدامات موجب شد که در ۶ ماهه ی ابتدای امسال شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

,

بازوند مدیریت سیل در استان کرمانشاه را یکی دیگر از این اقامات بر شمرد و تصریح کرد: مدیریت ۴.۵ میلیارد متر مکعب آب کار بسیار بزرگی بود که کمترین خسارتی را به افراد حقیقی وارد کرد که البته به زیرساخت های استان خسارت های زیادی وارد شد.

,

وی عنوان کرد: تعیین تکلیف ۲ پروژه صنعتی بزرگ در استان کرمانشاه از جمله پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی اسلام آباد غرب با توجه به تاثیری که در رشد صنایع پایین دستی و اشتغال استان داشتند از دیگر اقدامات در خور توجه سالجاری بوده است.

,

استاندار کرمانشاه ادامه داد: قرار است ایجاد پتروشیمی اسلام آباد غرب که البته ارتباطی به پتروشیمی قبلی _ متعلق به بخش خصوصی_ ندارد با موافقت وزیر نفت به مدیرعامل پتروشیمی واگذار شود، تفاهم نامه ی آن آماده شده است و احتمالا هفته آینده انجام می شود.

,

بازوند حجم سرمایه گذاری در پتروشیمی اسلام آباد غرب را ۵۵۰ میلیون دلار معادل حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

,

وی با بیان اینکه کل اعتبارات عمرانی ابلاغ شده (استانی ) در ۱۲ ماهه سال ۹۷  یک هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان بوده است، گفت: علیرغم تنگناهای دولت در ۷ ماهه امسال یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

,

استاندار کرمانشاه در مورد موضوع تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه نیز بیان داشت: ما تابع قانون هستیم و جای نگرانی ندارد.

,

بازوند همچنین در خصوص شرایط مستاجرین زلزله زده نیز تصریح کرد: دولت برای کمک به مستاجرین زلزله زده با اعطای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به علاوه ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض موافقت کرد و قرار شد هر فردی که دارای زمین است آن را بسازد اما با این وجود برای برخی از مستاجرین زلزله زده زمین رایگان هم اعطا شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع شکایت استانداری از خبرنگاران نیز بیان داشت: برخی افراد توهین می کنند و منافع استان را مد نظر قرار نمی دهند و به نقطه قرمز منافع استان شلیک می کنند، موضوع شکایت از این افراد مسئله شخصی نیست، البته شکایت از این افراد را پس گرفته ایم.

,

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اینچنین اقداماتی باعث شده که هزینه سنگینی بابت عدم وجود بخش خصوصی در استان بپردازیم و البته موجب خروج سرمایه گذار از استان شده است.

,

بازوند در پاسخ به سوالی در خصوص معیشت مرزنشینان نیز گفت: یارانه سوخت به زودی به مرزنشینان پرداخت می شود و طرح توسعه شرق و غرب هم در دست اجرا داریم.

,

وی در مورد امهال وام های زلزله زدگان تا یک سال دیگر هم گفت: ما موافق این موضوع هستیم و آن را پیگیری کردیم قول هایی برای امهال وام ها داده اند اما هنوز پاسخ قطعی دریافت نکردیم.

,

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در مورد امهال وام ها برای یک سال آینده در صورت تصویب بنا داریم برای واحدهای بزرگ به نسبت خسارت وارده امهال کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه