اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی:

سقف اعتبار اشتغال‌ کمیته امداد در خلیل آباد 25 میلیون تومان است

سقف اعتبار اشتغال‌ کمیته امداد در خلیل آباد 25 میلیون تومان است
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اعتبار اشتغال شهرستان خلیل آباد را تا سقف 25 میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که بستگی به کشش شهرستان برای جذب دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، در خصوص بحث اقتصاد انفاق، اظهار داشت: آن چیزی که مردم به عنوان مالی کمک می کنند اگر همین کمک ها در اقتصاد مردم بچرخد خود می تواند ایجاد اشتغال، بازار مسکن و تولید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه متاسفانه بحث اقتصاد انفاق بصورت کانالیزه و هدفمند نیست، خاطرنشان کرد: زکات، صدقه، کمک های مردمی و... بخشی از اقتصاد انفاق است و بخشی از کمک های مالی مردم می تواند به سمت تولید هدایت شود.

,

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: کاری که در خلیل آباد تحت عنوان نهادسازی مراکز نیکوکاری آغاز شده است به دنبال این هستیم که انفاق روستا را هدفمند در مسیر توسعه داشته باشیم و اگر این با محوریت زکات انجام شود مدلی برای کل موضوعات انفاق می شود.

,

وی اذعان کرد: وضعیت زکات استان خراسان رضوی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد داشته است ولی بیشتر از این انتظار داریم.

,

آسوده با بیان اینکه 208 مرکز نیکوکاری تا به امروز در استان راه اندازی شده است، عنوان کرد: اگر خود مردم را با نهادسازی درگیر توسعه  و پیشرفت منطقه کنیم و نهادهای حاکمیتی و دولت بستر ها را فراهم کنند با این رویکرد مراکز نیکوکاری راه اندازی می شوند.

,

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد در شهرستان خلیل آباد به عنوان معین اقتصادی انتخاب شده است، تشریح کرد: به همین منظور اعتبار اشتغال را در این شهرستان تا سقف 25 میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که بستگی به کشش شهرستان برای جذب دارد.

,

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم این کار را به کمک سیستم بانکی، مجموعه کارآفرینان و معین های اقتصادی شهرستان خلیل آباد پیش ببریم تا شاهد پایین ترین نرخ بیکاری در این شهرستان باشیم.

,

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: در شهرستان خلیل آباد به دنبال این هستیم که با محوریت انفاق و اقتصاد انفاق و زکات با نهاد سازی مردمی که در روستاها و شهرها ایجاد می کنیم بحث توسعه و توانمندسازی را توسط خود مردم پیگیری کنیم.

,

آسوده در پایان با بیان اینکه اگر مردم پای کار بیایند خیلی از کارهای کمیته امداد هم به سمت مردمی شدن پیش می رود، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که بحث مشارکت ها و خانواده ها را به خود مردم واگذار کنیم و هر چه بتوانیم این مسیر را پیگیری کنیم اثرات انسجام اجتماعی و حل مسئله مردم توسط مردم شکل می گیرد که در مبانی دینی آن بسیار تاکید شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه