اخبار داغ

رئیس کل گمرک:

"چین و عراق" از شرکای اصلی حوزه گمرک و مرزهای ایران هستند‌

"چین و عراق" از شرکای اصلی حوزه گمرک و مرزهای ایران هستند‌
رئیس کل گمرک ایران گفت: کشورهای چین و عراق یکی از شرکای اصلی ایران در حوزه گمرک و مرز بوده و برای کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی میراشرفی ظهر امروز در کارگروه مرز، گمرک و تجارت سی‌ و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای چین و عراق یکی از شرکای اصلی ایران در حوزه گمرک و مرز بوده و برای کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی یادآور شد: سال گذشته با حضور استاندار کردستان و فعالان بخش خصوصی در مرز باشماق نشست برگزار کردیم و مشکلات این مرز بررسی شد.

,

رئیس کل گمرک ایران «عدم ساماندهی مرز باشماق» را یکی از مشکلات بررسی شده در نشست سال گذشته عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های انجام‌ شده، مالکیت مشخص و مشکلات موجود در مرز نیز باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شود.

,

وی با بیان اینکه گله‌مندی‌های زیاد به‌حقی در خصوص نبود مدیریت واحد در مرز باشماق مطرح شده است، گفت: گاهاً تمام امورات لازم برای عبور یک کالا از مرز انجام شده اما محموله توسط برخی از ادارات متوقف و کنترل می‌شود و این کار علاوه بر توقف، نگرانی فعالان اقتصادی را به‌دنبال دارد.

,

میراشرفی با یادآوری اینکه 95 درصد مبادلات مرزی در باشماق ترانزیتی است، عنوان کرد: باید اجرای مدیریت واحد مرزی جهت کاهش هزینه‌های ورود و خروج کالا از مرز بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.

,

وی به فراهم نبودن شرایط افزایش ساعات کار در مرزهای سیران‌بند و باشماق اشاره و اذعان کرد: به‌دلیل کمبود نیرو، امکان فعالیت 24 ساعته در مرز وجود ندارد اما دو شیفته شدن فعالیت مرز می‌تواند موثر واقع شود.

,

رئیس کل گمرک ایران از تأمین قطعات و فعالیت مجدد یک دستگاه ایکس‌ری برای تسریع در امور مرز باشماق خبر داد و گفت: ثبت آماری مبادلات بدون سخت‌گیری بانک مرکزی، ترخیص سریع کالاهایی که چند ماه در مرز منتظر ترانزیت مانده و معافیت از سود بازرگانی از جمله مطالبات مطرح شده است، که نیازمند بررسی است.

,

مشکلات مرزهای کردستان برطرف شود

, مشکلات مرزهای کردستان برطرف شود, مشکلات مرزهای کردستان برطرف شود,

محمد هلاکو، نماینده اتاق بازرگانی سنندج نیز در این نشست با بیان اینکه همواره شاهد موانع زیادی در مرز باشماق هستیم، اظهار کرد: عدم اجرای تصویب‌نامه 24 بهمن سال 97 در خصوص بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی خانم شیخان و سیران‌بند از دیگر مشکلات موجود در مرزهای کردستان است.

,

وی افزود: تسریع در بازگشایی بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی و اصلاح مصوبه هیئت دولت مبنی بر حذف اعزام ثبت سفارش، می‌تواند در رفع این مشکل موثر باشد.

,

نماینده اتاق بازرگانی سنندج عدم تصویب نهایی اعلام تخفیف 15 درصدی سود بازرگانی در مرز باشماق همانند سایر مرزها و گمرکات کشور را از دیگر موانع و مشکلات خواند و گفت: تسریع در تصویب کمیته ماده یک در کمیسیون اقتصادی دولت می‌تواند این مشکل را حل کند.

,

وی خواستار ساماندهی مرز، تعیین یک مدیریت واحد در مرزهای غیررسمی، استقرار ادارات مرتبط با تجارت در مرز با نیرو و پرسنل کافی و برون‌سپاری وظایف برخی از ادارات به بخش خصوصی شد و گفت: این کار در کاهش هزینه صادرکنندگان و رفع نگرانی آنان تأثیرگذار است.

,

نماینده اتاق بازرگانی سنندج خواستار خدمات‌رسانی بیشتر و اجرای طرح ساماندهی مشکلات مرز باشماق توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود و اذعان کرد: عدم حمایت از خدمات فعالان فنی مهندسی در منطقه اقلیم کردستان از دیگر مشکلات این بخش

,

هلاکو نبود مراکز تجاری، بازاریابی و خدمات مشاوره‌ای در بازار هدف اقلیم کردستان و نبود شهرک صنعتی بین ایران و عراق در مرز باشماق را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و خواستار رسیدگی به آنها شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه