اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

قیمت ها به سایت ها بازگشت؛ بازار دلالی خودرو رونق گرفت

قیمت ها به سایت ها بازگشت؛ بازار دلالی خودرو رونق گرفت
در هفته گذشته بازار خودرو قیمت های مختلفی را تجربه کرد؛ در همین راستا پراید به قیمت بالای 50 میلیون تومان رسید به طور کلی خانواده سایپا شاهد افزایش قیمت 800 هزارتومانی بودند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی چند هفته اخیر قیمت خودرو روند صعودی گرفته و باز هم شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار هستیم. این در حالی است که کاهش قیمت خودرو طی دو ماه گذشته توانسته بود تا حدی امیدواری کنترل قیمت ها را به بازار خودرو باز گرداند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در توضیح این اتفاق و در خصوص موضوع افزایش قیمت خودرو گفت: متاسفانه در ۲ ماه اخیر که شاهد عکس‌العمل خوب در بازار درباره سیر نزولی کاهش قیمت خودرو بودیم، خودروسازهای داخلی نقشی را که باید ایفا می‌کردند، انجام ندادند و در پایین آمدن قیمت خودروهای داخلی با عدم عرضه خودرو و عدم پلاک‌گذاری خودرو خلل ایجاد کردند.

,

در هفته گذشته بازار خودرو قیمت های مختلفی را تجربه کرد؛ در همین راستا پراید به قیمت بالای 50 میلیون تومان رسید به طور کلی خانواده سایپا شاهد افزایش قیمت 800 هزارتومانی بودند. اما خودروهایی با قیمت بالاتر نظیر کوییک و ساینا کمتر از بقیه محصولات گران شدند.

,

ایران خودرو هم از قافله افزایش قیمت عقب نمانده و و شاهد افزایش یک تا دو میلیون تومان در قیمت محصولات خود بوده است. پژو 206 خودرویی بود که بعد از چند ماه ثبات قیمت دوباره به روی مدار گرانی بازگشت.

,

سیر نزولی کاهش قیمت خودرو طی دو ماه گذشته انتظار می رفت که خودروسازان از عدم عرضه خودرو و عدم پلاک‌گذاری دست برداشته و به نزولی شدن قیمت خودرو کمک کنند اما این اتفاق نیفتاد و دوباره با سنگ اندازی
خودروسازان قیمت سیر صععودی به خود گرفت.وقتی سایت‌های خرید و فروش اینترنتی تعادل بازار را برهم می‌زنند / دلالان دیجیتال بیدارند!

,
, وقتی سایت‌های خرید و فروش اینترنتی تعادل بازار را برهم می‌زنند / دلالان دیجیتال بیدارند!,

 

,

 قیمت ها به سایت ها بازگشت؛ بازار دلالی خودرو رونق گرفت

,  قیمت ها به سایت ها بازگشت؛ بازار دلالی خودرو رونق گرفت,  قیمت ها به سایت ها بازگشت؛ بازار دلالی خودرو رونق گرفت,

در همین راستا برخی از حاشیه های بازار نیز به افزایش قیمت کمک کرد که نمی توان از آنها غافل بود؛ در شرایطی که میزان تقاضا از عرضه پیشی بگیرد، قیمت سازی ها در بازار خودرو به یک معضل تبدیل می شود.

,

در یکی دو سال گذشته بارها شاهد قیمت سازی در سایت های مختلف فروش خودرو بودیم که به یک معضل اساسی نیز تبدیل شده بود.

,

این سایت ها با درج آگهی های کذب توسط دلالان باعث به وجود آمدن تقاضای کاذب و عدم تطابق با میزان عرضه شده و باعث شده بودند افزایش قیمت به صورت ساعتی اتفاق بیفتد.

,

برخی از کارشناسان معتقد بودند این سایت ها زمینه سوءاستفاده و دلالی سودجویان و واسطه‌گران را بیش از پیش فراهم و تسهیل کرده است تا جایی که التهابات به وجود آمده در بازار‌هایی مانند مسکن و خودرو ماحصل دلالی‌هایی است که از طریق سایت‌های خرید و فروش اینترنتی انجام می‌شود.

,

 

,

لزوم تمهیدات ویژه برای حذف مجدد قیمت‌ها از روی سایت‌ها

, لزوم تمهیدات ویژه برای حذف مجدد قیمت‌ها از روی سایت‌ها, لزوم تمهیدات ویژه برای حذف مجدد قیمت‌ها از روی سایت‌ها,

در ماه های گذشته سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده بود که پرونده‌های تخلف گرانفروشی خودرو از طریق سایت‌های دیوار و شیپور در یک‌ماهه اخیر نسبت به مدتوقتی سایت‌های خرید و فروش اینترنتی تعادل بازار را برهم می‌زنند / دلالان دیجیتال بیدارند! مشابه سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

, وقتی سایت‌های خرید و فروش اینترنتی تعادل بازار را برهم می‌زنند / دلالان دیجیتال بیدارند!,

در این میان دستور دادستان برای حذف قیمت از روی سایت های دیوار و شیپور و سایر سایت های خرید و فروش توانست این قیمت سازی ها را با شکست مواجه کند و با تمهیدات جدید روند افزایش قیمت ها متوقف و حتی سیر نزولی به خود گرفت.

,

در نهایت بعد از چندماه حذف قیمت از سایتهای فروش خودرو سرانجام از مرداد ماه این سایت ها دوباره قیمت ها را روی خروجی خود قرار داده و اگرچه در ابتدا دلالان ناامید شده از این سایت ها عقب نشستند اما تلاش های خود را برای قیمت سازی های کاذب ادامه دادند.

,

همزمان با این اتفاق سواستفاده گران هم با اعلام قیمت های کاذب در صدد به هم زدن دوباره بازار برآمده و طی هفته گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو در اثر این اتفاق در کشور بودیم.

,

به نظر می رسد ادامه روند قیمت گذاری روی سایت ها باز هم در نهایت مسیر دلالان برای قیمت سازی را فراهم کرده و از همین جهت با توجه به شرایط فعلی امکان سوء استفاده و افزایش قیمت ها فراهم می شود و لازم است جهت جلوگیری از این اتفاق مسیر قیمت سازی های دلالان روی این سایت ها بسته شود.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه