اخبار داغ

سوءاستفاده باندهای مافیایی از کودکان کار

سوءاستفاده باندهای مافیایی از کودکان کار
رئیس کار و امور اجتماعی هرات گفت: به شواهدی دست یافتیم که نشان می دهد باندهای مافیایی از کودکان در قاچاق مواد مخدر و حملات تروریستی استفاده می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بررسی مسوولان اداره کار و امور اجتماعی در هرات در چند ماه گذشته از وضعیت کودکان خیابانی نشان می‌دهد که 9 هزار کودک خیابانی در این شهر وجود داشته که در وضعیت وخیم بوده و نیازمند کمک فوری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
«عبدالقیوم افغان» رئیس اداره کارو امور اجتماعی هرات گفت: عدم برنامه اساسی برای رسیدگی به وضعیت کودکان خیابانی و نبود بودجه برای رفع مشکلات باعث وخیم تر شدن اوضاع کودکان کار شده است.
,
 
,
وی اضافه کرد: در حال حاضر بررسی بررسی وزارت کار نشان می‌دهد که 9 هزار کودک خیابانی در هرات وجود داشته که مشغول تکدی‌گری و کارهای شاقه هستند.
,
 
,
افغان ادامه داد: برای 2 هزار نفر از این کودکان بودجه اختصاص یافته و این وزارتخانه در حال رایزنی با مقام ارشد دولت برای جذب بودجه برای ساماندهی وضعیت تمام کودکان است.
,
 
,
رئیس اداره کارو امور اجتماعی هرات تاکید کرد: اسنادی در دست داریم که نشان می دهد 5 باند مافیا از کودکان سوء استفاده کرده و در کارهای خلاف خود از جمله تکدی گری، قاچاق مواد مخدر و حملات تروریستی از این کودکان استفاده می‌کنند.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: اسناد و شواهد این سوء استفاده در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته و تلاش داریم تا معضل کودکان کار در هرات را ساماندهی و حل کنیم.
,
 
,
افغان همچنان یادآور شد: در کنار معضل کودکان خیابانی در هرات، شاهد حضور بیش از 100 هزار معتاد، 4 هزار و 500 سالمند و حضور بیش از 4 هزار معلول ذهنی از دیگر مشکلاتی است که اداره کار و امور اجتماعی نیز بدون داشتن بودجه کافی و جای مناسب با آنها دست و پنجه نرم می‌کند.
,
 
,
وی از مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان درخواست کرد تا هرچه زودتر بودجه ویژه را برای رفع این مشکلات و نگهداری سالمندان و جای مناسب برای ترک معتادین در هرات ایجاد کنند.
,
 
,
از سوی دیگر نیز «نجیب الله محبی» عضو شورای ولایتی هرات در این مورد گفت: معضل کودکان خیابانی در افغانستان بخصوص در هرات بیشتر شده و به دلیل دسترسی آسان و محرومیت زیاد این کودکان با قیمت اندک از سوی گروه‌های تروریستی و مافیای مواد مخدر مورد سو استفاده قرار می‌گیرند.
,
 
,
وی ادامه حضور و افزایش کودکان خیابانی را در هرات نگران کننده دانسته و از مسوولان حکومتی خواست تا به زودی برنامه‌های جدی را برای تحت پوشش قرار دادن آنها انجام دهند.
,
 
,
«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در این رابطه گفت: به نیروهای امنیتی دستور داده شده سوء استفاده از کودکان خیابانی را مدنظر قرار داده و ضمن برخورد با آنها این افراد را به دادگاه معرفی کنند.
,
 
,
وی گفت: ظرفیت اداره کار وامور اجتماعی هرات کفایت کودکان خیابانی را نمی‌دهد و نیاز است تا ادارات مختلف برای کمک به کودکان خیابانی بسیج شوند.
,
 
,
منبع: میزان
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه