اخبار داغ

سوء استفاده افراد سازماندهی شده از مسئله بنزین؛

مردم سنندج از اغتشاشگران اعلام برائت کردند/ برقراری آرامش کامل در شهر

مردم سنندج از اغتشاشگران اعلام برائت کردند/ برقراری آرامش کامل در شهر
با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن اعتراضاتی در نقاط مختلف کشور انجام شد و این اعتراضات در شهرهای مریوان و سنندج هم اتفاق افتاد اما عدهای با سوء استفاده از وضعیت به وجود آمده در برخی نقاط این شهرها دست به خرابکاری و تخریب اموال عمومی زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، روز گذشته در پی اعتراض آرام مردم سنندج به افزایش قیمت بنزین در میدان آزادی این شهر تعدادی افراد معلوم الحال و سازماندهی شده مردم را تهییج کردند و اقدام به سنگ پراکنی به سمت مامورین نیروی انتظامی کردند و چند نفر از مأموران زخمی و مجروح شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار کُردتودی عمده گلایه مردم معطوف به مساله قیمت بنزین بود و عموماً شعار سیاسی مطرح نمی‌شد، البته با توجه به توقف حرکت خودروهای امدادی، خدماتی و عمومی و همچنین اخلال در عبور و مرور، گلایه‌هایی هم از جانب بخش دیگری از مردم به این روش اعتراض مطرح بود.

,

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز در بین معترضان حاضر شد و خطاب به آنها اعلام کرد که از عمق مشکلات مردم باخبر است، صدای انها را می شنود و سعی بر این است در مراجع بالاتر برای رفع دغدغه مردم چاره اندیشی شود. این درحالی است که بانی افزایش قیمت بنزین دولت است و اما تا حالا در مقابل معترضان سکوت کرده اند و به خود اجازه نمی دهند در میان مردم حضور یابند و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

,

اعتراضات مردم کم کم به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضین که در وسط خیابان جمع شده‌ بودن برای تهییج و همراهی مردمی که نظاره گر بودند الفاظ رکیک به کار بردند تا آنها مجبور شوند به جمع آنها بپیوندند.

,

اعتراضات مردمی در حالی بود که شب گذشته و با ورود اراذل و اوباش، از حالت مردمی خارج و به خشونت و تخریب اموال عمومی و آتش زدن این اموال کشیده شد. همچنین بخش هایی از ساختمان شهرداری منطقه یک سنندج، ساختمان اداره کل برق استان کردستان نیز تخریب شد و تعدای از بانکهای مسیر فیض آباد تا چهارراه چهارباغ، خیابان 17 شهریور، کارآموز و کمربندی کارگران به آتش کشیده شدند. آشوب گران تعدای لاستیک و سطل زباله در وسط خیابان آتش زدند.

,

مردم از نحوه اعتراضات عده ای خاص که به وضوح مشخص است وابسته به گروهکه ای معاند هستند اعلام برائت کرده اند و با نحوه اعتراضاتی که منجر به تخریب اموال عمومی می شود مخالف هستند و از نیروهای نظامی خواسته اند اجازه ندهند عده ای مطالبات به حق آنها را به حاشیه ببرند.

,

مردم سنندج در مصاحبه های مختلف عنوان کرده اند نسبت به وضعیت موجود که عده ای آن را مطالبه گری می دانند، معترض هستند و مخالفما این نوع اعتراض ها هستند و آن را خلاف منطق و مطالبات بحق خود می دانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه