اخبار داغ

هند به دنبال جنگ افزارهای بیشتر آمریکایی

هند به دنبال جنگ افزارهای بیشتر آمریکایی
ارتش هند قصد دارد در قراردادی به ارزش هفت و نیم میلیارد دلار به هواپیماهای تجسسی، پهپادهای رزمی و جاسوسی ساخت آمریکا مجهزشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با افزایش روابط نظامی هند و آمریکا، ارتش هند قصد خرید  تجهیزات  نظامی  از آمریکا به ارزش بیش از هفت میلیارد دلار دارد. هند قصد دارد هواپیماهای بدون سرنشین و  10 فروند هواپیماهای جاسوسی  و ضد زیر دریایی «پی-8» را  آمریکا بخرد. پیش بینی می‌شود هواپیماهای پی-8 حدود 3 میلیارد دلار هزینه داشته باشند. نیروی دریایی هند اینک 12 فروند از این نوع هواپیما را در اختیار دارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این درحالی است که دولت آمریکا در ژوئن (خرداد) فروش پهپادهای رزمی همراه با موشک‌های و سامانه‌های  دیگر به هند را تصویب کرد.
,
 
,
آمریکا در حالی در پی افزایش روابط نظامی با هند است که این کشور همچنان با روسیه نیز روابط نظامی، دفاعی گسترده‌تر دارد و دهلی نو خواستار دریافت سامانه دفاع موشکی «اس-400» از روسیه است.
,
 
,
به نوشته لایو مینت، هند در دهه گذشته نیز تعداد زیادی تجهیزات نظامی آمریکایی از جمله بالگردهای« آپاچی»، بالگردهای «شینوک»، هواپیماهای ترابری «سی گلوب مستر» و «سوپر هرکولس سی-130 جی» را آز آمریکا خریداری کرد. این دو کشور  اینک در رایزنی برای خرید سامانه دفاع هوایی «ناسامز» هستند.
,
 
,
وزیردفاع موقت آمریکا  نیز چندی قبل گفت که کشورش در حال افزایش همکاری نظامی با هند است. «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی گفت:«روابط دفاعی آمریکا و هند در دهه گذشته به طور قابل توجهی تقویت شده و هند اکنون یک شریک دفاعی محسوب می‌شود.»
,
 
,
منبع: فارس
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه