اخبار داغ

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان رضوی خبر داد؛

پرداخت یک میلیارد و 320 میلیون تومان تعهدات بیمه‌ای روستائیان و عشایر در خلیل آباد

پرداخت یک میلیارد و 320 میلیون تومان تعهدات بیمه‌ای روستائیان و عشایر در خلیل آباد
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان رضوی گفت: سال 97 در شهرستان خلیل آباد بیش از یک میلیارد و 320 میلیون تومان پرداخت تعهدات داشتیم در صورتی که تنها 742 میلیون تومان حق بیمه وصولی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ کاظمی، مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر خراسان رضوی عصر امروز در نشست با دهیان و شوراهای اسلامی شهرستان خلیل آباد که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نیز اختیاری است و این برخلاف روش های معمول بیمه‌ای محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه زمانی که عضویت در این صندوق اختیاری است بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نقش بسیار مهم و کلیدی در عضویت دارد، خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایل عدم تحقق پوشش صد در صدی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر که در ماده 194 قانون پنجم توسعه آمده است همین بحث عدم اطلاع افراد از مزایای عضویت در این صندوق باشد.

,

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه حمایت جانبه دولت از این صندوق نیز از دیگر دلایل تمایز این بیمه با سایر بیمه‌ها است، تصریح کرد: دولت در این بیمه نقش کارفرما را اجرا و 70 درصد حق بیمه را پرداخت می کند و تنها 30 درصد آن را بیمه شده پرداخت می کند.

,

وی با اشاره به حوزه درمان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، اذعان کرد: سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص در برنامه پنجم توسعه به این سمت است که حوزه سلامت در یک سازمان تجمیع شود و متولی آن سازمان بیمه سلامت باشد و چون صندوق بیمه روستائیان نیز جوان ترین صندوق بیمه است به حوزه درمان ورود پیدا نکرده است.

,

کاظمی با بیان اینکه گسترش جامعه هدف و نیز دو سیاستی است که همیشه صندوق بیمه روستائیان و عشایر دنبال می کند، عنوان کرد: هر فردی که تحت پوشش هیچ یک از سازمان های بیمه‌ای نباشد می تواند در صندوق بیمه روستائیان و عشایر عضو شود.

,

وی با تأکید بر اینکه توجه صندوق روستائیان و عشایر به روستاها بیشتر است، تشریح کرد: دهیاران و شوراها نیز نقش مؤثری در تشویق افراد و عضویت آن‌ها در این صندوق دارند.

,

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان رضوی همچنین بیان کرد: با وجود اینکه ما جوان‌ترین صندوق بیمه‌ای هستیم و بیمه شدگان اولیه ما در سال آینده به سن بازنشستگی می رسند و تعهدات صندوق از سال آینده افزایش پیدا می کند ولی در شهرستان خلیل آباد در سال 97، بیش از یک میلیارد و 320 میلیون تومان پرداخت تعهدات داشتیم در صورتی که تنها 742 میلیون تومان حق بیمه وصولی بوده است.

,

بیمه روستائیان و عشایر باید در خلیل آباد فعال تر شود

, بیمه روستائیان و عشایر باید در خلیل آباد فعال تر شود,

ابراهیم قاسم پور فرماندار خلیل آباد در این مراسم با بیان اینکه جمعیت روستایی شهرستان خلیل آباد بیشتر از جمعیت شهری است، اظهار داشت: با توجه به قوانین زیر 20 هزار نفر تمام شهرستان خلیل آباد می تواند مشمول بخشی از حوزه بیمه روستائیان و عشایر قرار دهد که ظرفیت بسیار مناسبی در شهرستان است.

,

وی با تأکید بر اینکه امروزه اهمیت و جایگاه بیمه بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: هر خانوار روستایی و شهری و ایرانی و هر شهروندی را که بتوانیم تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهیم قطعاً این می تواند علاوه بر اینکه به سبد اقتصادی و سلامت خانواده کمک کند می تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان کمک کند.

,

فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه جای کار بیشتر در بحث بیمه روستائیان و عشایر در شهرستان خلیل آباد وجود دارد و این بخش باید بیشتر فعال‌تر شود، تصریح کرد: دهیاران، شوراها و بخشداران در مجموعه شهرستان خلیل آباد کمک خواهند کرد که جایگاه بیمه روستائیان و عشایر در شهرستان ارتقاء پیدا کند.

,

وی با بیان اینکه بخشداران شهرستان چند نقطه را در بخش های خود به عنوان پایلوت برای تحت پوشش قرار دادن خانوارهای روستا در بیمه روستائیان و عشایر انتخاب کنند، اذعان کرد: در نشست شش ماه آینده گزارش کار داده شود که چه تعداد از روستاها به لحاظ عدم بیمه صفر درصد و پوشش بیمه‌ای صد درصد است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه