اخبار داغ

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور در گفتگو با دانا:

وزارت ارتباطات به وظایف خود درباره شبکه ملی اطلاعات و موتور جستجوی ملی عمل نکرد

وزارت ارتباطات به وظایف خود درباره شبکه ملی اطلاعات و موتور جستجوی ملی عمل نکرد
جاویدنیا به به ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی اشاره کرد و گفت: از قدیم هم در خصوص موتور جستجوی ملی صحبت شده بود و در واقع جزو وظایف وزارت ارتباطات بود که این مشکلات را طبق سند شبکه ملی اطلاعات -مصوب شورای عالی فضای- مرتفع کند و همچنین تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات نیز از مواردی بود که باید پیش بینی می شد که متاسفانه نشد.
[

«جواد جاویدنیا» معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی با توجه به حوادث اخیر پیش آمده در کشور اظهار داشت: شرایط کنونی اینترنت کشور یک مانور خوبی برای تشخیص نقاط ضعف و قوت شبکه ملی اطلاعات فراهم کرده است و باید با ارزیابی دقیق نقاط ضعف آن از بین برود و نقاط قوت آن تقویت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی به مشکلات موجود در برخی از بخش های شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: از قدیم هم در خصوص موتور جستجوی ملی صحبت شده بود و در واقع جزو وظایف وزارت ارتباطات بود که این مشکلات را طبق سند شبکه ملی اطلاعات -مصوب شورای عالی فضای- مرتفع کند و همچنین تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات نیز از مواردی بود که باید پیش بینی می شد که متاسفانه نشد.

,

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به شرایطی که بوجود آمده است، در خصوص این موضوع فکر و تصمیم اساسی صورت بگیرد و مشکلات و معضلات آن حل شود.

,


جاویدنیا با بیان این که برخی از نرم افزارهای داخلی نیز با مشکل مواجه شدند بیان داشت: بعضاً مشکل این نرم افزارها از ناحیه خودشان بود چرا که یا از هاست های خارج از کشور استفاده کرده بودند یا مسیریابی آن ها خارج از کشور انجام می شد که البته باید همین مسئله هم سنجش شود که علت این امر چه بوده و چرا از خدمات داخل کشور استفاده نشده است.

,
,

وی ابراز کرد: بخشی از ایرادات هم به مشکلاتی که در خود شبکه ملی اطلاعات وجود دارد، مرتبط است که باید این مشکلات شناسایی و در اسرع وقت رفع شوند.

,

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان این که قطعی اینترنت موضوعی است که هر لحطه امکان آن وجود دارد گفت: در یک شرایط خاص امکان دارد همانطور که در برخی از بخش ها تحریم هستیم، قطعی اینترنت از آن طرف رخ دهد، بر همین اساس باید آمادگی لازم برای موضوعات احتمالی را داشته باشیم.
 

,
,

پیام رسان های داخلی می تواند برای کشور اشتغال زایی کند

جاوید نیا با اشاره به این که فضای کنونی کشور فرصت مناسبی برای تقویت شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان های داخلی ایجاد کرده است گفت: استفاده از نرم افزارهای داخلی یک مزیت خوبی برای کل کشور دارد و در حقیقت پیام رسان های داخلی می توانند برای کشور اشتغال زایی کرده و تقویت اقتصاد دیجتال را به دنبال داشته باشد.
 

, پیام رسان های داخلی می تواند برای کشور اشتغال زایی کند,
,
,
,

وی خاطر نشان کرد: یک مغالطه ای در این زمینه اتفاق می افتد، برخی می گویند در حال حاضر افرادی که در بسترهای خارجی مثل تلگرام، اینستاگرام و... فعالیت می کردند، در حال حاضر از کارکردن افتاده اند که شاید یک بخشی از این ادعا درست باشد، هر چند آمار دقیقی در این خصوص نداریم؛ اما اگر بسترهای داخلی تقویت شوند، قطعاً و مسلما امنیت بهتری برای شاغلان فضای مجازی ایجاد می شود.
 

,
,

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور ادامه داد: اگر یک جایی یک نرم افزار خارجی به جایی برسد و ببیند درآمد مردم یک کشور وابسته به آن ها است، این احتمال وجود دارد که بیایند این نرم افزارها را قطع کنند.
 

,
,

جاویدنیا افزود: کشورهای خارجی همیشه منافع خودشان را اصل قرار می دهند، یعنی همیشه اینطور نیست که قطعی از داخل کشور باشد و امکان دارد این قطعی از جانب کشورهای خارجی باشد.
 

,
,

وی اذعان داشت: در بحث تلگرام  از خارج از کشور یک بستری فراهم شد و توانستند یک اختلالی در این پیام رسان ایجاد کنند؛ حالا یک بستری که کاملاً خارجی است وقتی متوجه شود تعداد زیادی شغلشان به نرم افزاری وابسته شده است، اگر بیایند این قطعی را انجام دهند، آن وقت چه اتفاقی خواهد افتاد؟
 

,
,

در بستر پیام رسان های داخلی یک فضای امن تری اتفاق خواهد افتاد

, در بستر پیام رسان های داخلی یک فضای امن تری اتفاق خواهد افتاد,

جاوید نیا تاکید کرد:  این نکته باید مد نظر کسانی که در آن فضاها شاغل هستند، باشد که اگر در داخل کشور یک بستر امنی در اختیارشان قرار دادیم می توانند مراودات مالی خود را با امنیت انجام دهند و از پرداخت پول در بسترهای داخلی اطمینان حاصل کنند و مطمئن باشند که اگر تخلفی هم باشد می توانند فرد متخلف را پیدا کنند.
 

,
,

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور به دیگر مزیت پیام رسان های داخلی اشاره کرد و گفت: علاوه بر داخلی بودن، بحث احراز هویت هم وجود دارد؛ یعنی ممکن است در نرم افزارهای داخلی کلاه عده ای هم برداشته شود که بعضاً نمونه هایی وجود داشته است؛ آیا علت این بوده که نرم افزار داخلی بوده است؟ خیر؛ در واقع در نرم افزارهای داخلی شناسایی متهم خیلی راحت تر است.
 

,
,

وی در پایان بیان داشت: در بستر پیام رسان های داخلی یک فضای امن تری اتفاق خواهد افتاد و شاغلین می توانند درآمد بیش تری در پیام رسان های داخلی کسب کنند که قطعاً مزایای زیادی در این قضیه وجود خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه