اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

رشد تولید ملی، کشور رااز رکود اقتصادیِ تورمی نجات می‌دهد/ برخی مدیران در داخل کشور خود تحریمی را دنبال می‌کنند

رشد تولید ملی، کشور رااز رکود اقتصادیِ تورمی نجات می‌دهد/ برخی مدیران در داخل کشور خود تحریمی را دنبال می‌کنند
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای رونق تولید و خروج اقتصاد ازحالت رکود، مجلس قوانین زیادی وضع کرده است ولی متاسفانه در داخل کشور گرفتار مدیرانی هستیم که خود تحریمی را دنبال می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد سالک کاشانی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ در خصوص صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی اظهار کرد: مقام معظم رهبری ستون خیمه اسلام در قرن حاضر است و با قدرت و اقتدار در مقابل همه دشمنان و مشکلات ایستاده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری از سال 89 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در 24 ماده به سران سه قوه ابلاغ کردند که می‌تواند معضل اقتصاد ما را که در زمینه‌های مختلف دچار مشکل است، نجات دهد.

,

سالک کاشانی با تبیین فشارهای اقتصادی کشور ایران، گفت: اقتصاد جهانی روی اقتصاد ایران تاثیرگذار است و در داخل کشور هم گرفتار مدیرانی هستیم که خود تحریمی را دنبال می‌کنند؛ یعنی با بروکراسی و زد و بند، موانع زیادی را درحرکت اقتصاد مقاومتی ایجاد می کنند.

,

وی سرمایه گریزی را یکی از معضلات اقتصاد ایران برشمرد و عنوان کرد: برای رونق تولید و خروج اقتصاد ازحالت رکود، مجلس قوانین زیادی وضع کرده است که قانون رفع موانع رشد تولید ملی و رقابتی، قانون کسب و کار حلال، قانون تسهیل، قانون اصل 44 و قانون اقتصاد مقاومتی برای ریل گذاری دولت و دستگاه های اجرایی تصویب شده است.

,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: مقام معظم رهبری، جهانگیری را به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی تعیین کردند و آنها با تشکیل کار گروه‌ها جلساتی تشکیل دادند ولی هنوز آثاری از این مسئله را ندیدیم لذا اینجاست که دولت باید کمر همت ببندد.

,

سالک کاشانی اضافه کرد: مشکل دیگر تولید، واردات بی رویه‌ای است که از طرق مختلف انجام می‌شود که لازم است به آن توجه ویژه‌ای شود لذا برای رونق تولید عزم ملی لازم است.

,

وی خاطر نشان کرد: بخش‌های خصوصی در داخل کشور تلاش می‌کنند کار را پیش ببرند ولی مشکل اینجاست که دولتی‌ها با بروکراسی، عوارض و مالیات مانع فعالیت بخش خصوصی می‌شوند، در حالی که باید با مردم مدارا کنند تا مردم رسالت خود را انجام دهند.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه رشد تولید ملی، کشور را از فضای رکود اقتصادی تورمی نجات می‌دهد، تصریح کرد: یکی از راه‌های رونق تولید مبارزه جدی با قاچاق است که برای این مسئله هم قانون تدوین شده است و هم دست و بال مسئولان در اجرا باز است و ما مشکلی در این قضیه نمی‌بینیم.

,

سالک کاشانی در پایان مطرح کرد: جلوگیری از واردات بی رویه و مبارزه با باندهای قاچاق در داخل و خارج از کشور از اقدامات مهمی است که باید در خصوص رونق تولید انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه