اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان:

تداوم حمله ملخ های صحرایی از پاکستان به استان/مبارزه با میهمانان ناخوانده به مرز 217 هکتار رسید

تداوم حمله ملخ های صحرایی از پاکستان به استان/مبارزه با میهمانان ناخوانده به مرز 217 هکتار رسید
غلام حیدر زورقی گفت: تاکنون 217 هکتار از مراتع کشاورزی استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام حیدر زورقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون افزود: به دنبال اعلام گروه‌های رصد وردیابی ملخ مبنی بر هجوم دستجات جدید ملخ صحرایی به استان، با تجهیز ناوگان مبارزه در شهرستان ها، مبارزه شیمیایی علیه این آفت مهاجم در شهرستان فنوج و کنارک آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در این مرحله از هجوم ملخ ها به صورت دستجات پروازی از سمت پاکستان به استان وارد و مدوام در حال جابجایی می‌باشند که این امر کار مبارزه را سخت کرده است.

به گفته این مقام مسئول، یکی از عمده مشکلات این دور از سفر ملخ ها به استان تمرکز کوتاه آنان در یک نقطه است که باعث شده این میزان مبارزه نیز به صورت شبانه انجام شود زیرا در طی روز ملخ ها در حال پرواز هستند.

زورقی بیان کرد: در مبارزه علیه ملخ صحرایی از سموم مجاز و مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور و سازمان خوار بار جهانی ( FAO) استفاده شده و هم اکنون کار مبارزه علاوه بر شهرهای فنوج و کنار در بخش هایی از شهرستان چابهار، سرباز و نیکشهر نیز انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان از بهره برداران خواست چنانچه با جمعیت ملخ در هر منطقه برخورد کردند مراتب را هرچه سریعتر اعلام کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه