اخبار داغ

«خانه‌هایی برای هیچکس»/بیش از ۱۲ هزار واحد مسکن مهر خراسان رضوی فاقد متقاضی

«خانه‌هایی برای هیچکس»/بیش از ۱۲ هزار واحد مسکن مهر خراسان رضوی فاقد متقاضی
بخش زیادی از این خانه‌های مسکونی بدون متقاضی و بدون مشتری هستند و بسیاری از این خانه‌ها نیز عملا به دلیل بدون استفاده باقی ماندن رو به تخریب هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروژه مسکن مهر از آن دست پروژه‌هایی بود که با سر و صدای زیاد در برهه زمانی مشخصی در سراسر کشور ساخته شد و البته همان زمان نیز انتقاداتی از این نحوه ساخت و ساز وجود داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

البته نباید از انصاف نیز دور بود و اینکه در آن برهه ساخت و تحویل این واحدها سبب شد تا آرزوی دیرینه بسیاری از شهروندان سراسر کشور برای خانه‌دار شدن رنگ عملیاتی شدن به خود ببیند.

,

اما از سوی دیگر و در مقابل امروز شاهد هستیم که بخش زیادی از این خانه‌های مسکونی بدون متقاضی و بدون مشتری هستند و بسیاری از این خانه‌ها نیز عملا به دلیل بدون استفاده باقی ماندن رو به تخریب هستند.

,

در استان خراسان رضوی نیز تعداد این خانه‌های مسکن مهر بدون متقاضی کم نیست و مشخص نیست چه تعیین تکلیفی باید برای آنها صورت بگیرد.

,

چندی پیش خبری در رسانه‌های رسمی کشور منتشر شد مبنی بر اینکه 10 ساله شدن پروژه مسکن مهر حتی صدای وزیر کشور را در درآورده و وی نیز از روند اینکه حتی هنوز برخی از واحدها تکمیل نشده و یا تحویل نشده گلایه‌مند است.

,

آن طور که احمد یزدان‌پناه؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی می‌گوید مجموع سهمیه استان در مسکن مهر 120 هزار و 601 واحد بوده که تاکنون 101 هزار و 85  واحد آن افتتاح شده و از 19 هزار و 516 واحد باقیمانده 12 هزار و 67 واحد، فاقد متقاضی است.

,

یزدان پناه افزود: 12 سال پس از آغاز ساخت طرح مسکن مهر، آن دسته از مسکن مهر شهر جدید گلبهار که پیشرفت فیزیکی کمتر از 30 درصد دارد طبق قرارداد با شرکت عمران گلبهار تغییر مدیریت پیدا می‌کند.

,

وی خاطرنشان کرد: آن دسته از مسکن مهر این شهر که پیشرفت فیزیکی بین 30 تا 70 درصد دارد پس از طرح در شورای حل اختلاف به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.

,

یزدان‌پناه ادامه داد: طرح‌های با پیشرفت بیش از 70درصد نیز طبق زمان‌بندی صورت گرفته اجرا می‌شود.

,

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: باید با تعامل بین دستگاهها، ظرف مدت معینی مسائل مسکن مهر حل و فصل و زمینه تکمیل طرح های مسکن مهر این استان فراهم شود.

,

با این شرایط مشخص نیست سرنوشت نهایی مسکن مهر خراسان رضوی و واحدهای بدون متقاضی چه خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه