اخبار داغ

امام‌جمعه قم:

تقویت تولید ملی و کارآفرینی تنها راهکار مقابله با تحریم‌های دشمنان است/ لزوم تکمیل شبکه ملی اطلاعات

تقویت تولید ملی و کارآفرینی تنها راهکار مقابله با تحریم‌های دشمنان است/ لزوم تکمیل شبکه ملی اطلاعات
امام‌جمعه قم با شاره به جنگ اقتصادی دشمنان نظام، گفت: تقویت تولید ملی و کارآفرینی تنها راهکار مقابله با تحریم‌های دشمنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس، برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای اخیر برخی از افراد حاشیه‌هایی را درست کردند که هرچند کوچک بود اما با پیچیدگی‌های خاصی همراه بود.

وی ادامه داد: قیمت حامل‌های انرژی در ایران از همه جای دنیا ارزان‌تر است و به همین علت در برنامه پنجم توسعه اصلاح تدریجی بنزین به‌گونه‌ای که به مردم فشار نیاورد، دیده‌شده بود که با تعلل مجلس و دولت به تأخیر افتاد.

آیت‌الله سعیدی با انتقاد از خارج کردن کارت سوخت از چرخه استفاده مردم در سال‌های گذشته بیان داشت: این اقدام موجب شد که در مصرف بنزین شاهد افزایش چشم‌گیری باشیم و قاچاق بنزین ارزان نیز صورت بگیرد به همین علت این تصمیم کلان در جلسه سران سه قوه گرفته شد که قیمت بنزین گران شود.

وی به تصمیم رهبر انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان همچون روش و سیره امام راحل حمایت از تصمیم کارشناسی سران سه قوه برای حمایت ازنظر مردم را امری لازم می‌دانند و به همین خاطر رهبری از تصمیم سران سه قوه حمایت خود را با قاطعیت اعلام کردند.

آیت‌الله سعیدی تأکید کرد: تجربه نشان داده مصلحت اداره کشور و مردم در پیروی از منویات رهبر انقلاب است و باید این روش ادامه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه ملت با جدا کردن صف خود از آشوب‌طلبان در راهپیمایی‌های گسترده‌ای که در تمام استان‌ها در حال برگزاری است بصیرت خود را نشان دادند گفت: مردم بصیر و ولایی قم هم در راهپیمایی روز گذشته بیعت خود را با آرمان‌های امام و شهدا اعلام کردند.

امام‌جمعه قم با تقدیر از اقدام مخلصانه و انقلابی مردم در حمایت از امنیت کشور گفت: توطئه گسترده در راه‌اندازی بلوا و آشوب و جنگ امنیتی و گسترش آن و تخریب اموال عمومی و خصوصی ناکام ماند و نیروهای امنیتی و انتظامی و با حضور به‌موقع مردم و بسیج توطئه را خنثی کردند.

وی به توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که معلوم است دشمن جنگ همه‌جانبه اقتصادی را علیه مردم ایران شدت بخشیده و راهکار پیروزی بر دشمن تحقق راهبرد صیانتی تقویت تولید ملی و کارآفرینی است که البته دور زدن تحریم‌ها هم مهم است اما جنبه تاکتیکی دارد.

آیت‌الله سعیدی اتکای به درون را یک اصل مهم برشمرد و بیان داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خوداتکایی باید به‌گونه‌ای باشد که اگر تحریم‌ها هم برداشته شد به حرکت تکیه‌بر داخل ضربه وارد نشود و علاوه بر این همیشه تهدیدها را به فرصت تبدیل بکنیم.

وی ادامه داد: وجود جمعیت جوان و باانرژی یکی از مزیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باید با بهره‌گیری از منابع صندوق توسعه‌ای ملی از این مزیت نهایت بهره را ببریم.

امام‌جمعه قم تکمیل شبکه ملی اطلاعات را خواستار شد و گفت: با قطع ارتباط اینترنت شاهد قطع ارتباط دشمنان با عوامل و مزدوران داخلی بودیم و در کنار این موضوع شاهد اثرگذاری پیام‌رسان‌های داخلی بودیم که نشان می‌دهد راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌تواند دست دشمن را از دست‌اندازی به فضای عمومی جامعه قطع کند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه