اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان همدان:

در صدد راه‌اندازی کمیته‌های "ستاد تألیف قلوب" در همدان هستیم

در صدد راه‌اندازی کمیته‌های "ستاد تألیف قلوب" در همدان هستیم
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در صدد راه‌اندازی کمیته‌هایی با عنوان "ستاد تألیف قلوب" در بین اقشار مختلف با هدف رسیدگی به پرونده‌های مهم از جمله قتل‌های عمد در همدان هستم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ محمدرضا عدالتخواه صبح امروز در دیدار با اعضای شورای شهر با بیان اینکه مردم باید سیاست‌های دستگاه قضا را به خوبی متوجه شوند تا رفتار خود را با آن تنظیم کنند اظهار کرد: از این‎ رو اطلاع‌رسانی در این حوزه امر ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی در ادامه به بازدید از زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربیات کسب شده در استان کرمانشاه، درصدد راه‌اندازی کمیته‌هایی با عنوان «ستاد تألیف قلوب» در بین اقشار مختلف با هدف رسیدگی به پرونده‌های مهم از جمله قتل‌های عمد در همدان هستم.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان بیان کرد: در این کمیته‌ها تلاش می‌شود با حضور افراد همان قشر و صنف، دعاوی به مصالحه و آشتی انجامیده و همراه با سازش و با در نظر گرفتن مجازات جایگرین حبس، عمل کند.

,

وی با تأکید بر اینکه نباید اختلافات جزئی از محله‌ها خارج و وارد دستگاه قضایی شود افزود: تمام مساجد در کنار برگزاری نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی، می‌تواند مکانی برای حل‌ و فصل اختلافات بین شهروندان باشد.

,

عدالتخواه تصریح کرد: امید است با راه‌اندازی این کمیته‌ها بتوانیم ریشه اختلافات را به صورت چشمگیری کاهش دهیم که در این راستا، از ظرفیت شورای شهر نیز بهره‌مند خواهیم شد؛ هزینه‌هایی که از این اختلافات ناشی می‌شود ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در برمی‌گیرد.

,

وی با تأکید بر اینکه از سرمایه‌گذاران در چارچوب قانون حمایت خواهیم کرد ادامه داد: امنیت خوبی در استان همدان وجود دارد که بهترین ظرفیت برای استان در راستای سرمایه‌گذاری و گردشگری است؛ از این‌رو با قاطعیت و به دور از احساسات پیگیر مباحث هستیم.

,

گردان: دستگاه قضا حافظ منزلت شوراها به عنوان نمایندگان شهروندان باشد

, گردان: دستگاه قضا حافظ منزلت شوراها به عنوان نمایندگان شهروندان باشد,

رئیس شورای شهر همدان نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم همدان با هوشیاری و درایت مسئولان، در اتفاقات اخیر کشور سربلند بودند خاطرنشان کرد: تغییر و تحولات مدیران استانی در راستای برگزیدن اشخاصی دارای بینش اسلامی و متخصص بوده که این مهم، قابل قدردانی است.

,

کامران گردان با تأکید بر اینکه به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری، تمام مباحث را در شهر رصد می‌کنیم یادآور شد: بر اساس سوابق موجود، راه‌اندازی «ستاد تألیف قلوب» و اولویت کاری با محوریت زندان‌زدایی از خدمات ارزشمندی است که در این راستا شورای شهر آمادگی کامل خود را برای هرگونه همکاری با دادگستری اعلام می‌کند تا بتوانیم شهر برجسته‌ و الگو نسبت به شهرها و استان‌های دیگر باشیم.

,

وی با بیان اینکه تاکنون شورای شهر همدان با هیچ گونه تنش سیاسی روبرو نبوده است اظهار کرد: این نهاد نظارتی مردمی با انتخاب شهردار جوان و کارآمد، با وجود تمام کمبودها، درصدد رفع مشکلات شهر بوده و اقدامات مناسبی پیگیری و اجرا شده است که رضایت‌مندی نسبی را در بین شهروندان شاهد هستیم.

,

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به فعالیت‌های ارزشی مدیریت‎ شهری در حوزه ایثار و شهادت و فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: به همت اعضای شورای شهر در راستای کسب رضایت‌مندی هر چه بیشتر مردم، مصوبات مناسبی به‌ویژه در‌ مناطق توانمندسازی به‌منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، داشته‌ایم.

,

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، بیان کرد: این مشکلات اساسی، گریبان‌گیر شهرداری‌ها شده است که افزایش هزینه‌ها و کاهش بودجه را شاهد هستیم اما به هر طریق ممکن، پیگیر تمام مباحث شهری هستیم.

,

گردان با بیان اینکه با توجه به اختصاص ۷ اصل از قانون اساسی به شوراها بیان کرد: از دستگاه قضا انتظار داریم تا حافظ منزلت شوراها به عنوان نمایندگان شهروندان باشد.

,

بادامی‌نجات: قانون اساسی جایگاه بسیار خوبی را برای شوراها در نظر گرفته است

, بادامی‌نجات: قانون اساسی جایگاه بسیار خوبی را برای شوراها در نظر گرفته است,

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه شورا، ارتباطات خوب و گسترده‌ای با قوه قضاییه دارد افزود: در حال حاضر این نهاد مردمی با همراهی دستگاه قضا، کمترین مشکلات را در سطح کشور دارد.

,

حمید بادامی‌نجات تصریح کرد: در همدان همواره از ظرفیت دستگاه قضا در کمیسیون‌های مشترک اعم از هیأت تطبیق مصوبات، ماده ۱۰۰ و ۷۷، هیأت حل اختلاف و… استفاده شده و این تعاملات همواره در راستای کمک به شهروندان، نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

,

وی ادامه داد: نگاه مثبت قوه قضاییه به مصوبات شورای شهر در هیأت تطبیق برای تمام دستگاه‌ها اعم از دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و… در حوزه اختیارات شورا، مورد حمایت و لازم الاجراست.

,

نایب رئیس شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: نمایندگان قوه قضاییه که از ابتدای تشکبل هیأت تطبیق مصوبات حضور دارند همواره با نگاه مثبت نسبت به مصوبات شورای شهر همدان عمل کرده و در کنار نمایندگان دولت و شورای استان به لحاظ حقوقی، کمک‌های فکری ارائه می‌دهند که این مهم جای قدردانی دارد.

,

وی با اشاره به مشکلات شوراها، یادآور شد: قانون اساسی جایگاه بسیار خوبی را برای شوراها در نظر گرفته است اما متأسفانه وقفه ۲۰ ساله تدوین قانون اساسی و قوانین شوراها موجب شده بسیاری از اختیارات و وظایف نمایندگان پارلمان شهری به سایر دستگاه‎ها منتقل و پس از تدوین قانون شوراها، هنوز این اختیارات به شوراها بازنگشته که نیازمند اصلاح قوانین است.

,

بادامی‌نجات اظهار کرد: البته اصلاح، بررسی و پیگیری قوانین شوراها در دستور کار شورای عالی استان‌ها و مجلس قرار دارد.

,

نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: مشکل نبود جایگاه شوراها و کمبود اختیارات آنان نه تنها در همدان بلکه در سراسر کشور هم وجود دارد، اما انتظار می‌رود با وجود مدیرکل جدید دادگستری استان به عنوان یک ظرفیت، بتوانیم در حوزه اختیارات شوراها مصوباتی داشته باشیم که به مدیریت یکپارچه شهری نزدیک‌تر شده و با فاصله گرفتن از شورای شهرداری، نقش شورای شهر را ایفا کنیم.

,

قره‌باغی: تنها راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کشور جذب سرمایه‌گذار است

, قره‌باغی: تنها راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کشور جذب سرمایه‌گذار است,

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: اشتغال، مهمترین دغدغه مسئولان شهر، استان و کشور است که همگان برای برطرف شدن این مشکل اقتصادی همت کرده‌اند.

,

حسین قراباغی تنها راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کشور را جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: متأسفانه حمایتی به صورت عملیاتی از سرمایه‌گذار وجود ندارد.

,

وی با تأکید بر اینکه نظارت منطقی همراه با توجه و تمرکز در حوزه اقتصادی امری بدیهی است تصریح کرد: هر اقدامی فراتر از حد مجاز در حوزه سرمایه‌گذاری، به نفع شهر نیست چراکه موجب فرار سرمایه‌گذار می‌شود.

,

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: انتظار داریم از سرمایه‌گذار حمایت ویژه‌ای شود و همراه با تعامل و همگرایی، موانع را از مسیر سرمایه‌گذار برداریم.

,

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای اخیر ملی و بین‎‌المللی در استان همدان با  محوریت گردشگری و فرهنگی خاطرنشان کرد: در رویدادهای اخیر برگزار شده تا حد ممکن توانستیم همدان را به جهانیان بشناسانیم و معتقدیم گردشگری به رونق اقتصادی شهر کمک می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه