اخبار داغ

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

30 درصد روستاهای بالای 200 خانوار در خراسان رضوی فاقد روحانی هستند

30 درصد روستاهای بالای 200 خانوار در خراسان رضوی فاقد روحانی هستند
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود 1000 روحانی هجرت، مستقر و هدایت در خراسان رضوی وجود دارد، گفت: طبق برنامه توسعه 70 درصد روستاهای بالای 200 خانوار روحانی دارد و 30 درصد نیز روحانی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، اظهار داشت: خراسان رضوی به لحاظ وجود روحانی در روستاها نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری دارد ولی نیاز این استان نیز بسیار بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه حدود 1000 روحانی هجرت، مستقر و هدایت در خراسان رضوی وجود دارد ولی در عین حال شهرها و روستاهای استان نیاز بیشتر از این به روحانی دارند، خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی اگر پای کار باشد و اعتبارات حضور روحانی را فراهم کنند مطمئناً ما آمادگی داریم که روحانی معرفی کنیم و گرنه با این اعتبارات اندک نمی توان برای همه روستاها نیز روحانی مستقر در نظر گرفت.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در روستاهایی که روحانی حضور دارد و خدمات دهی می کند آسیب های اجتماعی کمتر شده است و می طلبد مردم پای کار باشند و برای دین هزینه کنند، تصریح کرد: طبق برنامه توسعه 70 درصد روستاهای بالای 200 خانوار روحانی دارد و 30 درصد نیز روحانی ندارند.

,

وی با اشاره به اینکه شوراهای هیئت های مذهبی با انگیزه خوبی تشکیل شده است و تشکل های ما باید به سمت جبهه شدن و اشتراک گذاشتن تجربیات خود حرکت کنند، اذعان کرد: شوراهای هیئت های مذهبی تازه شکل گرفته و باید در ابتدای گام دوم انقلاب یک حرکت تحولی عمیقی در این زمینه اتفاق بیفتد و بخشی از کار که توسط ما باید انجام می شده، پیشنهادات خود را به تهران ارسال کرده ایم.

,

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر آیین نامه شوراهای هیئت های مذهبی به ادارات کل و شهرستانی ابلاغ شود مطمئناً تحول عمیق خوبی در این زمینه خواهیم داشت و هدف ما این است که از همه ظرفیت های مردمی استفاده کنیم، عنوان کرد: یکی از راهبردهایی که برای اداره کل تبلیغات اسلامی تعیین کرده ایم واسپاری امور به مردم و پرهیز از تصدی گری است و این تصدی‌گری باید به صفر برسد و همه را به مردم واگذار کنند و یکی از بهترین مدل های آن مجمع ها است.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: استان خراسان رضوی به دلیل وجود رویکرد دینی مذهبی و وجود امام رضا (ع) رویکردهای کارهای گروهی و کانون های فرهنگی تبلیغی از شعاع نورانی حضرت رضا (ع) برخوردار است و کانون های زیاد مردمی بسیار فعالی وجود دارد.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اگر این رخ دهد مطمئناً تحولات خوبی در ساحت تشکل های مردمی، هیئت های مذهبی و رسیدن به هیئت های تراز انقلاب حاصل می شود، بیان کرد: رویکرد سازمان تبلیغات در این فصل نو، رویکرد خدمت رسانی به مردم در ساحت فرهنگ، آن هم فرهنگ دینی با رویکرد اسلام ناب و خدمات اجتماعی است.

,

وی در پایان با اشاره به اینکه خدمات اجتماعی یکی از ساحت های مورد تأکید مقام معظم رهبری به طلاب برای ورود به آن است، خاطرنشان کرد: طبیعتاً ادارات تبلیغات اسلامی با رویکرد تحولی قطعاً خدمات اجتماعی بیشتری خواهد داشت و محور حرکت های اجتماعی ما مردم هستند و ما جدای از مردم برای مردم باشیم بلکه با مردم و تمام ظرفیت هایی که وجود دارد مسائل اجتماعی را حل کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه