اخبار داغ

در گفتگوی دانا با یک کارگردان تئاتر مطرح شد؛

"گیشه محوری" از سینما به تئاتر رسید

"گیشه محوری" از سینما به تئاتر رسید
کیوان نخعی کارگردان تئاتر گفت: تئاتر ایران همیشه دچار فراز و نشیب بوده است که به خیلی چیزها بستگی دارد، الان به دلیل وضعیت اقتصادی که پیش آمده است، فشار اساسی روی مراکز فرهنگی و هنری است چون وقتی مردم زیر فشار اقتصادی باشند از تئاتر هم کمتر استقبال می کنند و بلیت می خرند، همه این مسائل باعث می شوند که سالن های تئاتر هم با ریزش مخاطب مواجه می شوند، در نتیجه مسائل اقتصادی مستقیما روی فعالیت های فرهنگی و هنری تاثیر می گذارد.
[

کیوان نخعی نویسنده، بازیگر و کارگردان در خصوص وضعیت تئاتر کشور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: تئاتر ایران همیشه دچار فراز و نشیب بوده است که به خیلی چیزها بستگی دارد، الان به دلیل وضعیت اقتصادی که پیش آمده است، فشار اساسی روی مراکز فرهنگی و هنری است چون وقتی مردم زیر فشار اقتصادی باشند از تئاتر هم کمتر استقبال می کنند و بلیت می خرند، همه این مسائل باعث می شوند که سالن های تئاتر هم با ریزش مخاطب مواجه می شوند، در نتیجه مسائل اقتصادی مستقیما روی فعالیت های فرهنگی و هنری تاثیر می گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: من به دیدن نمایش های مبتذل و سخیف نمی روم، تئاتر هایی که دیده ام ممکن است از نظر ساختار و اجرا ضعف داشته باشند اما دچار ابتذال نبودند؛ تعداد نمایش هایی که روی صحنه می روند زیاد شده، اما محتوا ضعیف شده است و تئاتر خوب کم پیدا می شود.

,

این کارگردان اظهار داشت: طبیعتا استفاده از سلبریتی در تئاتر و ساختن تیزرهای تبلیغاتی برای نمایش ها نمی تواند کار را بالا ببرد، یک نمایش در مواجهه با مردم مشخص می شود که چه کیفیتی دارد؛ تیزرهایی که برای نمایش ها می سازند می خواهند مردم را گمراه کنند تا به سالن های تئاتر بروند و اصلا ربطی به محتوای نمایش خودشان هم ندارد.

,

وی خاطرنشان کرد: استفاده از بازیگران سینما در تئاتر در صورتی اشکال ندارد که این بازیگران تئاتری بوده باشند، یعنی سابقه تئاتر داشته باشند، اما استفاده از ستاره های سینما که سابقه بازی در تئاتر را ندارند درست نیست و ارزش هنری ندارد؛ استفاده از این افراد فقط برای فروش است.

,

کیوان نخعی در پایان گفت: آخرین کارم به نام بازی نامه نوروز در جشنواره آیینی سنتی به روی صحنه رفت و منتظریم که نوبتمان برای اجرای عمومی برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه