اخبار داغ

دیدبان اقتصادی شهرتان باشید/3

همکاری سازمان صمت و بسیج اصناف خلیل‌آباد برای نظارت بیشتر بر بازار/ بازرسی روزانه 15 واحد صنفی

همکاری سازمان صمت و بسیج اصناف خلیل‌آباد برای نظارت بیشتر بر بازار/ بازرسی روزانه 15 واحد صنفی
در خلیل آباد با توجه به کمبود نیرو در سازمان صنعت، معدن و تجارت این شهرستان، بسیج اصناف نیز برای همکاری در نظارت بیشتر بر بازار ورود کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یک هفته از صدور اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مبنی بر اینکه که قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد 3000 تومان است می‌گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در این شرایط، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مردم افزایش قیمت کالاهای اساسی ناشی از افزایش قیمت بنزین بوده و هست. در واقع، این نگرانی همیشه همزمان با اصلاح قیمت حامل‌های انرژی بخصوص بنزین در فضای جامعه مطرح می شود که افزایش قیمت بنزین افزایش چشمگیر قیمت کالاها را به همراه خواهد داشت.

,

از همین رو، از همان روزهای ابتدایی افزایش نرخ بنزین، طرح تشدید نظارت بر بازار در شهرستان خلیل آباد آغاز شد.

,

, ,

یکی از فروشندگان میوه و تره‌بار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، در خصوص افزایش قیمت‌ها بعد از تغییر نرخ بنزین اظهار داشت: هیچ افزایش قیمتی در بحث میوه و تره‌بار وجود نداشته و حتی برخی از قیمت میوه ها رو به کاهش بوده است.

, صبح توس,

وی با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در میوه و تره‌بار وجود ندارد و میوه ها با کیفیت خوبی در بازار وجود دارد، خاطرنشان کرد: تنها گوجه فرنگی را در سطح بازار کمبود داریم که یکی از دلایل کمبود آن می تواند پایان فصل آن باشد.

,

, ,

یکی دیگر از اصناف شهرستان خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: قیمت کالاها بعد از افزایش نرخ بنزین هنوز ثابت مانده و تا به امروز افزایش پیدا نکرده است.

,

وی با بیان اینکه برنج تنظیم بازار هندی به بازار آمده و در حال توزیع هستیم، خاطرنشان کرد: هیچ گونه کمبود کالایی در سطح بازار نیست و بازرسی ها نیز به صورت روزانه انجام می شود.

,

وی با تأکید بر اینکه بازدید ها همچنان باید ادامه داشته باشد و هر چه بیشتر شود مطمئناً تأثیر بیشتری خواهد داشت، تصریح کرد: اگر بازدید ها در سطح کشوری و از مبدأ توزیع انجام شود مطمئناً قیمت‌ها حتی کاهش خواهد داشت.

,

 

,

روزانه حداقل 15 بازدید از بازار انجام می شود / هیچ گونه کمبود کالای اساسی در خلیل آباد وجود ندارد

, روزانه حداقل 15 بازدید از بازار انجام می شود / هیچ گونه کمبود کالای اساسی در خلیل آباد وجود ندارد,

مجید مسروری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگارما اظهار داشت: 4700 واحد صنفی از ابتدای سال مورد بازدید قرار گرفت که حدود 70 واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و در حال حاضر تیم های بازرسی به شدت در حال فعالیت در سطح بازار شهرستان هستند.

,

وی با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی از جمله کارهایی که صنعت و معدن انجام داده است، خاطرنشان کرد: 25 تن برنج هندی با کیفیت خوب، 4.5 تن گوشت گرم گوسفند در شهرستان خلیل آباد به جهت تنظیم بازار توزیع شد و شکر و قند نیز به وفور در شهرستان وجود دارد.

,

رئیس صنعت، معدن و تجارت خلیل آباد با تأکید بر اینکه طرح تنظیم بازار همچنان در سطح بازار ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: توزیع برنج پاکستانی نیز با قیمت مصوب در دستور کار سازمان صمت قرار دارد که امیدواریم تا پایان هفته به بازار بیاید که در سطح شهر توزیع خواهد شد.

,

وی همچنین اذعان کرد: با توجه به اینکه با کمبود نیرو مواجهه هستیم از بسیج اصناف کمک گرفته شد که همکاری خوبی با اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت داشتند.

,

مسروری با بیان اینکه از ابتدای شروع افزایش نرخ بنزین به صورت روزانه بازدیدهای مشترک از واحدهای صنفی سطح شهرستان خلیل آباد انجام می شود، عنوان کرد: همکاران بنده در دو نوبت صبح و بعدازظهر در سطح بازار هستند.

,

وی با تأکید بر اینکه سامانه 124 آماده دریافت شکایات است و در این ایام تلفن های بیشتری به این سامانه شده و به همین منظور بازرسی های شدت گرفته است، تشریح کرد: روزانه حداقل 15 واحد صنفی مورد بازرسی قرار می گیرد که نسبت به قبل سهمیه بندی بنزین دو برابر شده است.

,

رئیس صنعت، معدن و تجارت خلیل آباد با اشاره به اینکه خوشبختانه تا به امروز هنوز هیچ واحد صنفی متخلفی در سطح شهرستان خلیل آباد کشف نشده است، بیان کرد: هیچ گونه کمبودی در شهرستان به لحاظ کالاهای اساسی وجود ندارد و حتی اگر یک ماه کالایی به شهرستان وارد نشود کمبودی نخواهیم داشت به جز بحث برنج پاکستانی که سازمان صنعت و معدن قول مساعد داده که تا پایان هفته پوشش داده شود.

,

وی همچنین تأکید کرد: اصناف شهرستان خلیل آباد منصف هستند و ولی همکاران ما به بازرسی ها ادامه خواهند داد تا تثبیت قیمت‌ها را همچنان در سطح شهرستان داشته باشیم.

,

 

,

بهترین و مؤثرترین ابزار برای کنترل بازار خود بازاریان و اصناف هستند

, بهترین و مؤثرترین ابزار برای کنترل بازار خود بازاریان و اصناف هستند,

ابراهیم قاسم پور در این خصوص اظهار داشت: با توجه به تصمیم دولت در خصوص افزایش نرخ بنزین، خوشبختانه به دلیل همراهی، تعامل و همدلی که در شهرستان خلیل آباد بین مردم و مسئولان وجود دارد هیچ کمبود و مشکلی در بازار نیست.

,

وی با تأکید بر اینکه باید گشت‌های ویژه نظارتی توسط دستگاه های ذی‌ربط به‌صورت مستمر برقرار گردد، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی تکلیف دارند در این برهه حساس با هوشیاری و حساسیت ویژه لحظه به لحظه بازار را رصد کنند و نظارت ویژه داشته باشند.

,

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد فرصت و شکاف بین ملت و مسئولان نظام است، تصریح کرد: نباید این فرصت سوء استفاده به دشمن داده شود بلکه با مدیریت صحیح و پاسخگویی به موقع و با سعه صدر و در چارچوب قانون به درخواست مراجعین، می بایست جلوی ایجاد نارضایتی و نگرانی در جامعه را گرفت.

,

وی ضمن تشکر از اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان در مدیریت انجام شده در نحوه توزیع و تنظیم قیمت قند، شکر و گوشت، اذعان کرد: این گونه اقدامات باید خروجی نشست های ستاد تنظیم بازار شهرستان باشد و در مورد تمام کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم نیز باید مدیریت و نظارت لازم و مستمر انجام شود.

,

قاسم پور برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را در تنظیم بازار مؤثر دانست و عنوان کرد: بهترین و مؤثرترین ابزار برای کنترل بازار خود بازاریان و اصناف هستند و باید با برگزاری نشست های توجیهی از ظرفیت این قشر شریف و بزرگ استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه