اخبار داغ

فرماندار میاندورود:

زیرساخت‌های میاندورود ضعیف است/ جزئیات خسارت به روستاهای بالادست

زیرساخت‌های میاندورود ضعیف است/ جزئیات خسارت به روستاهای بالادست
فرماندار میاندورود گفت: در تقسیمات کشوری که صرفا باید یک کار کارشناسی برای ارتقا یک بخش به شهرستان باشد گاها می‌بینیم که نگاه‌های سیاسی قوی است و این نگاه‌های سیاسی قوی، آینده آن شهرستان را دچار مشکل می‌کند چون از یک طرف انتظار مردم بالا می‌رود از یک طرف زیرساخت‌ها وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین منفردی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در پاسخ به سوالی مبنی برای اقدامات دولت برای پیشرفت و ارتقاع زیرساخت‌ها در میاندورود که چند سال از تبدیل آن به شهرستان می‌گذرد، اظهار کرد: در تقسیمات کشوری که صرفا باید یک کار کارشناسی برای ارتقا یک بخش به شهرستان باشد گاها می‌بینیم که نگاه‌های سیاسی قوی است و این نگاه‌های سیاسی قوی، آینده آن شهرستان را دچار مشکل می‌کند چون از یک طرف انتظار مردم بالا می‌رود از یک طرف زیرساخت‌ها وجود ندارد.
 
وی بیان کرد: معمولا براساس برنامه حرکت می‌کنم و در این مدت کوتاه که حضور پیدا کردم مطالعاتی داشتیم و دو اولویت تعریف کردیم و براساس آن داریم برنامه ده ساله را با استفاده از اسناد بالادستی برای اولین بار در کشور و از پایین به بالا تدوین می‌کنیم و اولویت ما کشاورزی و صنایع وابسته به آن است، اولویت بعدی ما گردشگری است که نیاز به زیرساخت‌ها دارد.
 
فرماندار میاندورود خاطرنشان کرد: در همین راستا درخواست داده شد و نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان شکل گرفت و چون عمده جمعیت ما در روستا است و نیاز به حضور بنیاد مسکن در شهرستان داریم تلاش کردیم و مجوز آن را گرفتیم و دنبال مکان مناسب برای استقرار آن هستیم.
 
منفردی تصریح کرد: کشاورزی یکی از اولویت‌های استان و شهرستان است و میاندورود در تولید مرکبات از قطب‌های استان است که سالانه بیش از 210 هزار تن مرکبات تولید می‌کند.
 
وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم گردشگری بحث ترانزیت و حمل و نقل است که میاندورود یکی از شهرستان‌های ویژه است که دارای ریل، جاده، فرودگاه، دریا و جنگل است اما زیرساخت آن ضعیف است، افزود: به همین منظور دنبال سرمایه‌گذار هستیم و نقاط ضعف و قوت خود را در حال شناسایی هستیم تا بتوانیم یک حرکت با مشارکت همه مدیران استارت بزنیم چون در کنار مرکز استان هستیم و مردم خود را با آنها مقایسه می‌کنند.
 
منفردی درباره جبران خسارت سیل ابتدایی سال و آسیب‌های وارده به راه‌های روستایی، گفت: بعد از سیلی که آمد از سوی مدیریت بحران اعتبارات خوبی تخصیص داده شد همچنین لایروبی رودخانه‌ها در پایین و بالادست در حال انجام است، جاده‌ای که تخریب شده بود پیمانکار گرفته شد و اکثر جاها ترمیم و دیوار حفاظتی ایجاد شد از این جهت مشکل خاصی نداریم.
 
وی با اشاره به آسفالت نبودن بخشی از مسیر روستاهای بالادست، اظهار کرد: به‌دنبال آن هستیم که با کمک استاندار، نمایندگان و مدیران این مسیر را آسفالت کنیم اما به‌دلیل اینکه جمعیت کمی را در بالادست داریم از نظر برنامه ریزی استان در اولویت اول نیست، جاهایی هستند با جمعیت بیشتر که در اولویت هستند اما با این حال در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه