اخبار داغ

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور مطرح کرد؛

ارسال ۱۱ هزار اثر به اجلاسیه سراسری نماز/ استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری برای تبلیغ و ترویج نماز

ارسال ۱۱ هزار اثر به اجلاسیه سراسری نماز/ استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری برای تبلیغ و ترویج نماز
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور آموزش گروه های موثر و اقشار مختلف مردم و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری را از مهم ترین برنامه های ستاد اقامه نماز برشمرد و اظهار کرد: به دنبال اقامه نماز در جامعه هستیم و نه فقط نماز خواندن؛ باید هر کسی که در هر جایی مسئولیتی دارد علاوه بر اینکه خودش نماز می خواند بتواند آن را تبلیغ و ترویج کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به به نقل از دیار آفتاب؛ محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز در چهارمین اجلاسیه استاتی نماز در استان مرکزی گفت: اجلاس امسال در کشور با عنوان نماز و مدرسه برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مظفر افزود: فراخوانی را صادر کردیم و از صاحب نظران خواستیم تا ایده ها و نظریاتی که در حوزه رونق نماز در مدارس دارند را ارائه دهند که در این راستا ۱۱ هزار اثر به ستاد اقامه نماز ارسال شده است که می توانند به رونق نماز در مدارس کمک کنند.

,

وی آموزش مدرسین و مبلغین تخصصی نماز را یکی از اصلی ترین برنامه های ستاد اقامه نماز دانست و عنوان کرد: دو هزار نفر از روحانیون و علما از آموزش های چندین ساعته برخوردار شدند تا بتوانند مهارت های دعوت به نماز را در جامعه یاد بدهند.

,

قائم مقام ستاد اقامه نماز بیان کرد: بیش از ده هزار نفر از مربیان و مدیران مهدهای کودک را در جهت بیان نماز به زبان کودکان آموزش دادیم. همچنین ۲۰ هزار نفر از مدیران مدارس را در این راستا آموزش دادیم.

,

وی آموزش گروه های موثر و اقشار مختلف مردم و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری را از مهم ترین برنامه های ستاد اقامه نماز برشمرد و اظهار کرد: به دنبال اقامه نماز در جامعه هستیم و نه فقط نماز خواندن؛ باید هر کسی که در هر جایی مسئولیتی دارد علاوه بر اینکه خودش نماز می خواند بتواند آن را تبلیغ و ترویج کند.

,

مظفر در خصوص جزییات اجلاسیه نماز گفت: امسال اجلاسیه کشوری در استان گلستان و ۱۰۰ اجلاسیه استانی و شهرستانی و ۷۵۰ اجلاسیه دانش آموزی نماز برگزار خواهد شد.

,

وی به پژوهشی در حوزه نماز در بین جوانان و نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: بنا بر پژوهش ها بیش از اینکه تارک الصلاه داشته باشیم تضییع نماز در جامعه داریم که عدم توجه به نماز اول وقت و تلفظ نماز نمونه ای از آن است.

,

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن بیان اینکه ۵۰ در صد نماز گزاران به قرائت نماز توجه نمی کنند، عنوان کرد: تشویق، آموزش و الگو بودن مروجین بهترین راه ها برای ترغیب به سمت نماز است.

,

وی بر اساس پژوهش های انجام شده گفت: نداشتن آگاهی از برکات نماز، کاهلی و تنبلی و رفتار نامطلوب برخی از نمازگزاران بیشترین علل عدم نماز خواندن افراد است. همچنین آرامش روانی و قرب الهی بیشترین انگیزه برای نمازخواندن است.

,

مظفر ترساندن از عذاب و جهنم را کم اثر ترین راه برای ترغیب به نماز دانست و خاطر نشان کرد: مادر، پدر و معلم بهترین افراد برای تشویق دانش آموزان به سمت نماز هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه