اخبار داغ

حجت‌الاسلام سیدمحمد انجوی‌نژاد:

مردم، آزادی را به نان شب ترجیح می‌دهند/ طرح افزایش قیمت بنزین، در بدترین ساعتِ حالت و زمان به ملت ارائه شد

مردم، آزادی را به نان شب ترجیح می‌دهند/ طرح افزایش قیمت بنزین، در بدترین ساعتِ حالت و زمان به ملت ارائه شد
مدیر کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با اشاره به تخریب های اموال عمومی گفت: خسارات اگر چه به نظر ما شاید زیاد باشد اما اگر آقایان قوه مجریه، قضائیه و مقننه یک تکان به سمینارهایشان بدهند و چربی ناهارهایشان را کم کنند به راحتی می توانند بدهند این طور نیست که این هفتصد میلیارد و هزارمیلیارد پول زیادی باشد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شیرازه، حجت الاسلام انجوی نژاد در جلسه هفتگی شب گذشته هیئت رهپویان وصال با موضوع "رنجی که می‌بریم" با اشاره به مساله افزایش قیمت بنزین و اتفاقات اخیر در کشور و شیراز، با بیان اینکه "هنگامی که افرادی دور هم جمع می شوند، باید نگاه ما، فرصت بینانه باشد نه تهدیدآمیز" گفت: هیچ فردی روی قیمت قبلی و فعلی بنزین از لحاظ اقتصادی، بحثی ندارد. مسئله ما این است که از میان طرح های کارشناسیِ خوب، یک طرح نامناسبی را انتخاب و شبانه به مردم ابلاغ کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
مسئول ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس اضافه کرد: طرح های خیلی خوبی موجود بود اما طرح افزایش قیمت بنزین، در بدترین ساعت، حالت و زمان به ملت ارائه و موجب شوک در جامعه شد.
,
 
,
مدیر کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با اشاره به موضوع افزودن یارانه افزود: این طرح نیز از نظر تحقیقاتی و کارشناسی مشکل دارد آقای ربیعی در مقابل دوربین زنده نتوانست پاسخ مجری را بدهد و عصبانی شد و طرح  پلکانی ضد جمعیت است آیا این هزینه برای یک خانوار ۵ نفره کافی است؟ باید به سوالات پاسخ بدهند.
,
 
,
این فعال فرهنگی افزود: آقای روحانی گفته است یک ریال پول بنزین به جیب دولت نمی رود ما به صحبت های آقای روحانی که اظهر من الشمس شش سال است دروغ رسمی می گوید اعتماد داشتیم که خوب بود.
,

 
,
,

 
, ,
,
 
,
این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد:  مشکل ما این است که رئیس جمهورمان دروغ می گوید، خیلی هم دروغ می گوید.
,
وی با اشاره به صحبت رئیس جمهور مبنی بر اینکه "ریالی از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به خزانه دولت واریز نمی‌شود افزود:  ما از کجا بفهمیم به جیب دولت بر نمی گردد وقتی سیستم دولت شفاف نیست.اشکال این است که ما از بزرگ مملکت در قوه مجریه دروغ رسمی می شنویم. خودش هم می داند دروغ می گوید، شورای نگهبان باید پاسخ بدهد عدالت این فرد را برای اجتهادش برای مجلس خبرگان تایید کرده است.
,
 
,
انجوی با اشاره به موضع رهبری پس از گرانی بنزین افزود: اول اینکه موضع گیری ایشان، قانونی بود. طبق قانون اساس اینکه دوم اینکه برخی افراد معتقد هستند که رهبری کنار ملت قرار نگرفت. سوال بنده این است که آن زمانی که رهبری کنار ملت قرار گرفتند، شما کجا بودید؟  به عنوان مثال آن زمان که ایشان فرمودند: که برجام نتیجه نخواهد داد، شما کجا بودید؟ وقتی گفت به کشورهای خارجی اعتماد نکنید من خوشبین نیستم شما کجا بودید؟
 
,
,
وی افزود: رهبری باید ببیند که مطالباتش توسط مردم پیگیری می شود. در این چند سال اخیر، شما  مطالبات رهبری را پیگیری کردید؟ مطالبات رهبری به گوش مردم رسید؟
,
انجوی تصریح کرد: خیلی از مواقع شما از رهبری حمایت نکردید در حالی که آنان برای ورود زنان به استادیوم  جهان را  خبردار کردند. گِله از خودی هاست.
 
,
,
این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: مشکل کسانی است که با رهبری مشکل ندارند است وگرنه عده ای با رهبری مشکل دارند که حرفی با آنها نیست. بدنه فقیر مردم نمی دانند چه به چه است.
,
مسئول ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس افزود: قبلا هم گفتیم که اسم سالها دارد توسط قوه مجریه و مقننه و انقلابی و غیر انقلابی مضحکه می شود.
 
,
,
وی افزود: حضرت آقا شعار یکی از سال ها را اقتصاد و فرهنگ انتخاب کردند و فرمودند تا فرهنگ درست نشود، اقتصاد نیز درست نمی شود.
,
انجوی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره اینکه یکی از مشکلات جدی ما، فرهنگ است‌ افزود: مردم نحوه اعتراض را بلد نیستند. حتماً باید به جامعه  شوک وارد شود تا  اعتراض کنند؟
,
مسئول ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس افزود: شش سال در این دولت و دوسال هم احمدی نژاد مملکت را رها شد، هشت سال است داریم به قهقرا می رویم. هشت سال است در سراشیبی سقوط هستیم. چند بار همه گفتند که شیب وحشتناک است. شش ماه آینده را می شود حدس زد.

انجوی اضافه کرد: همه چیز را ول کرده اند و هیچ کاری نمی کنند. آن روز که وزیر مسکن با حقوق نجومی آمد گفت افتخار می کنم یک خانه نساخته ام باید اعتراض می کردیم، همه نشسته ایم. مردم ما عادت کرده بودند به اینکه در این دولت با یک شیب دائم قیمت ها افزوده می شد یک شب این شیب را قائمه کردند این طور شد.
 
,
,
,
,
وی با اشاره اینکه چرا حتماً باید شوک اتفاق بیفتد که کاری کنیم؟ تاکید کرد: وضعیت گرانی در مملکت ما دارد همه چیز را از بین می برد. ما هم گیر کرده ایم. والله دارد صحبت دینی کردنم برای خودم پارادوکس ایجاد می کند.

انجوی‌نژاد خاطرنشان کرد: فقر در جامعه بیداد می کند. الزاماً فقر به معنی نداشتن نان نیست بلکه  عرق شرم پدری است که نمی تواند نیازهای اولیه فرزندش را تامین کند.
,
,
,
قفر این تضادی است که صدا و سیما زندگی هایی را نشان می دهد که ما در خانه جلو زن و بچه خجالت می کشیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه دو ویژگی راجع به خط فقر می فرمایند:
,
۱- فرد درآمد، هزینه و فرصت تفریح نداشته باشد.
,
۲- فرد نتواند مهمان داری کند.
,
انجوی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه در مملکت بسیار پهناور، پر از منابع ، پر از راهکارهای اقتصادی ، پر از زمین برای مسکن و پر از طرح های درست اقتصادی افزود: برخی مردم از اینکه زنده هستند دارند خجالت می کشند و از زندگی لذت نمی برند.
,

 مدیر کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز  با اشاره به اینکه اعتراض را گذاشته ایم فقط برای شوک افزود:  حساسیت مردم، نسبت به  دروغ از بین رفته است. باید  قبح دروغ بازسازی شود.
,
,
 
,
انجوی‌نژاد در ادامه سخنان خود به  در انتخابات وعده هایی توسط آقای جهانگیری مثلا کارشناسانه داده شد که هیچ کدام از آن ها عملی نشد. اینها خیلی دروغ می گویند. یکی از وعده هایشان عملی نشده است. زمانی که جامعه نسبت به این همه دروغ و وعده حساس نباشد، برخی افراد نیز به خود اجازه دروغ گفتن می دهند زیرا معتقد هستند که مردم فراموش می کنند. اگر امام جماعتی دروغ گفت از عدالت خارج است و نمی شود پشت سر نماز خواند.
,
 
,
وی که قبلاً گفته بود "مجلس دیگر در رأس امور نیست چون نمی‌تواند تصمیمات اساسی بگیرد، مملکت را نخست‌وزیری کنید و نجات دهید، چه دلیلی دارد که تا 4 سال به یک نفر رأی داده و با او همراهی کنیم" افزود: توقعات خود را منصفانه کنید. یک فرد به تنهایی قادر است چه کاری انجام دهد؟ مثلاً رئیس جمهور، رئیس مجلس چه کاری میتواند بکند؟ صرف انتقاد کردن ساده ترین کار است به جای این که دائم نقد کنید، راهکار بدهید‌.
,
 
,
مسئول ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس افزود: بدنه حزب الله از حالت انتقادی بیرون بیاید و طرح بدهد و کار کند. امنیت موضوع بسیار مهمی است. در شیراز دو روز اغتشاش داشتیم و یک هفته امنیت روانی نداشتیم.
,
 
,
وی افزود: تیم هایی که در اغتشاش اخیر فعالیت داشتند، حرفه ای بودند و قصد داشتند که زیر ساخت های موجود را نابود کنند.
,
 
,
انجوی نژاد با بیان اینکه "با عنایت خدا و باران اغتششات شیراز خیلی زود جمع شد" افزود: اغتشاشگران حرفه ای اعتراضات را به سمت آشوب می برند. 
,
 
,
این روحانی با اشاره تخریب های اموال عمومی تصریح کرد: خسارات اگر چه به نظر ما شاید زیاد باشد اما اگر آقایان قوه مجریه، قضائیه و مقننه یک تکان به سمینارهایشان بدهند و چربی ناهارهایشان را کم کنند به راحتی می توانند بدهند این طور نیست که این هفتصد میلیارد و هزارمیلیارد پول زیادی باشد.
,
 
,
وی با بیان اینکه باید راهکار ارائه کرد: ما مجلس قانون گذار خوب می خواهیم.  باید شکاف هایی که موجب فساد می شود را بشناسد و برطرف کند. مجلس باید در رأس امور باشد.
,
 
,
سید محمد انجوی نژاد اضافه کرد: باید بپذیریم مردم در موضع مخالفت نیستند در موضع لج هستند باید اتفاقی بیفتد از این موضع بیرون بیایند.
,
 
,
وی افزود: برطرف کردن عناد و لجبازی مردم چطور است. راهکار رفع عناد باید اول از خودمان شروع کنیم، نقص های خود را به مردم نشان داده و سپس آن را رفع کنیم. 
,
 
,
مسئول ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس افزود: نکته دوم هم این نگاه از بالای مسئولین باید حل شود. نگاه از بالا برخی مسئولین باید تلطیف شود. 
,
 
,
این فعال اجتماعی در ادامه تاکید کرد: سومین مساله آزادی و تفریح جزو خواسته های مردم است.
,
 
,
انجوی نژاد افزود: مردم، آزادی را به نان شب ترجیح می دهند. مردم اگر ببینند انجوی نژاد ماهیانه به آنها الماس می دهد ولی آزادی آنها را محدود میکند آن آزادی را نمی خواهند. علت اینکه لیبریالها رای می آورند این است که شعارشان آزادی است. البته اغلب فقط شعارش را می دهند.
,
 
,
 وی اضافه کرد: آزادی حق ذاتی مردم بالاخص در مسائل شخصی است.
,
 
,
انجوی نژاد با اشاره به لزوم "اعتراض قانونی" از طرف مردم افزود: باید راهکاری قانونی برای اعتراض و الزام پاسخگویی به اعتراض وجود داشته باشد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی، مصونیت از پرسش وجود ندارد. باید فهم های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.
,
 
,
این فعال اجتماعی با اشاره به لزوم مشخص کردن حد و مرز توسط جناح اصلاح طلب افزود: افرادی که انقلاب کردند، بعد از انقلاب به دو جناح چپ و راست و سپس اصلاح طلب و اصول گرا تبدیل شدند. مشکلی که راجع به جناح اصلاح طلب وجود دارد این است که برای خود خط مرزی قائل نمی شوند. اصل بر قدرت و حاکمیت است.
,
 
,
مسئول ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به شفافیت در عدم تایید صلاحیت نامزدها گفت:  اگر فردی پس از رد صلاحیت علیه نظام جو سازی کند، شورای نگهبان موظف است که دلایل رد صلاحیت ایشان را بیان کند‌.
,
 
,
انجوی نژاد با اشاره به لزوم اقدام عملی در جوان گرایی اظهار داشت: به جوانان اعتماد کنید. علم و تجربه جایگاه مشورتی دارد. بسیاری از کارهای جامعه نیاز به جسارت، انگیزه، امید و توان جسمانی جوان دارد.
,
وی با اشاره به اینکه در کانون رهپویان همه کارها توسط جوانان انجام می شود تصریح کرد: از نظر بنده، دموکرات برخورد کنید. هیئت مدیره جوان انتخاب کنید و کار را جلو ببرید.
,
 
,
مسئول ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم حمایت و پشتیبانی از امام جمعه شیراز تصریح کرد: آیت الله دژکام قبل و حین اغتشاشات موضع گیری خوبی داشتند و کنار مردم بودند.
,
وی اضافه کرد: با نماینده ولی فقیه، هماهنگ باشید. راهکارهایی که ایشان می دهند ضمانت اجرایی دارد و می توانید از سلامت مسیر خود مطمئن باشید.
,
 
,
انجوی نژاد در ادامه صحبت های خود در مورد راهکارها به اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و توجه فرهنگ جوانان و نوجوانان اشاره و افزود: طرح های بسیار خوبی جهت کار در آموزش و پرورش وجود دارد که نیاز است روی آن کار شود.
,
 
,
این روحانی با اشاره به اینکه باید شناخت مشکل در نطفه انجام شود اظهار داشت: مشکل باید قبل از تبدیل به بحران، پیش بینی شود. باید سبک زندگی مسئولین به مردم نزدیک شود.
,
 وی افزود: مسئولین ما غرق در تجمل هستند. با بی خبری از درد ملت، نمی شود مملکت را اداره کرد.
,
 
,
در ادامه این فعال فرهنگی از مسئولان خواست حساسیت خود را نسبت به بیت المال بالا ببرند.
,
مسئول ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس در پایان اظهار داشت: اربعین باعث از بین رفتن فتنه عراق شد. اعتقاد ما این است که بدون امام حسین(ع) کارمان پیش نمی رود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه