اخبار داغ

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در یزد:

«شعر انقلابی» دوره جدیدی از فرهنگ مقاومت را رقم خواهد زد

«شعر انقلابی» دوره جدیدی از فرهنگ مقاومت را رقم خواهد زد
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در آیین اختتامیه جشنواره ملی شعر در امتداد فجر گفت: شعر مانع از تحریف فرهنگ عاشورا و باعث شد این فرهنگ نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در آیین اختتامیه جشنواره ملی شعر در امتداد فجر که شب گذشته در استان یزد برگزار شد، با تبریک هفته بسیج اظهارداشت: خمینی کبیر(ره) نهال کوچکی را در ابتدای انقلاب کاشت که امروز به درختی تنومند و ریشه دار با شاخ برگ هایی به گسترده جهان اسلام تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سردار ابوالفضل شکارچی افزود: امروز شما شاعران با هنر شعر خود نه به عنوان سرباز بلکه به عنوان افسران جنگ نرم، پس از دوره جنگ سخت دوره جدیدی را در ادبیات مقاومت کشور، منطقه و جهان بسترسازی و رقم می زنید.

,

وی ادامه داد: شعرای عزیز علاوه بر آنکه استمرار حرکت عاشورا را در عصرهای گذشته مسئولیت پذیرفتند و به تکلیف خود به نحو احسنت پرداختند، پس از 1400 سال از تحریف فرهنگ عاشورا جلوگیری و این فرهنگ را نسل به نسل و سینه به سینه منتقل کردند تا امروز در بهترین دوره اسلام پس از 1400 سال به سر ببریم.

,

یادگار هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: دوره ای که پرچم علی بن ابیطالب(ع) و ولایت بر قله های ستم برافراشته شده است و سنگر به سنگر دشمن را شکست داده و هزاران کیلومتر ورای کشور جمهوری اسلامی ایران، سربازان اسلام و رزمندگان جبهه حق سینه به سینه کفر در حال مبارزه هستند.

,

وی تاکید کرد: نقش بسیار اساسی شما به عنوان شعاری انقلابی و ولایتمدار بر دو سکوی ایمان و بصیرت استوارهستند؛ و هر انسان انقلابی که بخواهد فرهنگ عاشورا و اسلام را تبلیغ کند باید از این دو بال باهم استفاده کند چراکه ایمان بدون بصیرت نمی تواند سنگرهای دشمنان را فتح و کند و جبهه اسلام را پیش ببرد و بصیرت بدون ایمان هم کارایی خاصی نخواهند داشت.

,

سردار شکارچی ابراز داشت: ایمان از دل شما شعرای بسیجی نشئت می گیرد، در شما باور ایجاد می کند و بر ادراک عمومی غلبه می دهد و این کارکرد ایمان است و بصیرت سه کلید واژه چگونه حرکت کردن، تشخیص معیار و چگونگی طی مسیر به سمت هدف را در شاعر انقلابی احیا و تقویت می کند.

,

وی گفت: درطول 4 دهه انقلاب اسلامی افرادی با بصیرت یعنی می فهمیدند چگونه حرکت کنند و ومعیارها را هم تشخیص می دادند اما ایمان از دل آن ها نمی جوشید و به انحراف رفتند؛ امروز کسانی را داریم که ایمان دارند اما موقعیت نظام اسلامی  و انقلاب اسلامی را تشخیص نمی دهند و به معنای دیگر بصیرت ندارند.

,

انتهای پیام/م*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه