اخبار داغ

نماینده مردم خلیل‌آباد، کاشمر و بردسکن خبر داد؛

موافقت مجلس با یک فوریت طرح ایجاد حساب مجزا در خزانه‌داری کشور برای درآمد بنزین

موافقت مجلس با یک فوریت طرح ایجاد حساب مجزا در خزانه‌داری کشور برای درآمد بنزین
نماینده خلیل‌آباد گفت: طرح دوفوریتی مبنی بر اینکه تمام درآمد حاصل از تغییر قیمت به یک حساب واحد در خزانه‌داری کل کشور واریز شود و هر هفته گزارش آن به مجلس داده شود مطرح شد که دو فوریت آن رأی نیاورد ولی یک‌فوریت آن رأی آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز بنیادی، نماینده مردم خلیل‌آباد، کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، در خصوص طرح سهمیه‌بندی بنزین، اظهار داشت: با توجه به عدم فروش نفت و به حداقل رسیدن فروش آن، متأسفانه یکی از منابع اصلی درآمدی بودجه دچار آسیب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه از سال‌ها قبل در برنامه‌های توسعه پنجم و ششم به دولت تکلیف شده بود که سالیانه مبلغی را به قیمت حامل‌های انرژی اضافه کند، خاطرنشان کرد: از طریق قانون هدفمندی یارانه‌ها این افزایش قیمت را برای تولید و اشتغال و عدالت اجتماعی استفاده کند.

,

نماینده مردم خلیل‌آباد، کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با مشکلات اخیری که در بحث تأمین منابع مالی برای بودجه ایجاد شد تصمیماتی گرفته و در نشست هماهنگی اقتصادی سران قوا تأیید شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر اساس مصالحی که وجود دارد تصمیمات نشست هماهنگی اقتصادی را تأیید یا رد می کنند و بعد آن مسائل اجرایی می‌شود و در بحث سهمیه‌بندی بنزین صلاح دانستند که این طرح اجرایی شود.

,

وی با اشاره به اینکه اعتراضاتی به زمان و پیش مقدمه‌ای که برای اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین لازم بود وجود دارد، اذعان کرد: در خصوص نحوه اجرای این طرح باید به‌صورت شفاف با مردم صحبت و تبعات آن بیان می شد شاید این طور رضایتمندی بیشتری به دست می آمد و شیرینی که لازم بود از این تغییر به کام مردم بنشیند به نوعی این شیرینی واقعاً تلخ شد.

,

بنیادی با بیان اینکه امیدواریم که بعد از آرامش کامل کشور مجدداً بازنگری در اجرای این طرح حاصل شود، عنوان کرد: همان‌طور که سران قوا بیان کردند هر درآمدی که از این افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین کسب شود باید تحت عنوان یارانه معیشتی در اختیار خانوارها قرار گیرد که ساز و کار آن را وزارت رفاه مشخص کرده است.

,

وی با بیان اینکه مجلس در این زمینه ورود خواهد کرد که این مبالغ در راستای حمایت از خانواده‌ها استفاده شود، تشریح کرد: نیز طرح دوفوریتی مبنی بر اینکه تمام درآمد حاصل از تغییر قیمت به یک حساب واحدی در خزانه‌داری کل کشور واریز شود و هر هفته گزارش آن به مجلس داده شود که دو فوریت آن رأی نیاورد ولی یک‌فوریت آن رأی آورد.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت تثبیت قیمت کالاها در بازار، بیان کرد: برخی ممکن است از این فضا سوء استفاده کنند و به بهانه افزایش قیمت بنزین، افزایش غیر مناسبی را در قیمت کالاها داشته باشند.

,

وی ادامه داد: طرح دوفوریتی در این خصوص به مجلس آمد که یک‌فوریتی آن تصویب شد مبنی بر اینکه دولت باید نظارت کامل بر قیمت کالاها را داشته باشد که فشاری به مردم وارد نشود و افزایش قیمت بی‌جهتی اعمال نشود.

,

بنیادی با بیان اینکه بر همین مبنا همان‌طور که وزیر ارتباطات گفت تشخیص بر این بود که اینترنت قطع شود، ابراز کرد: هرچند که در بعضی از کسب‌وکارهای اینترنتی، امور علمی و دانشگاهی، برخی از مراکز خصوصی وابسته به اینترنت و... قطعاً آسیب‌هایی را در زمان قطعی اینترنت دیده‌اند ولی مهم‌ترین مسئله برای یک کشور بحث حفظ امنیت و جان شهروندان است که انجام این کار بر هر مسئله دیگری ارجحیت دارد.

,

نماینده مردم خلیل‌آباد، کاشمر و بردسکن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اتصال مجدد به اینترنت در حال انجام است و امیدواریم به‌طور کامل این خواسته برآورده شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه