اخبار داغ

ثبات بازار با استمرار کنترل؛

نظارت، مهم‌ترین اصل مقابله با افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها

نظارت، مهم‌ترین اصل مقابله با افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها
نگرانی از بابت افزایش قیمت‌ها در بین مردم طبیعی است و مطالبه آن‌ها از دولت برای کنترل بازار خواسته به حقی است که انتظار می‌رود با همت مسئولان و برخورد به موقع با قانون‌شکنان در این زمینه محقق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ جمعه هفته پیش بود که با اعلام قیمت اصلاح‌شده بنزین این نگرانی برای مردم پیش آمد که با افزایش قیمت بنزین مجددا شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی باشیم، اما به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری بر نظارت بر قیمت‌ها و کنترل آن مسئولان مکلف شدند بر نظارت بر بازار.
 
نگرانی از بابت افزایش قیمت‌ها در بین مردم طبیعی است و مطالبه آن‌ها از دولت برای کنترل بازار خواسته به حقی است که انتظار می‌رود با همت مسئولان و برخورد به موقع با قانون‌شکنان در این زمینه محقق شود.
 
مسئولان با نظارت بر قیمت‌ها اجازه ندهند مردم بیش از این ضعیف شوند
 
یکی از بانوان چهارمحالی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در ماه‌های گذشته قیمت اجناس نوسان زیادی داشته و افزایش قیمت‌ها زندگی بسیاری از مردم را با مشکل مواجهه کرده است.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه قیمت‌ها از یک مغازه به مغازه دیگر متفاوت است و لازم است نظارت کافی در این زمینه صورت گیرد افزود: الان که قیمت بنزین افزایش یافته این ترس در مردم ایجاد شده که دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها باشند.
 
این بانوی شهرکردی با بیان اینکه مسئولان باید نظارت‌های کافی در همه زمینه‌ها را داشته باشند و اجازه ندهند مردم بیش از این ضعیف شوند خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت در کرایه تاکسی‌ها بودیم و این درحالی است که مدام تاکید می‌شود تغییر قیمت‌ها باید در چارچوب قانون باشد.
 
افزایش قیمت‌ها توان خرید مردم را پایین می‌آورد و به ضرر فرشندگان است
 
یکی از فروشندگان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: درحال حاضر در حال فروش کالاها با قیمت قبل هستیم اما نمی‌دانم برای خرید بار جدید قیمت‌ها چگونه باشد.
 
وی با بیان اینکه فروشندگان هم از افزایش قیمت‌ها آسیب می‌بینند ادامه داد: وقتی قدرت خرید مردم پایین بیاید مشتری ما هم کم شده و به ضرر کاسبان خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, مسئولان با نظارت بر قیمت‌ها اجازه ندهند مردم بیش از این ضعیف شوند,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,



 

,
, ,
,

این فروشنده شهرکردی افزود: ما از دولت می‌خواهیم نظارت بر بازار را افزایش دهند و اجازه ندهند قیمت‌ها بالا برود چون این  افزایش‌ها به ضرر همه مردم است.
 
عدم درج قیمت از سوی فروشندگان جرم است/ با افزایش غیرقانونی قیمت‌ها در بازار برخورد می‌شود
 
محمدرضا عمرون مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تعزیرات حکومتی یک مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی است و وظیفه بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی بر عهده مراجع نظارتی است.
 
وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی بعد از اصلاح قیمت بنزین از بیست و پنجم آبان طرح پیشگیری و مقابله با گران‌فروشی و احتکار ویژه اجرای قانون هدفمندی یارانه را به مدت یک ماه آغاز کرد و طبق این طرح ما علاوه بر فعالیت های روزانه که با ظرفیت کامل درحال اجرا است در ساعات غیراداری هم از ساعت 16 تا 20 و ایام تعطیل از ساعت 10 تا 13 شعبه سیار در مرکز استان داریم و علاوه بر آن همکاران ما با بازرسین مراجع نظارتی در گشت‌های مشترک حضور دارند و از واحدهای صنفی و شرکت‌های حمل و نقل بازرسی می‌کنند.
 
عمرون افزود: از روز شنبه گشت مشترک ما بیش از 39 بازرسی انجام داده و ماحصل آن تنظیم پنج فرم تخلف است، خوشبختانه مردم این استان و واحدهای صنفی در بحث اصلاح قیمت بنزین همراهی کردند و گزارشی از گران‌فروشی نداشتیم گرچه انتظار می‌رود مردم خرید خود را از فروشگاه‌های بزرگ انجام دهند و حتی‌المقدور از واحدهای خرید کنند که اتیکت قیمت دارند.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اصلاح قیمت بنزین براساس نظر کارشناسان صنعت، معدن و تجارت 6 تا 10 درصد بر روی قیمت‌ها تاثیر دارد و این افزایش باید براساس قانون و طی روال قانونی صورت گیرد.

,
,
, عدم درج قیمت از سوی فروشندگان جرم است/ با افزایش غیرقانونی قیمت‌ها در بازار برخورد می‌شود,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,



 

,
, ,
,

وی با اشاره به اینکه قیمت سهمیه بنزین 50 ددرصد افزایش داشته و قیمت آزاد آن هم افزایش سه برابری داشته ادامه داد: این موضوع قطعا بر قیمت‌ها تاثیر خواهد داشت.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: این افزایش قیمت بیشتر در بحث حمل و نقل کالا خواهد بود این درحالی است که بیشتر حمل و نقلی که وجود دارد با گازوئیل است اما عده قلیلی هستند که سوءاستفاده کرده و قیمت را بالا می برند و بازرسین باید بیشتر نظارت خود را در این زمینه داشته باشند.
 
عمرون بیان داشت: عدم درج قیمت تخلف است و تکلیف واحدهای صنفی این است که اتیکت قیمت را نصب کنند و عدم نصب آن از سوی واحدها عف واحدهای نظارتی را می رساند، اما در این بین نباید از بحث آموزش و فرهنگ‌سازی غافل شد، این موضوع باید در بین مشتریان جا بیوفتد که از فروشگاه‌های با برچسب قیمت خرید کنند.
 
وی عدم درج قیمت را مهم‌ترین تخلف در استان دانست و بیان داشت: تخلف گران فروشی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری از مردم خواست درصورت مشاهده تخلف به شماره 124 ستاد خبری گزارش دهند و افزود: همچنین مردم می توانند به سامانه  tazirat135.ir مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند.
 
وی گفت: در این مدت فقط در بحث برخی از کرایه تاکسی‌های برون‌شهری تخلف داشتیم و علت آن هم نداشتن سهمیه بنزین بود و مشکل رفع شده است.
 
نظارت‌ها بر بازار تشدید شده است/فروشندگان حق افزایش قیمت را ندارند
 
سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی با مسئولین مربوطه داشته‌ایم و خوشبختانه نتیجه آن این بود که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به اندازه کافی در استان وجود دارد و در این زمینه ما هیچ‌گونه مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در بحث توزیع و کنترل هزینه‌ها بازرسی‌ها را تشدید کردیم بیان داشت: بازرسی‌ها در سطح بازار به موقع انجام می‌گیرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نظارت‌ها بر بازار تشدید شده است/فروشندگان حق افزایش قیمت را ندارند,
,
, جهانبین نیوز,
,
,

 

,

, ,



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: کالاهایی که با کامیون جابه‌جا می‌شوند نباید افزایش قیمت داشته باشند چراکه سوخت کامیون‌ها با گازئیل بوده و ما افزایش قیمت گازوئیل را نداشته‌ایم.

با اخلال‌گران در توزیع کالا و بازار قطعا برخورد خواهد شد

وی افزود: سهمیه‌بندی بنزین  تا اطلاع ثانوی در چهارمحال و بختیاری نمی‌تواند روی قیمت کالاها تاثیری داشته باشد و در این راستا ما نظارت کافی را خواهیم داشت.

رستمی با اشاره به اینکه چنانچه سهمیه‌بندی بنزین روی بعضی از کالاها  تاثیر داشته باشد این موضوع از طریق اتحادیه‌ها اعلام خواهد شد اظهار کرد: این تغییر به‌صورت ناچیز خواهد بود و در اولین فرصت موضوع به اتحادیه‌ها و اصناف اعلام خواهد شد و قبل از اعلام ق از سوی اتحادیه‌ها، هیچ‌گونه تغییر قیمتی پذیرفتنی نیست .

وی ادامه داد: ما با کسانی که بخواهند از این شرایط سوءاستفاده کنند و توزیع کالا را دچار اخلال کنند قطعا برخورد خواهیم کرد و گزارش آن را  از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها اعلام خواهیم کرد.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ امید است مسئولان با نظارت کافی در این زمینه و استمرار آن اجازه ندهند قیمت کالاها دوباره افزایش داشته باشد و شاهد تشنج در بازار نباشیم.
 
انتهای پیام

,
,
,
,
, با اخلال‌گران در توزیع کالا و بازار قطعا برخورد خواهد شد,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه