اخبار داغ

اختصاصی دانا؛

صدور جریمه در ایستگاه‌های متروی انگلیس/ وضعیت بغرنج اقتصادی کار دست بریتانیا داد؛ مردمی که توانایی خرید بلیت مترو ندارند

صدور جریمه در ایستگاه‌های متروی انگلیس/ وضعیت بغرنج اقتصادی کار دست بریتانیا داد؛ مردمی که توانایی خرید بلیت مترو ندارند
آنچه عده‌ای غربزده از جوامع غربی به عنوان مدینه فاضله یاد می‌کنند نه تنها واقعیت ندارد یلکه آمار تخلف، تعرض به قانون و فقر مردم و آمار تکان دهنده آن خلاف این رویا را ثابت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنابر گزارش روزنامه انگلیسی کرونیکل از ابتدای سال جاری میلای تا 24 اکتابر سال جاری میلادی 25 هزار و 418 نفر در پایتخت انگلستان به علت عدم تهیه بلیط مترو و فرار از دروازه‌های کنترل بلیط توسط پلیس مترو توقیف و جریمه شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس این گزارش در ایستگاه متروی مومنتوم 3106 نفر ، ایستگاه سنترال (مرکزی) 2316 نفر، ایستگاه نورت شیلد 2287 نفر، ایستگاه گیتس هد 2145 نفر، ایستگاه جسموند 1759 نفر، ایستگاه بایکر 1673 نفر، ایستگاه هوورث 1624 نفر، ایستگاه مانورس 1072 نفر، ایستگاه چیچستر 996 نفر، ایستگاه پارک لین 980 نفر و ایستگاه سنت جیمز 826 نفر از ابتدای سال جاری میلادی تا 24 اکتابر امسال جریمه شده اند.

,

در این بازه زمانی 10 ماهه نکسوس شرکت مجری متروی لندن توانسته است مبلغ 197 هزار و 418 پوند از طریق صدور جریمه‌ها کسب کند و به گردش مالی خود بازگرداند.

,

مدیر اجرایی و خدمات پس از فروش این شرکت در گفتگو با خبرنگار روزنامه کرونیکل گفت: "مترو یک سرویس عمومی به حساب می‌آید و این شرکت قصد ندارد از این سرویس عموم بهره برداری اقتصادی کند، بلکه تمامی مبلغی که از مسافران اخذ می‌شود تنها برای هزینه‌های این سرویس عمومی خرج می‌شود و فرار مردم از پرداخت کرایه سفر خود باعث بدهکار شدن این شرکت می‌شود."

,

این مسئول ترابری در ادامه به ترازهای منفی مالی این شرکت اشاره کرد و افزود که تقریبا نیمی از متخلفین شناسایی نمی‌شوند و از چنگ قانون می‌گریزند و همین امر باعث شده است تا این شرکت مبلغی نزدیک به 200 هزار پوند کسری سرمایه در گردش داشته باشد.

,

در این گزارش آمده است پلیس انگلستان قصد دارد تا برای متخلفین کیفرخواست صدور کند. مبلغ هر جریمه به ارزش 20 پوند است و تاخیر در پرداخت آن موجب افزایش آن میشود. در حالیکه بلیط مترو بر هر بزرگسال 5 پوند برابر 80 هزار تومان است و برای کودکان 1 پوند برابر 15 هزار تومان است.

,

, ,

بر اساس نتایج تحقیقات یوروستات حداقل حقوق کارمندی در سال 2019 در انگلستان برابر است با  1524.52 پوند، این بدین معنی میباشد در صورتیکه کارمندان 20 روز در ماه به محل کار خود مراجعه کنند ماهانه 200 پوند تنها هزینه سفرهای قطاری این کارمندان است، یعنی بیش از 20 درصد از حقوق خود را بایست تنها هزینه سفر مترو کنند.

,

سردرگمی مسئولین انگلستان در موضوع برگزیت و دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم خاندان سلطنتی در سیاست‌های دولت مخصوصا موضوع برگزیت، زندگی لاکچری خانواده سلطنتی و همچنین هزینه‌های سنگین جنگ عراق، افغانستان و سوریه که مقامات لندن خود را در آن دخالت داده‌اند مزید بر علت فشارهای اقتصادی حاکم بر مردم انگلستان است.

,

اما نکته‌ای که نباید از آن غافل ماند این است که آنچه عده‌ای غربزده از جوامع غربی به عنوان مدینه فاضله یاد می‌کنند نه تنها واقعیت ندارد یلکه آمار تخلف، تعرض به قانون و فقر مردم و آمار تکان دهنده آن خلاف این رویا را ثابت می‌کند.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه