اخبار داغ

فرماندار نکا مطرح کرد

جلوگیری از تزریق استرس بی‌جا به جامعه با مدیریت صحیح فضای مجازی

جلوگیری از تزریق استرس بی‌جا به جامعه با مدیریت صحیح فضای مجازی
فرماندار نکا گفت: رویدادهای فضای مجازی بر فضای حقیقی جامعه اثر مستقیم دارد برهمین اساس باید مراقب رفتارها در فضای مجازی باشیم تا سبب تزریق استرس بیجا به جامعه و از بین رفتن سرمایه اجتماعی نظام و دولت نشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، عبدالجواد توحیدی مقدم دوشنبه شب در جلسه فعالان رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر بستر فضای مجازی شهرستان نکا رویدادهای فضای مجازی را همچون فضای واقعی و حقیقی زندگی امروز برشمرد و اظهار کرد: همانطور که در فضای واقعی هر عملی که خلاف قانون باشد جرم است همین امر برای فضای مجازی نیز عینیت پیدا می‌کند.

وی افزود: برهمین اساس هر فعالیت خرد و کلان از آموزش و فعالیت کارمندی گرفته تا کار در کارخانه و مزرعه باید دارای مجوز از ارگانی مشخص بوده و صاحب روشنی داشته باشد بنابراین فضای مجازی نیز مانند فضای حقیقی بوده که مسئولیت هر حرکتی در این فضا بر عهده افراد خواهد بود که حضوری نیست بلکه غیابی است.

فرماندار نکا با بیان رشد تصاعدی علم و فناوری در سطح جهان به خصوص کشور، خاطرنشان کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که با پیشرفت و رشد تکنولوژی قطعاً شاهد تحولات اساسی در ارتباطات اجتماعی با سرعتی تصاعدی نیز خواهیم بود.

این مسئول اضافه کرد: چه شد که نتوانستیم از این چاقوی دو لبه خوب استفاده کنیم درحالیکه برای عقب نماندن از دنیا برخی از ابزارها را وارد فضای کشور کرده و در اختیار مردم قرار دادیم اما بسترسازی و آمادگی لازم پیش از آن ایجاد نشد.

وی گفت: نمونه آن هم در فرهنگ راهنمایی و راهنمایی کشور است که پس از وقوع تصادف، تعدادی از مردم با توقف و ایجاد سد معبر و گرفتن عکس سلفی با راهبندان مانع حضور مسئولان مربوطه و نیروهای امدادی می‌شوند.

توحیدی مقدم تصریح کرد: همین افراد پس از حضور مسئولان به نقد و بازخواست آنان می‌پردازند درحالی که خودمان را نقد نمی‌کنیم که دوربین به دست در سانحه ایجاد مزاحمت کرده و مانع از خدمت‌رسانی می‌شویم.

وی افزود: برای رعایت حقوق شهروندی و همسایگی در همه زمینه‌ها به خصوص در فضای مجازی ابتدا باید با آموزش قوانین موضوعی را فرابگیریم تا استرسی به جامعه وارد نشود و هم‌طراز فضای حقیقی بتوانیم فضای مجازی را نیز به درستی مدیریت کنیم.

رئیس شورای تأمین نکا فضای مجازی را به یک دانشگاه با موضوعات مختلف برای افزایش سطح آگاهی و دانش عمومی توصیف و اذعان کرد: فضای مجازی را باید به عنوان حقیقتی که نمی‌توان انکار کرد مورد استفاده درست قرار داد.

این مسئول اضافه کرد: وقتی دولت به سمت دولت الکترونیک می‌رود خیلی از رفت و آمدها حذف می‌شود و به جای مراجعه حضوری می‌توان در خانه یا محل کار به امورات خود رسید که این از مزایای فضای مجازی است.

وی گفت: باید 30 درصد به جنبه منفی و 70 درصد به نکات مثبت موضوع پرداخت که بتوان از آن استفاده کرد تا ببینم در کجای دنیا هستیم و به چه مقداری و با چه کیفیت داریم از این فضا استفاده می‌کنیم که شاید خیلی‌ها زائد و اضافات نیز باشد.

توحیدی مقدم برخورد قضایی و امنیتی در فضای مجازی را آخرین مرحله دانست و تأکید کرد: بسیاری از دستگاه‌ها ابتدا باید برای مدیریت فضا وارد عرصه شوند و در مرحله آخر درصورت لزوم برخورد قضایی و امنیتی با موضوعات صورت بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: باید ببینیم تیتری که می‌زنیم چه استرس و شوکی به جامعه وارد می‌کند و یا چه فایده و نقطه مثبت و آموزشی برای مردم دارد همچنین نوع پرداختن ما به مطالب و اخبار سطح جامعه چه مضرات و معایبی دارد.

وی گفت: امروز بسیاری از مردم از نوع اطلاع‌رسانی صداوسیما اقناع نمی‌شوند و به کمک فضای مجازی بسیاری از مطالب مد نظر خود را تهیه می‌کنند که هم خوب است و هم آسیب‌هایی را داشته است.

توحیدی مقدم ایجاد روحیه نشاط اجتماعی را سرلوحه کار در فضای اجتماعی خواند و اظهار کرد: درحالی که حدود دو هزار و 500 شبکه ماهواره‌ای امواج منفی برای کشور ما ارسال می‌کنند شاید بیان برخی از مطالب رسانه‌ها لزومی نداشته باشد بلکه باید به ایجاد نشاط در میان مردم پرداخت.

وی خواستار نقد موشکافانه و دقیق در رسانه‌ها شد و افزود: عامه مردم توان تفکیک قسمت‌های نظام از هم را ندارند و به همین سبب برخی نقدها و نظرات اگر کارشناسانه نباشند سبب آسیب به سرمایه اجتماعی نظام می‌شوند که اگر سرمایه اجتماعی یک دولت یا نظام را از بین ببریم قطعاً با میلیاردها دلار نیز نمی‌توان آن را بگرداند.
 
فرماندار نکا انتخابات را تجدید بیعت سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی ملی توصیف و بیان کرد: این تجدید بیعت در کشورهای مختلف جهان درصد متفاوتی دارد اما نوع نگاه به کشور ما با سایر کشورها متفاوت است.

این مسئول اضافه کرد: در فرانسه نزدیک 20 ماه است که شلوغ شده و کمتر رسانه‌های دنیا به آن می‌پردازند درحالی که در کشور ما اگر یک عکس اتفاقی از حضور چند نفر در دستگاهی به آن طرف آب برسد تجمع تلقی شده و دنبال سوژه هستند که در فضای حقوق بشر و اجتماعی به کشور ضربه بزنند.

وی گفت: این درحالی که قبل از انقلاب برای دیدن یک دهیار باید فرش پهن می‌کردیم اما امروز مسئولان به راحتی در دسترس مردم قرار دارند.

توحیدی مقدم تصریح کرد: برای مردم نباید توقع بیجا ایجاد کرد بلکه با ایجاد توقعات درست باید به بیان خدمات صورت گرفته نیز پرداخت چراکه کارهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف کشور شده و افزایش سرعت چشمگیری در امور روی داده و این درحالی است که با برخی از کشورها در بعضی حوزه‌ها اختلاف نیز وجود دارد.

وی افزود: باید این فضا را در آرامش مدیریت کنیم اگر یک سرمایه‌گذار و مسئول توانمندی بخواهد  بیاید درصورتی که فضا مسموم باشد قطعا نخواهد آمد چراکه سرمایه‌گذار مانند پرنده است که به راحتی می‌پرد.

رئیس شورای تأمین نکا به بیان توقعات خود از فعالان فضای مجازی شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: رعایت قوانین، اهتمام به آموزش و آگاهی مردم، خودداری از خبرهای هیجانی و حساب نشده، پرهیز از جوسازی و شایعه افکنی، احترام به حرمت افراد حقیقی و حقوقی، احترام به نظام و انقلاب بخشی از توقعات فعالیت در فضای رسانه‌های مجازی است.

وی در پایان صیانت از منافع ملی و حقوق مردم را وظیفه همگانی برشمرد و اضافه کرد: کمک به ایجاد فضای نقد مشفقانه برای افزایش مشارکت در انتخابات حائز اهمیت است حال آنکه نتیجه صندوق هرچه باشد قانوناً مورد قبول بوده و برای ما حفظ صندوق مهم است و رأی مردم قابل احترام خواهد بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه