اخبار داغ

مهره آمریکا در لبنان را بشناسیم!

مهره آمریکا در لبنان را بشناسیم!
فردی از اهالی طرابلس در لبنان در قالب یک مرد به اصطلاح روشنفکر و اندیشمند عربی و با ادعای صلح‌جویی و صلح‌طلبی٬ به دنبال دیکته ایده‌های آمریکا در این کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری العهد نام صالح حامد رئیس انجمن فکر و زندگی در منطقه منیه٬ در لبنان تقریبا ناشناخته است؛ اما ساکنان طرابلس و منطقه منیه او را به خوبی می‌شناسند. صالح در لبنان با عنوان پسر سفارت‌خانه‌‌ها شناخته می‌شود. طبق اطلاعات موجود٬ سفیر آمریکا در لبنان دوبار به خانه حامد رفته و البته خودش هم این موضوع را تایید می‌کند. علاوه بر این صفحه فیسبوک صالح پر از عکس‌های او در کنار سفیران کشورهای عربی و اروپایی است و هم‌چنین عکس‌هایی از وی در کنار احمد حریری و فواد سنیوره و احمد فتت نیز دیده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
قبل از این به صالح حامد لقب شیخ داده بودند و البته او علاقه داشت استاد صدایش بزنند. این مرد ظاهرا دارای نگرشی صلح‌جویانه بوده و همه را به عشق و محبت و دوری از شرارت و بدی و نفرت و جنگ تشویق می‌کند. البته او هم مانند سایر عناصر وابسته به آمریکا٬ اهداف پلید و مغرضانه خود را پشت لفاظی‌ها و عناوین جذاب در سخنرانی‌هایش پنهان می‌کند.
,
 
,
اما چرا اکنون از این فرد صحبت می‌کنیم؟
, اما چرا اکنون از این فرد صحبت می‌کنیم؟,
 
,
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نام صالح حامد را به عنوان یکی از متفکران و اندیشمندان عربی که خواهان عادی‌سازی و عدم قطع روابط با صهیونیست هاست مطرح کرده است. با وجود اینکه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف قانون لبنان است٬ حامد در کنار چندین تن از شخصیت‌های عربی در کنفرانسی که در راستای ترویج عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی در لندن برگزار شد شرکت کرد.
,
 
,
جالب توجه است که وی در این کنفرانس به سخنرانی نیز پرداخته و مبحثی طولانی از عشق و سازش میان ادیان و مذاهب نیز ارائه داد. اما او با بیان چنین مطالبی تنها به دنبال رسیدن به یک نتیجه بود: اینکه یهودیان حق دارند کشور خودشان را برپا کنند!
,
 
,
نکته اینجاست که این فرد به اصطلاح صلح جو٬ هیچ موضع خشمگینانه‌ای نسبت به دشمن اشغالگر که سرزمین‌های عربی را غصب کرده و به قتل عام در این سرزمین‌ها پرداخته٬ به مقدسات توهین کرده وحرام را حلال می‌شمارد نگرفت. او در این سخنان خود تنها به کلمه متاسفم اکتفا کرده و دلیل آن را هم فقط این دانست که إسرائیل اقدامات مثبتی در کشورهای عربی انجام نمی‌دهد! در واقع صالح به جای اینکه بگوید رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی شرارت به پا کرده و اقدامات منفی انجام می‌دهد٬ گفت إسرائیل به انجام اقدامات مثبت در جهان عرب نمی‌پردازد!
,
 
,
وی داستان رسواکننده‌اش را اینگونه ادامه داد: فرصت‌های زیادی از دست رفته و اقدامات مهمی همچون از بین بردن موانع جاده‌ای و گذرگاه ها انجام نشده و تلاشی نیز برای کاهش رنج‌‌های فلسطینیان و اجرای حق بازگشت آنها صورت نگرفته است! چه جالب! پس آیا مشکل جهان عرب با حاکمیت رژیم صهیونیستی تنها به دلیل عدم تلاش برای کاهش رنج‌های فلسطینیان و عدم اجرای حق بازگشت آنهاست یا به این دلیل که صهیونیست‌ها زمین‌های فلسطین و شهر قدس را اشغال کرده٬ بسیاری از فلسطینی‌ها را قتل‌عام و ساکنان این مناطق را آواره کرده است؟
,
 
,
همچنین حامد از پروژه‌های ضدفلسطینی صهیونیست‌ها حرفی نزد! چرا در سخنان صالح حامد و امثال او حرفی از تجاوز و جنایت‌ها و کشتار و اشغالگری‌های صهیونیست‌ها به میان نمی‌‌آید؟!
,
 
,
منظور حامد از ارائه این طومار طولانی درباره سازش و صلح میان همه ادیان و مذاهب٬ به رسمیت‌شناختن یهود (درواقع صهیونیست‌ها) بود و همچنین تلاش کرد تا چهره جنایتکار و غاصب رژیم صهیونیستی را در میان این سخنان گم و پنهان کند.
,
 
,
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی که 20 اکتبر 2019 در خصوص کنفرانس مذکور منتشر کرده بود نوشت: حاضران در این کنفرانس از صالح حامد به عنوان یک روحانی لبنانی که با این وجود که احتمال دارد در زمان بازگشت به کشور خود مورد کینه و انتقام قرار بگیرد٬ در این کنفرانس حاضر شد٬ تشکر و قدردانی کردند.
,
 
,
این روزنامه اضافه کرد: شیخ صالح حامد با استناد به ملاطفت و محبتی که پیامبراکرم(ص) نسبت به یهودیان داشت٬ اظهار کرد ما حق یهودیان در داشتن یک کشور مستقل را نادیده نمی‌گیریم!
,
 
,
در این میان یک مجله خبری سعودی در دبی٬ شجاعت این مرد مومن! آن هم درحالی که مقامات لبنانی یک نشست در سان‌فرانسیسکو را بلافاصله بعد از اینکه متوجه شدند میزبانشان یهودی است ترک کردند٬ ستود!
,
 
,
یکی از وکیلان طرابلس به نام محمد منیر ملص نسبت به این موضع همشهری خود در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز خشم و تاکید کرد که حامد در 25 نوامبر جاری به اتهام ترویج عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی به دادگاه ویژه احضار می‌شود. وی تاکید کرد که دستگاه قضایی باید به طور جدی به این موضوع رسیدگی کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه