اخبار داغ

تصویب ۳۵ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان مرکزی

تصویب ۳۵ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان مرکزی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تصویب ۳۵ طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار ۲۱۶۵ میلیارد ریال در استان مرکزی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛علیرضا ایزدی مدیر ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری گفت: اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مالی و گردشگری استان یک اولویت ضروری و مهم بوده که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

ایزدی اظهار کرد: با بررسی  ۵۱ پرونده سرمایه‌گذاری گردشگری، ۳۵ طرح با اعتبار ۲۱۶۵ میلیارد ریال در استان مرکزی مورد تصویب قرار گرفت که این طرح‌ها زمینه اشتغال ۶۸۴ نفر را فراهم می‌کند.

,

وی ادامه داد: بخش خصوصی برای اجرای این طرح‌ها با هزینه ۲۱۶۵ میلیارد ریال جهت احداث هتل، اقامتگاه‌های سنتی، توسعه بوم‌گردی، راه‌اندازی مجتمع و کمپ‌های گردشگری، سفره خانه‌های سنتی و احیا خانه‌های تاریخی از مهمترین این طرح‌های گردشگری است که بخشی از آنها تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد.

,

 مدیر ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی با اشاره به این که آماده حمایت از بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های گردشگری است، افزود: سرمایه گذاران جهت احداث ۴ مجتمع گردشگری، ۱ سفره خانه سنتی، ۲ تاسیسات اقامتی- پذیرایی واقع در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی موفق به اخذ مجوز ایجاد شده اند. اجرای این طرحها برای استان‌هایی مانند مرکزی که از لحاظ گردشگری شناخته شده نیستند و فقط به عنوان شهر صنعتی یاد می شود می‌تواند به رونق گردشگری آن کمک کند.

,

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ها  پیش بینی می‌شود با کمک تسهیلات بانکی، دولت و خود سرمایه گذاران این طرح‌ها تا یک یا دو سال آینده از لحاظ اقامتی و پذیرایی کامل به استاندارد برسند.

,

ایزدی خاطرنشان کرد: اهمیت به مسئله رشد و شکوفایی استان در حوزه گردشگری جزو اولویت‌دارترین پروژه‌های استان محسوب می‌شود.

,

انتهای پیام/           

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه