اخبار داغ

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی:

روستاها به‌عنوان کانون‌های برتر تولید مورد توجه قرار گیرند

روستاها به‌عنوان کانون‌های برتر تولید مورد توجه قرار گیرند
حسن جعفری گفت: چرا در حوزه نیشابور اقدام کمتری برای برگشت سرمایه‌های نیشابوریان خارج از کشور و استان اتفاق افتاده است؟ باید به روستاها به‌عنوان کانون‌های برتر تولید توجه شود و برای مهاجرت معکوس به روستا اتفاق بیافتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حسن جعفری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار نیشابور در محل سالن شهید عابد فرمانداری نیشابور گفت: به دلیل جابجایی جلسه شورای اداری عذر خواهیم که به دلیل یک اولویت اداری جابجا شد و امروز توفیق پیدا کردیم که در خدمت شما باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی افزود: در شرایط فعلی باید دشمن‌شناسی‌مان خیلی قوی باشد، رهبری گفتند که ما در جنگ اقتصادی هستیم ولی سازوکارمان متناسب با این جنگ اقتصادی نیست.

, .,

وی ادامه داد: تحریم و ایجاد مشکل برای ورود ارز به کشور مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است و نکته دوم این است که در این جنگ اقتصادی در برون مرز ما به وحدت رسیده‌اند.

, .,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان داشت: تفکر دشمن این است که اول نظام را براندازی کنند و بعد غنائم را تقسیم کنند و نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار بگیرد این است که دشمن و اهدافش را خوب بشناسیم و شرایط فعلی را نیز درک کنیم.

, .,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: امنیت نعمتی است که در اختیار مردم قرارگرفته است مخصوصاً برای جمهوری اسلامی که دورتادورش ناامنی قرارگرفته است ولی به همت همه مخصوصاً مردم در امنیت پایدار هستیم‌.

, .,

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا قبل از طرح سهمیه‌بندی دشمن ۱۵۰ فراخوان را در موضوعات مختلف توسط ۴۰ شبکه برانداز تزریق کردند و به حمدالله مردم پاسخ ندادند.

, .,

جعفری تصریح کرد: عدم حضور مردم در این فراخوان‌ها نشان داد که مردم نسبت به کشور علاقه‌مند هستند، در اصل سهمیه‌بندی همه متفق‌القول هستند ولی در نحوه اجرا اشکالاتی وجود دارد، هرچند در برنامه ششم توسعه افزایش سالانه ۱۰ درصد قیمت وجود داشت که دلیل عدم اجرایشان جای بحث دارد.

, .,

وی خاطرنشان کرد: قیمت نیم لیتر آب در ایران بیشتر از بنزین است و ما ارزان‌ترین بنزین را در جهان داریم. پنج روز قبل از سهمیه‌بندی به استان موضوع اعلام‌شده بود و هرگونه اقدام احتمالی برنامه‌ریزی‌شده بود.

, .,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بعد از تهران بر روی استان خراسان رضوی تمرکز شده بود و از بین ۴۰ کانال، ۲۰ کانال روی خراسان رضوی متمرکزشده بودند و به دلیل جدا شدن خط مردم از خط اغتشاش‌گران، مردم رهبری و نظامشان را معامله نکردند و وظیفه دولت‌مردان را سخت‌تر کردند.

, .,

جعفری گفت: تمام تلاش این است که با گرانی و احتکار برخورد شود و مردم ببینند که دولت جلو بسیاری از فرصت‌طلبان را برای گرانی کالاها گرفته‌اند.

, .,

وی افزود: تا سه روز قبل حدود ۱۲ هزار بازرسی صورت گرفته است، تأمین کالاهای اساسی نیز در دستور کار است.

, .,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: برخورد نرم و تفکیک مردم از اغتشاش‌گران سیاست استان برای معترضین بود، همه در اعترافاتشان اعلام کرده‌اند که اهدافی برای ناامنی در استان داشته‌اند.

, .,

جعفری تصریح کرد: انتخابات باعث می‌شود ارتباط خوبی بین مردم و نظام اسلامی ایجاد شود و ستاد انتخابات استان از ۱۶ اردیبهشت آغاز به کارکرده است و در گام اول ۱۹ نفر در حوزه استان استعفا دادند و در هفته آینده شاهد ثبت‌نام خواهیم بود.

, .,

وی بیان داشت: اجرای انتخابات و نظارت بر حسن اجرای انتخابات بر عهده ستاد انتخابات استان است و از مسئولین می‌خواهیم از عدم استفاده از امکانات دولتی برای کاندیدا مطمئن شوند.

, .,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: احتمالاً در هشت شهر شهرستان انتخابات به‌صورت تمام الکترونیکی برگزار شود و باید به مردم آموزش کامل داده شود.

, .,

جعفری ادامه داد: ۱۲۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سطح استان اتفاق افتاده است و به‌زودی سامانه آن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

, .,

وی با مخاطب قراردادند مدیران گفت: در شرایط جنگی فعلی ساعت کار دیگر معنی ندارد و حضور و فعالیت باید پررنگ‌تر شود و مردم ببینند که این کار باعث امنیت خاطر مردم می‌شود.

, .,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: چرا در حوزه نیشابور اقدام کمتری برای برگشت سرمایه‌های نیشابوریان خارج از کشور و استان اتفاق افتاده است؟ باید به روستاها به‌عنوان کانون‌های برتر تولید توجه شود و برای مهاجرت معکوس به روستا اتفاق بیافتد.

, .,

وی افزود: ۷۴ درصد سکونت شهری در استان وجود دارد و سالانه دو درصد این جمعیت افزایش می‌یابد و باید به روستا جهت تولید و رونق کشاورزی توجه خاص شود.

, .,

جعفری تأکید کرد: آرزو داریم انتصاب یک‌شب اتفاق بیافتد، روند انتصابات در حوزه فرمانداران روندی مطول است و چندین ماه طول می‌کشد و امیدواریم به این بالندگی برسد که بتوانیم انتصابی را سریعاً انجام دهیم.

, .,

وی تصریح کرد: از ظرفیت سعید شیبانی در استانداری استفاده خواهیم کرد و امروز این مسئولیت را به علیرضا قامتی می‌سپاریم.

, .,

سعید شیبانی نیز گفت: از همه‌کسانی که این مدت به من کمک کردند تشکر می‌کنم، از مردم نیشابور حلالیت می‌طلبم و امیدوارم کوتاهی‌ها را ببخشند.

, .,

سعید شیبانی افزود: امیدوارم روزهای پیش رو برای نیشابور پرافتخار باشد.

, .,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موفقیت و عدم موفقیت هر شخص بستگی به شرایط موجود دارد و اعتراف می‌کنم که سه سال اخیر مشکلات زیادی ازنظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی وجود داشت که عملکرد خوبی داشت.

, .,

حمید گرمابی افزود: متانت، اخلاق‌مداری، صداقت و شفافیت مالی از ویژگی‌های فرماندار اسبق نیشابور بود.

, .,

وی خاطرنشان کرد: قامتی از مسئولین اجرایی استان هستند و حتماً تعامل گروه‌های مختلف مردم و مسئولین کمک می‌کند که شرایط فعلی را پشت سر بگذاریم. مسائل اقتصادی منشأ کلی از مشکلات شده است و امیدواریم با توجه به گفته هار رهبری برای افزایش تولید وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ایجاد کنیم تا زندگی مردم بهبود پیدا کند.

, .,

گرمابی ادامه داد: امیدواریم توزیع کمک‌هزینه انرژی به دهک‌های پایین بیشتر شود و هدف نیز همین موضوع بود.

, .,

سرپرست فرماندار نیشابور گفت: امیدوارم در روز بسیج که این اتفاق افتاده است، با تفکر بسیجی و بر اساس منویات مقام معظم رهبری بتوانیم به موفقیت و پیروزی برسیم.

, .,

علیرضا قامتی طویل خاطرنشان داد: کمک مردم، رسانه‌ها و تلاش مضاعف مدیران قطعاً ما را از این شرایط پرتلاطم خارج خواهد کرد.

, .,

وی افزود: از مدیران می‌خواهیم در اولین دیدار وضعیت شهرستان را اعلام کنند که تا بتوانیم هرچه سریع‌تر سیاست‌های خود را برنامه‌ریزی کنیم.

, .,

/انتهای پیام

, /انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه