اخبار داغ

در گفت‌وگویی عنوان شد؛

چرخ زندگی 25 نفر با تلاش یک جوان کارآفرین شاهرودی می‌چرخد

چرخ زندگی 25 نفر با تلاش یک جوان کارآفرین شاهرودی می‌چرخد
یک جوان کارآفرین شاهرودی با گام برداشتن در عرصه اقتصاد مقاومتی و با راه‌اندازی گلخانه‌ای توانست برای 25 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، وقتی صحبت از اشتغال می‌شود همه بر این باور هستند که باید در شرکت یا سازمانی استخدام شوند و ماهانه حقوق مشخصی را دریافت کنند اما برخی افراد با ایده‌های تازه، خارج از بحث کارمندی فعالیت و درآمد خود را تضمین می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اقتصاد مقاومتی” اصطلاحی است که این روزها نقل محافل خبری و اقتصادی کشور شده و بسیاری آن را راهکار مناسبی برای این روزهای اقتصاد کشور و شرایط تحریم های بی سابقه ای که به کشورمان تحمیل شده می دانند. تعریفی کاملتر از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب از اقتصاد مقاومتی ارائه نشده است. ایشان دردیدار با دانشجویان فرمودن «اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار،در شرایط تحریم، درشرایط دشمنی ها و خصومت های شدید میتواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

,

دهستان ده‌ملا یکی از دهستان‌های شهرستان شاهرود در استان سمنان است. کار و حرفه اصلی و منبع درآمد شاخص مردم روستای ده‌ملا نجاری و درودگری است و بیشتر در زمینه تولید بوفه و ویترین است؛ و بیشتر اهالی به کشاورزی، باغداری و دامداری مشغول هستند.

,

مردم روستای ده ملا 100 درصد اشتغال داشته و هیچ جوان بیکاری در این روستا وجود ندارد که خود بر اقتصاد استان تاثیر بسزایی دارد.

,

محسن کلانتری دارای مدرک کارشناسی ارشد دامپروری  و رییس هییت مدیره  اتحادیه گلخانه داران شاهرود از روستای ده‌ملا یکی از هزاران جوان ایرانی است، که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری( ­مدظله العالی ) که فرموده­ اند: اگر در عرصه اقتصادی هم عزممان را جزم کرده ودست به دست هم دهیم می­توانیم اقتصاد را شکوفا کنیم، پا در عرصه کارآفرینی گذاشته است.

,

, ,

این جوان کار آفرین شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مرآت، با بیان اینکه از سال 91 شروع به فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی کرده ام، گفت: علاقه مندی مهمترین دلیلی است که در زمینه کاشت محصولات کشاورزی گلخانه ­ای فعالیت کنم.

, مرآت,

کلانتری با اشاره به اینکه  درابتدای فعالیت با تحویل گرفتن یک زمین بایر کار خود راشروع کردم، افزود: با دریافت وام 30 میلیون تومانی وحمایت بسیج سازندگی ارداده قوی در بنده ایجاد شد.

,

وی تصریح کرد: علاوه بر مدرک تحصیلی مرتبط با شغلم، دوره ی آموزش کاشت گلخانه ای را زیر نظرسازمان جهاد سازندگی به اتمام رساندم و در طی 2 سال، در گلخانه کاشت محصولاتی همچون گوجه، خیار، نعنا فلفلی، کلم بروکلی، و گل کلم به بهره برداری رسید.

,

این جوان کارآفرین شاهرودی باتمام مشکلاتی که در تولید و به ثمر رساندن محصولات خود داشته است، اظهار کرد: از عملکرد موفق  خود راضی هستم چرا که توانستم برای 25 نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم اشتغال ایجاد کنم.

,

, ,

کلانتری ادامه داد: درآمد ماهانه حاصل از کاشت صیفی جات در گلخانه تقریبا به 40 الی 50 میلیون ریال در ماه می رسد.

,

این جوان کارآفرین شاهرودی برای ساخت گلخانه به علاقه مندان توصیه کرد: اگر فردی بخواهد پا در عرصه کارآفرینی در زمینه کاشت صیفی جات در گلخانه بگذارد به حداقل 200 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه