اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی لرستان:

۱۱۰۰ پروژه محرومیت زدایی در لرستان اجرا می‌شود/ بهره‌برداری از ۲۵۶ طرح زودبازده در هفته بسیج

۱۱۰۰ پروژه محرومیت زدایی در لرستان اجرا می‌شود/ بهره‌برداری از ۲۵۶ طرح زودبازده در هفته بسیج
مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به بهره‌برداری از 256 طرح در هفته بسیج گفت: امسال 1100 پروژه محرومیت زدایی در استان لرستان اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ علی بیرانوند در گفت وگو با خبرنگار سفیرافلاک‌ اظهارداشت: بسیج سازندگی طبق سنوات گذشته سر فصل های از جمله تشکیل گروه جهادی، اجرای گروههای محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک‌,

وی افزود: برابر ابلاغ فرماندهی سپاه کشور سهم سپاه حضرت ابولفضل(ع) لرستان از ۴۰ هزار طرح زود بازده و پروژه محرومیت زدایی ۱۱۰۰ واحد تعیین شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی لرستان عنوان کرد: تا کنون ۵۰۰ واحد از منازل مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد به گروههای جهادی واگذار شده که ساخت ۳۵۱ منزل شروع و ۱۳۰ واحد تحویل مدد جویان شده است.

,

وی بیان کرد: ۲۵۰ واحد از مددجویان تحت پوشش بهزیستی به بسیج سازندگی داده شد که از این تعداد ۱۱۳ واحد برای ساخت آغاز شده است.

,

سرهنگ بیرانوند گفت: سهم بسیج سازندگی ساخت ۱۰۰ واحد بوده اما ۱۵۰ واحد تعمیر بازسازی داشتیم که ۸۱ واحد آن تعمیر بازسازی صورت گرفته است وساخت ۱۱۳ واحد هم شروع شده که بعضی از این واحد‌ها افتتاح و آماده بهره برداری اند.

,

وی تصریح کرد: ۲۵۰ واحد غیر عمرانی از جمله بسته های معیشتی، سرویس جهیزیه، البسه و لوازم تحریر در مناطق محروم توسط بسبج سازندگی توزیع شد.

,

مسئول بسیج سازندگی لرستان خاطرنشان کرد: ۶۵ واحد پروژه تعاملی از جمله کانال آبرسانی کشاورزی، آب شرب مدارس، مساجد و خانه بهداشت با دیگر ادارات و سازمان های دولتی در استان به طور تعاملی صورت گرفته است که در این زمینه تفاهم نامه ای هم امضا و سهم اعتبارات بسیج سازندگی واگذار شده است ومنتظر سهم دولت هستیم اگر واگذار شود ساخت۶۵ پروژه را آغاز می کنیم.

,

وی اظهارداشت: ۳۵ طرح اقتصاد مقاومتی با رویکرد صنایع تبدیلی در دستور کار داشتیم که پیگیری و اجرا شد و ۱۷۶ نفر به طور مستقیم به اشتغال مشغول شدند.

,

سرهنگ بیرانوند به تشکیل گروههای جهادی محله محور اشاره کرد و افرود: ۱۲۴۴ گروه جهادی برابر جغرافیای هدفی که تعاریف شده راه اندازی شده است.

,

وی به فعالیت های گروههای جهادی در پایان سال ۹۷ و آغاز سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ گروه جهادی در قالب ۹ هزار نفر به مناطق سیل زده اعزام شدند و به مردم سیل زده امداد رسانی و خدمات رسانی کرده و نیازمندیهای اولیه را در بین مردم توزیع کردند.

,

مسئول بسیج سازندگی لرستان هدف از خدمات رسانی بسیج سازندگی را منویات رهبری دانست و افزود: هدف گروههای جهادی خدمت به مناطق محروم و محرومیت زدایی است و همچنین کمک به مردم در زمینه آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برابر ساختاری که گروههای جهادی دارد انجام می گیرد.

,

وی عنوان کرد : یکی از برنامه های محوری بسیج را سازماندهی هدایت و حمایت دانست و عنوان کرد: طبق تدابیر رهبری که فرمودند گروههای جهادی با عملکرد خودجوشی که از خود نشان دادند به دولت وقت پیشنهاد دادیم که از سازمان بسیج سازندگی که راه اندازی شده است از ظرفیت و توان و تحرک نیروی جوان در بسیج سازندگی استفاده کند ِو یکی از برنامه محوری بسیج سازندگی سازماندهی هدایت و حمایت از گروههای جهادی است.

,

سرهنگ بیرانوند بیان کرد: بسیج سازندگی در هفته بسیج ۲۵۶ طرح زودبازده را آماده بهره برداری دارد که این طرح ها چون زیاد هستند در طول هفته بسیج افتتاح می شوند و برخی از این طرح ها در همایش شکوه هجرت در ششمین روز از هفته بسیج با حضور مسئولان استانی پروژه ها افتتاح خواهند شد.

,

وی گفت: بسیج سازندگی اجرای دو طرح را دارد جهاد همبستگی است این طرح هدفش ساخت و بازسازی منازل مناطق محروم است و یکی دیگر سند انتظار است که این طرح به تربیت وجوانان انقلابی و افراد مقید به انقلاب می پردازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه