اخبار داغ

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر:

۵۵ درصد طلاق‌ها به مواد مخدر ارتباط دارند

۵۵ درصد طلاق‌ها به مواد مخدر ارتباط دارند
سردار مومنی گفت: ۷۰ درصد زندانیان و ۵۵ درصد طلاق‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر ارتباط دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخد در مراسم آغاز فاز دوم توسعه عمران و فرهنگی آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: توسعه مراکز فرهنگی در دنیای امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سردار مومنی بیان کرد: در دنیای کنونی نقش دولت‌ها برای گسترش مراکز فرهنگی کمرنگ و نقش گروه‌های غیردولتی افزایش یافته است.

,

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی روبه افزایش است و نقش خانواده تضعیف شده و دولت نیز به تنهایی نمی‌تواند با یکی از آسیب‌های اجتماعی که اعتیاد است مقابله کند.

,

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا، ۲ میلیون ۸۰۰ هزار نفر به صورت مستمر در و ۱ میلیون ۶۰۰ هزار نفر به صورت تفننی در ایران مواد مخدر مصرف می‌کنند.

,

سردار مومنی گفت: ۱۱ درصد هزینه ناخالص ملی صرف هزینه درمان اعتیاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌شود، اعتیاد منشاء آسیب‌های دیگر است و ۷۰ درصد زندانیان و ۵۵ درصد طلاق‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر ارتباط دارند.

,

وی گفت: در برخی از کشور‌ها مصرف موادمخدر آزاد شد که سازمان ملل اعلام کرد این آزاد شدن باعث افزایش مصرف مواد شده بنابراین برای کنترل اعتیاد هیچ راهی جز رجوع به معنویت و پیشگیری درونی نیست.

,

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مردم از دولت انتظار دارند که بستر اعتیاد از بین ببرد، اضافه کرد: از بین رفتن بستر اعتیاد شرط کافی برای از بین بردن اعتیاد نیست چراکه شرط مهم برای رفع این آسیب بازدارندگی درونی است که جوانان بتوانند در مواجهه با اعتیاد نه بگویند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه