اخبار داغ

در پس بی‌توجهی مسئولان؛

جاده مرگ همچنان قربانی می‌گیرد/ شب‌های جاده بروجرد- اشترینان پُرتصادف

جاده مرگ همچنان قربانی می‌گیرد/ شب‌های جاده بروجرد- اشترینان پُرتصادف
بی‌توجهی مسئولان برای نصب علائم روشنایی در جاده بروجرد- اشترینان سبب شده است تا تصادفات مرگباری در این محور رخ دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، جاده بروجرد- اشترینان یکی از مهم‌ترین جاده‌های غرب به جنوب کشور است که طول این جاده ۱۵ کیلومتر است، جاده بروجرد- اشترینان به دلیل پیچ‌های تند و خطرناک به جاده مرگ نام‌گرفته بود و هرساله آمار بالایی از افراد در این جاده دوطرفه جان خود را براثر تصادف از دست می‌دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

بعد از پیگیری‌های بسیار، چهار خطه شدن این محور در دستور کار قرار گرفت و درنهایت در سال ۹۲ چهار خطه این جاده به بهره‌برداری رسید، در همان ابتدا قرار بود که روشنایی این جاده، نصب نیوجرسی، علائم راهنمایی و رانندگی انجام شود اما روند اجرای این کار با کندی پیش رفت تا جایی که امروز باگذشت چند سال هنوز این اتفاق رخ نداده است و روشنایی این جاده همچنان در اولویت قرار ندارد.

,

جاده بروجرد- اشترینان جان می‌گیرد

, جاده بروجرد- اشترینان جان می‌گیرد, جاده بروجرد- اشترینان جان می‌گیرد,

این جاده همچنان دارای شیب‌های تند، سربالایی و پیچ‌هایی است که خطرآفرین هستند و در کنار این موارد روستاهای زیادی در اطراف جاده قرار دارند که عدم روشنایی در این محور مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان روستاها ایجاد کرده است به‌طوری‌که در طول مسیر وقتی انحراف به سمت روستا می‌رود متأسفانه روشنایی و یا علائمی در ابتدای ورود به روستا و یا در لاین دیگر، خروج از روستا وجود ندارد.

,

روشنایی این جاده یکی از مطالبات اصلی مردم است که تاکنون محقق نشده و به نظر می‌رسد روشنایی این جاده در اولویت مسئولان نیست چراکه باگذشت چند سال این اتفاق هنوز رخ نداده است.

,

نبود روشنایی از یک‌سو و آسفالت نامناسب از سوی دیگر سبب شده تا مشکلات در این جاده دوچندان شود، در بخشی از جاده وضعیت آسفالت به حدی اسفناک شده که برآمدگی آسفالت ممکن است سبب بروز حادثه شود و این مشکلات به دلیل عدم دید کافی در شب بیشتر شده و خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

,

گرچه بارها مسئولان از روشنایی این جاده سخن گفته‌اند اما اقدام عملی صورت نگرفته و دونقطه پرخطری که چراغ نصب‌شده، فاصله اندکی را روشن می‌کند.

,

وجود نقاط پُرخطر

, وجود نقاط پُرخطر, وجود نقاط پُرخطر,

سال گذشته در این محور پایه‌هایی برای نصب دوربین قرار داده شد اما این پایه‌ها بدون دوربین مانده و وعده نصب دوربین در این مسیر نیز همچنان عملی نشده است.

,

این در حالی است که روزانه ساکنان اشترینان و روستاهای اطراف برای بسیاری از کارهای روزمره خود به‌ناچار باید در این جاده تردد کنند و در بروجرد کارهای خود را انجام دهند که روشنایی جاده مطالبه مردم این منطقه است.

,

امین گودرزی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: روشنایی جزء اولویت راهداری نیست مگر اینکه در نقاط پرخطر که تصادفاتی در آنجا رخ می‌دهد و یا نقاط مه گیر هستند روشنایی نصب شود که در همین راستا سال گذشته در دونقطه این محور روشنایی نصب شد تا خطرات تصادف در این محورها کاسته شود.

,

وی با اشاره به ایمنی این جاده افزود: شش میلیارد تومان برای نصب نیوجرسی در این جاده نیاز است که شامل بخشی از ایمنی جاده می‌شود البته بخشی از نیوجرسی‌ها در حال ساخت بوده و بعد از اتمام در این جاده نصب می‌شود.

,

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد از لکه‌گیری در این محور خبر داد و گفت: طی روزهای آینده لکه‌گیری آسفالت در این جاده انجام می‌شود و علاوه بر این پرتگاه گیری، نصب برخی علائم از دیگر اقداماتی بوده که در این محور انجام‌شده است.

,

لزوم نصب نیوجرسی

, لزوم نصب نیوجرسی, لزوم نصب نیوجرسی,

عبدالرحمن حقیقی فرمانده پلیس‌راه بروجرد در این راستا به خبرنگار سفیر افلاک گفت: نصب نیوجرسی در این محور الزامی است و باید برای ایمن کردن این جاده اقدام به نصب نیوجرسی شود و دو طرف جاده کاملاً تفکیک گردد.

,

وی افزود: بیشتر تصادفاتی که در این محور اتفاق می‌افتد، رخ‌به‌رخ شدن خودروها و خروج از جاده است که با ایمن کردن و نصب نیوجرسی و یا سایر موارد می‌توان از میزان تصادفات کاهش داد.

,

فرمانده پلیس‌راه بروجرد روشنایی این جاده را ضروری دانست و اظهار داشت :تردد خودرو در این محور بسیار زیاد است و خودروهای گذری نیز از این محور عبور می‌کنند و ممکن است آشنایی با جاده نداشته باشند که ضروری است تا روشنایی در این محور انجام شود چراکه روشنایی سبب بالا رفتن ایمنی در این مسیر می‌شود.

,

وی بیان کرد: علائم نصب‌شده در این مسیر ضعیف است، حاشیه نما و روشنایی ندارد که ضروری است تا نسبت به بالا بردن ایمنی در این محور اقدام شود.

,

سال‌هاست بی‌توجهی به این جاده ادامه دارد، علیرغم تردد فراوان در این محور اما برای روشنایی این مسیر اقدامی صورت نگرفته است که انتظار می‌رود مسئولان برای ایمن کردن این جاده اقدام کنند.

,

مرگ ۱۲ نفر در جاده بروجرد- اشترینان

, مرگ ۱۲ نفر در جاده بروجرد- اشترینان, مرگ ۱۲ نفر در جاده بروجرد- اشترینان,

مسعود فلاح معاون عمرانی فرمانداری بروجرد اظهار داشت: علیرغم پیگیری‌های فراوان ولی برنامه‌ای برای روشنایی محور بروجرد به سمت اشترینان فعلاً وجود ندارد و در مسیرهای پرخطر، برج‌های نوری نصب‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر روشنایی محور بروجرد به سمت اراک و خرم‌آباد در حال انجام است اما ایمن‌سازی محور بروجرد- اشترینان در اولویت است و این کار با نصب نیوجرسی انجام خواهد شد که تفکیک لاین رفت‌وبرگشت در این مسیر ضروری است.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد تصریح کرد: در حال حاضر اولویت رفع خطر در محورهای بروجرد در مسیر بروجرد به سمت آبسرده قرار دارد چراکه این مسیر پرخطر بوده و از ابتدای سال تاکنون ۱۲نفر در این بخش جاده کشته‌شده‌اند که چندین بار پیگیری لازم صورت گرفته ولی اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی کمبود اعتبار را یکی از مشکلات حوزه راهداری برشمرد و گفت: کمبود اعتبار سبب شده تا رفع نقص در برخی از محورها انجام نشود البته در مسیر جاده ونایی و آبسرده مشکل ریزش سنگ نیز وجود دارد که با هر بارندگی شاهد ریزش سنگ هستیم که ضروری است تا با اقدامات لازم مشکلات در این محورها برطرف شود.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه